کد خبر : 1795218 | 09 آذر 1400 ساعت 10:28 | 172.4K بازدید | 105 دیدگاه

پایان پرونده طولانی با نقش آفرینی وکیل من سیتی؛

باخت دوباره النصر به پرسپولیس در نیمه نهایی آسیا!

پس از گذشت یک سال و چند ماه از شکایت باشگاه النصر، پرسپولیس سرانجام توانست این پرونده را مختومه کند.

باخت دوباره النصر به پرسپولیس در نیمه نهایی آسیا!

به گزارش ورزش سه، پس از نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بود که باشگاه النصر عربستان پرسپولیس را متهم به استفاده از بازیکنان غیرمجاز کردند؛ اتهامی پر سروصدا که با شکایت برای تغییر نتیجه همراه شد و تا سوت برگزاری فینال، بسیاری از هواداران پرسپولیس را دچار اضطراب کرد.

 

شامگاه شنبه ۱۲ مهر ماه بود که باشگاه النصر اعلام کرد که قصد شکایت از پرسپولیس را دارد و با سروصدای رسانه‌ای فراوان شکایت خود را به ای اف سی تقدیم کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بررسی زیادی را در کمیته‌های خود انجام داد اما در نهایت «استعلام از فیفا» سبب شد تا در نخستین روزهای آبان ماه، حکم برتری پرسپولیس صادر شود.

 

سپس النصر بدون ناامیدی، به سراغ دادگاه CAS رفت و درخواست تعویق فینال لیگ قهرمانان را مطرح کرد که با مخالفت این دادگاه مواجه شد تا مشخص شود تصمیمی بر تغییر رای وجود ندارد اما با این حال سعودی‌ها، خستگی ناپذیر این پرونده را ادامه دادند و هرروز یک خبر جدید را منتشر کردند که در این بین استخدام وکیل منچسترسیتی، بیش از بقیه جلب توجه کرد.

 

در پرونده دادگاه عالی اگرچه به نظر می‌رسید النصر امکان پیروزی ندارد اما با ارائه مدارک متفاوت و تفسیر مختلف از قانون تمام تلاشش را کرد که به پیروزی برسد که حالا با اعلام مسئول روابط بین الملل پرسپولیس این اتفاق رخ نداده است.

 

1669422

 

نکته جالب اینکه باشگاه زردپوش ریاض در ابتدا درخواست تغییر نتیجه و صعود به فینال را داشت اما پس از اینکه چنین پروژه‌ای به سرانجام نرسید، به پاداش دو میلیون دلاری حضور در فینال و پاداش ۲۵۰ هزار دلاری پیروزی در نیمه نهایی چشم بست تا حداقل پرسپولیس را به این شکل نقره داغ کند.

 

باشگاه النصر روز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ از دادگاه عالی ورزش خواسته بود تا مدارک جدیدی را ارائه کند که در این خصوص این دادگاه نظر باشگاه پرسپولیس را پرسید که قرمزها با دلایل مختلف با این خواسته مخالفت کردند.

 

پرسپولیس در استدلال خود توضیح داد که در روند صدور حکم نباید مدارک جدید مورد بازبینی قرار بگیرند و آنها منتظر رای نهایی هستند و در نهایت هم این اتفاق رخ داد.

 

دیوان عالی ورزش دوشنبه هشتم آذر ماه 1400 طی نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد؛ دریافت و ثبت مدارک جدید باشگاه النصر مردود اعلام و پذیرفته نشد.

این از معدود بردهای حقوقی پرسپولیس محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه پرسپولیس پیش‌تر شش بار النصر را در این پرونده ناکام گذاشت اما باشگاه عربستانی به شکلی دیگر دوباره ادعای خود را دنبال کرد.

دیدگاه‌ها