کد خبر : 1795133 | 08 آذر 1400 ساعت 21:09 | 138.8K بازدید | 17 دیدگاه

رگ گردن مغانلو زیر فشار بیرون زد؛ 

خشم جنجالی‌ترین خرید فصل به یاد دایی!(عکس)

جنجالی‌ترین خرید سپاهان برای حضور قدرتمندانه در لیگ بیست و یکم بالاخره گلزنی کرد، آن هم با ابروی شکافته شده.

خشم جنجالی‌ترین خرید فصل به یاد دایی!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مغانلو که پس از انتقال به فوتبال اروپا و تیم فوتبال سانتاکلارا در اوج آمادگی تقریبا نیم فصل را از دست داده بود، در بازگشت به فوتبال ایران نتوانست خیلی زود خودش را با شرایط وفق دهد؛ اولین گل او برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پس از چند مسابقه ناکامی سرانجام مقابل الریان به ثمر رسید و در لیگ برتر هم او 275 روز در انتظار گلزنی ماند، تا اینکه در یکی از حساس ترین مسابقات سرخپوشان که مقابل ذوب آهن در فولادشهر برگزار شد، به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و گل مهمی را در راه کسب قهرمانی پرسپولیس به ثمر برساند. پیش از گلی که مغانلو با ضربه سر مقابل سبزپوشان اصفهانی به ثمر رساند، این مهاجم در آخرین دیدار لیگ نوزدهم مقابل سپاهان گلزنی کرده بود.


این تجربه‌‍ای بود که شهریار در سپاهان هم آن را تجربه کرد و هواداران این تیم نیز برای روحیه دادن به مهاجم تیمشان به آن اشاره می‌کردند و مطمئن بودند که به زودی روند گلزنی مغانلو که یکی از ارکان موفقیت‌های فصل گذشته پرسپولیس در ایران و آسیا بود، آغاز خواهد شد و سرانجام نیز این اتفاق در دقیقه 30 هفته هفتم مقابل نساجی مازندران رخ داد.


البته مغانلو در 6 مسابقه قبلی هم که به عنوان بازیکن ثابت وارد زمین شده بود، از مهره‌های کلیدی طلایی پوشان اصفهانی بود و به طور مستقیم روی دو گل تیمش که در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان و سپس فجرشهید سپاسی شیراز توسط شهباززاده و محمدرضا حسینی وارد دروازه شدند، تاثیرگذار بود.


درنهایت در دیدار برابر نساجی مازندران بار دیگر شهریار جلوتر از سجاد به عنوان مهاجم نوک تیم وارد زمین شد و در دقیقه 30 روی تیزهوشی و حرکت سریعی که داشت، توانست از غفلت مدافعین تیم حریف استفاده کند و با یک ضربه بغل پایِ چپ دقیق و محکم دروازه حقیقی را باز کرد. 

 

1669269

 

1669267

 

این قاب لحظاتی پس از شکسته شدن ابروی مغانلوی اردبیلی است که به نوعی می‌تواند زنده کننده یاد و خاطره گل‌های همشهری‌اش علی دایی ملقب به شهریار باشد که مقابل  چین تایپه، کره جنوبی و کویت در شرایط جسمانی مشابهی موفق به گلزنی شده بود؛ جایی که مهاجم سپاهان گل اول بازی را ثبت کرد.


چند دقیقه پیش از این صحنه مغانلو در محوطه جریمه سپاهان با مدافع نساجی که برای گلزنی به هوا بلند شده بود، برخورد شدیدی داشت که باعث توقف 4 دقیقه ای بازی شد و سپس هر دو بازیکن با سر بانداژ به زمین بازگشتند؛ اما این اتفاق سبب نشده بود که مغانلو حواسش نسبت به اتفاقات بازی پرت شود و با تمرکز بالا توانست از غفلت شیری مدافع نساجی که قبل از زدن توپ دستش را به نشانه آفساید بالا برد و نتوانست دقت لازم برای دور کردن توپ را داشته باشد، استفاده کند و از مدافع مستقیمش هم جدا شد تا با حقیقی در موقعیت تک به تک قرار بگیرد.


پس از آغاز نیمه دوم بار دیگر شاهد اتفاق مشابهی بودیم و اینبار پاس فرشاد احمدزاده در عمق خط دفاعی کند تیم فوتبال نساجی مازندران سبب شد تا مغانلو بار دیگر توپ را بگیرد و در حالی که سه مدافع برای گرفتن او تلاش می‌کردند، حرکت پیچ و خم دار مغانلو که با همین حربه توپ را روی پای چپش برد، باعث شد تا بار دیگر موقعیت مشابه گل اولش شکل بگیرد و باز هم با ضربه‌ای مشابه که برخلاف گل اول زمینی بود، دروازه حقیقی باز باشد.

 

1669271

 

این ضربه ای است که دقایقی پس از گل دوم می توانست برای شهریار هت تریک به ارمغان بیاورد ولی حقیقی پایش را بسته بود و توپ پس از برخورد به پاهایش به زمین بازگشت.


مغانلو دو مرتبه دیگر هم فرصت داشت که تعداد گل هایش را افزایش بدهد و حداقل هت‌تریک کند، اما دو ضربه خوب او با دو واکنش بسیار خوب حقیقی به جایی نرسید تا شب بسیار خوب این مهاجم بیشتر از این رویایی نشود.


شهریار اگر نگوییم در قامت آماده ترین مهاجم لیگ فوتبال ایران که به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ بیستم در انتقالی جنجالی از سانتاکلارا (در حالی که به صورت قرضی برای پرسپولیس بازی می کرد) به سپاهان پیوست و حالا با دو گلی که پس از تحمل چند هفته فشار و انتقاد وارد دروازه نساجی مازندران کرد، به نظر می رسد در بازی های آینده با آرامش خاطر و اعتماد به نفس بیشتری وارد مسابقات شود و حتی برای کسب عنوان آقای گلی تلاش کند.


حالا با آغاز روند گلزنی مهاجمی که نویدکیا حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده و حتی به خاطر اینکه مغانلو راحت تر بازی کند، آقای گل فصل گذشته را وینگر چپ کرده و از دروازه دورتر، سپاهان هم که 16 امتیازی و در صدر است و منسجم‌ترین تیم مسابقات نشان داده، با آمادگی بیشتر به سوی هدف خود که پایان دادن به سلطه پرسپولیس است، حرکت می‌کند.


عکس‌ها از نرویک آلاوردیان

 

1669268

 

بیرون زدن رگ شهریار پس از گلزنی هم از نکات جالب توجه شادی های او پس از گلزنی بود که در میان هواداران سپاهان به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

 

1669272

 

شهریار که فشار زیادی را طی هفته های اخیر تحمل کرده بود، با این جشن گل موفقیتش را جشن گرفت.

 

1669290

 

این هم ابروی شکافته شده شهریار که ساعتی پس از بازی توسط مغانلو منتشر شده است.

 

 

دیدگاه‌ها