کد خبر : 1795137 | 08 آذر 1400 ساعت 21:19 | 235.5K بازدید | 27 دیدگاه

آیا کوپال پنالتی‌های پرسپولیس را ندید؟

کارشناسی داوری دو صحنه بحث برانگیز پرسپولیس

قضاوت کوپال ناظمی با دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس همراه بود.

کارشناسی داوری دو صحنه بحث برانگیز پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پس از پایان بازی جنجالی استقلال - صنعت نفت که با دو صحنه مشکوک به پنالتی برای شاگردان مجیدی همراه بود، این بار هواداران پرسپولیس مشغول نقد تصمیمات کوپال ناظمی شدند؛ داوری که او نیز در دو صحنه سوتهایی برخلاف نظر کادرفنی تیم تهرانی زد.

 

ابتدا در دقیقه 28 مهدی عبدی در محوطه جریمه برای یک پاس کات بک به دهانه دروازه اقدام کرد اما برخورد توپ با دست مدافع مسجدسلیمان منجر به خروج توپ از زمین شد و در حالی که مهاجم سرخپوشان به پنالتی اعتقاد داشت، کوپال ناظمی دستور به ارسال کرنر داد.

 

20 دقیقه بعد، دوباره زمانی که مهدی عبدی نقش اصلی را در محوطه جریمه ایفا می‌کرد، برخورد مدافع نفت مسجدسلیمان با مهاجم سرخپوشان باعث سرنگونی او روی خط محوطه شد که این صحنه نیز پنالتی را به دنبال نداشت.

 

 

در این خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کرده‌اند که در زیر می‌خوانید:

 

* نوید مظفری:


هند مشکوک به پنالتی (دقیقه 28): دست وقتی روی زمین می آید به عنوان تکیه گاه است و طبق قوانین فوتبال خطایی صورت نگرفته است.


سرنگونی عبدی روی خط (دقیقه 47): در این صحنه حق با داور است و شبیه سازی بود. ادامه بازی تصمیم درستی بود.

 

* نوذر رودنیل:


هند مشکوک به پنالتی (دقیقه 28): این صحنه هند نبود. وقتی که بازیکن به زمین خورد دست برای تعادل به پایین آمد. زمانی که دست برای حمایت از بقیه اعضای بدن پایین می‌آید اگر توپ به دست برخورد کند ادامه بازی درست است.


سرنگونی عبدی روی خط (دقیقه 47): خطایی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

 

 

 

* حیدر سلیمانی: 


هند مشکوک به پنالتی (دقیقه 28): دز این صحنه مهاجم نفت تکل می‌زند و مهاجم پرسپولیس توپ را از بین پاهای عبور می‌دهد و دست مدافع به حالت تکیه گاه است و مدافع اصلا توپ را هم نمی‌بیند و فاصله هم نزدیک است که امکان اینکه بتواند دست را از مسیر توپ خارج کند وجود ندارد و ادامه بازی درست بود.


سرنگونی عبدی روی خط (دقیقه 47): جدال هوایی بین مدافع نفت و مهاجم پرسپولیس اتفاق افتاد و آقای عبدی توپ را با سینه کنترل کرد و در ادامه هم کنترلش را از دست داد. در جدال های هوایی معمولا بازیکن کنترلش را از دست می‌دهد پس خطایی اتفاق نیفتاده است.

 

* حسین عسگری:


هند مشکوک به پنالتی (دقیقه 28): توپ در محوطه جریمه نفت، به دست بازیکن این تیم برخورد کرد ولی نمی‌توان گفت این صحنه هند است. بازیکن نفت در حال تکل زدن و دستش تکیه‌گاه بود. بنابراین طبق نظر فیفا این صحنه فرم طبیعی بازیکن به حساب می‌آید، مگر اینکه دست بازیکن در تکل غیرطبیعی باشد. داور در این صحنه به درستی تشخیص به ادامه بازی داد.


سرنگونی عبدی روی خط (دقیقه 47): فکر می‌کنم برخوردی جدی نبود. البته این صحنه در تصاویر تلویزیونی خیلی مشخص نبود.

 

 

 

* هادی دزفولی:


هند مشکوک به پنالتی (دقیقه 28): در این صحنه توپ به دست مدافع نفت برخورد کرد و از زمین خارج شد، اگر خارج نمی‌شد و مدافعی از این توپ استفاده می‌کرد باید پنالتی گرفته می‌شد. در چنین صحنه هایی داورها سلیقه ای تصمیم می‌گیرند اما به نظر من خطای هند رخ نداد و توپ از زمین خارج شد.
سرنگونی عبدی روی خط (دقیقه 47): دو بازیکن همزمان بلند شدند و برخورد داشتند اما خطایی رخ نداد.

دیدگاه‌ها