کد خبر : 1795224 | 09 آذر 1400 ساعت 10:45 | 22.1K بازدید | 21 دیدگاه

خروج توپ طلا از لالیگا؛ پایان سلطه بارسا و رئال

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی، هفتمین توپ طلایش را در حالی دریافت کرد که دیگر پیراهن بارسا را به تن ندارد.

خروج توپ طلا از لالیگا؛ پایان سلطه بارسا و رئال

به گزارش "ورزش سه"، مسی شب گذشته برای هفتمین بار به عنوان برنده توپ طلا انتخاب شد تا رکورد فردی دست نیافتنی را در دنیای فوتبال به ثبت رسانده باشد.

رقابت این بازیکن با کریستیانو رونالدو در طول سال‌های گذشته باعث شد که دوگانه جذابی در دنیای فوتبال و البته در فتح جوایز انفرادی شکل بگیرد، رقابتی که به پیشرفت و بهبود هر روزه شرایط هر دو بازیکن کمک بسیاری کرد.

هرچند این رقابت و این درخشش باعث شد که دست بازیکنان بی‌نظیری چون ژاوی و اینیستا از توپ طلا دور بماند اما لذت بسیاری را برای فوتبال‌دوستان به همراه داشت.

حضور این دو بازیکن در دو باشگاه از بزرگترین باشگاه‌های جهان که در یک لیگ حضور داشتند نیز به جذابیت این رقابت اضافه می‌کرد.

 

1669429

 

اتفاقی که موجب شد لالیگا در سال‌های اخیر به لیگی یکه‌تاز در زمینه کسب جوایز فردی تبدیل شود.

حتی در سال 2018 و زمانی که پس از یک دهه، جایزه توپ طلا به کسی جز رونالدو و مسی اهدا شد نیز باز هم بازیکنی از لالیگا و رئال مادرید به نام لوکا مودریچ بود که موفق شد آن را دریافت کند.

حالا پس از دوازده سال سلطه بلامنازع بر دنیای جوایز فردی، توپ طلا برای اولین از سال 2009 به بعد به بازیکنی اهدا شده که در خارج از لالیگا وباشگاهی جز رئال مادرید و بارسلونا توپ می‌زند.

شاید اگر قوانین فرپلی مالی سختگیرانه لالیگا باعث جدایی مسی از بارسا در تابستان امسال نشده بود، سلطه این لیگ و این دو باشگاه بر جایزه ارزشمند توپ طلا همچنان ادامه داشت.

دیدگاه‌ها