کد خبر : 1795314 | 09 آذر 1400 ساعت 16:20 | 46.1K بازدید | 23 دیدگاه

سخندان: نمی‌توانیم برای چیدمان به حرف‌ باشگاه‌ها توجه کنیم

پاسخ کمیته داوران به انتخاب اکبریان برای استقلال

رییس دپارتمان داوری در گفت و گو با "ورزش سه" درباره حاشیه های داوری اکبریان در دیدار گذشته استقلال و اعتراض‌های متعدد به قضاوت‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

پاسخ کمیته داوران به انتخاب اکبریان برای استقلال

به گزارش "ورزش سه"، این روزها دیگر هیچ مربی و هیچ تیمی را نمی‌بینید که به تصمیمات داوران لیگ برتر اعتراضی انجام ندهد. دیگر عادت کرده‌ایم که بعد از پایان هر بازی اعضای دو تیم به قضاوت ایراد بگیرند و انتقادهای خود را رسانه‌ای کنند.


اعتراض‌ها به نحوه قضاوت، چیدمان‌ها و مسائل دیگر مربوط به کمیته داوران موضوعی اپیدمی در فوتبال ایران است و در این شرایط از مسئولان کمیته انتظار می‌رود تا راهکاری برای خروج از این شرایط در نظر بگیرند.


در چنین فضایی رضا سخندان که مدتی است به عنوان رییس دپارتمان داوری منصوب شده و در چیدمان داوران نقش مستقیم دارد گفت و گویی را با خبرنگار ما انجام داد و توضیحاتی را درباره مسائل مطرح شده ارائه کرد. صحبت‌های سخندان را در ادامه می‌خوانید:


**جنجال ها زیاد شود، اشتباهات بیشتر می‌شود
قطعا اشتباهات داوری وجود دارد و ما هیچ بحثی روی اشتباهات داوران نداریم اما همه باید کمک کنیم تا این اشتباهات کمتر و کمتر شود. تجربه داوری‌ام می‌گوید هرچقدر وسر و صداها و جنجال ها بیشتر باشد، اشتباهات هم افزایش پیدا می‌کند. به من بارها ثابت شده فشار آوردن به داور توسط یک تیم به ضرر همان تیم تبدیل می‌شود و به همین خاطر خواهشم از مربیان و مدیران این است که آرام باشند و کمک کنند تا اشتباهات کاهش پیدا کند.


**چرا اکبریان داور بازی استقلال شد؟
درباره چیدمان ها ما ساعت‌ها بحث می‌کنیم تا بهترین نفرات را انتخاب کنیم اما اینکه مسئولان استقلال می‌گویند چرا فلان داور را برای ما گذاشته اید، مساله منطقی ای نیست. ما که 100 داور در اختیار نداریم. در همین هفته هفتم ما داورانی را انتخاب کردیم که 6، 7 سال قضاوت کرده‌اند. اما با توجه به اینکه برخی داوران کاندیدای قضاوت دربی بودند ما تعداد داوران کمی را برای قضاوت در این هفته در اختیار داشتیم.


**نمی‌شود به حرف باشگاه ها توجه کنیم
اگر قرار باشد هر تیمی بگوید فلان داور را برای ما نگذارید و ما هم توجه کنیم که دیگر نمی‌شود. آنوقت هیچ داوری را برای هیچ بازی‌ای نباید انتخاب کنیم!


**هفته هفتم را فدای دربی نکردیم
ما هرگز قضاوت دیدارهای هفته هفتم را فدای دربی نکردیم. 3، 4 نفر کاندیدای قضاوت در دربی هستند که هفته گذشته برای تیم های بزرگ هم سوت زده بودند و تصمیم گرفتیم این هفته به آنها استراحت بدهیم. ما نمی‌توانستیم این افراد را در فشردگی مسابقات به سفرهای دور بفرستیم.


**رفتار برخی افراد در شان لیگ برتر است؟
در وهله اول جامعه فوتبال باید به این آگاهی و فرهنگ برسند که اعتراض ها را کاهش بدهند و اتفاقات بد کمتر رخ بدهد. شما بازی نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان را تماشا کردید؟ آیا اتفاقاتی که افتاد در شان لیگ برتر فوتبال ما هست؟ خوشبختانه مسئولان فدراسیون فوتبال آگاه به همه مسائل هستند و گزارش هایی که می‌آید را به کمیته انضباطی می‌فرستیم تا تصمیماتی درست درباره چنین رفتارهایی گرفته شود. این رفتارها واقعا باعث می‌شود آبروی یک شهر برود و فرهنگ آن شهر پایین بیاید.

 

1440336

 


**برخی مربیان می‌خواهند نتایج شان را تحت تاثیر قرار بدهند
متاسفانه برخی اعتراضات مربیان در پایان مسابقات درست نیست و اعتراض به داوری برای برخی مربیان به تاکتیکی برای فرار از شرایط موجود تبدیل شده است. برخی افراد با سیستم هیاهو و سر و صدا در این خصوص سعی دارند امتیازی برایشان به ثبت برسد و نتایج ضعیف تیم‌هایشان را تحت تاثیر قرار بدهند. این در شرایطی است که کمیته انضباطی و سایر ارکان فدراسیون فوتبال همه چیز را زیر نظر دارند و قطعا با چنین افرادی برخورد می‌کنند.


**داوران همه رفتارهای کنار زمین را گزارش می‌کنند
متاسفانه مربیان در کنار زمین گاها رفتارهای عجیبی دارند. داوران ما همه چیز را گزارش می‌کنند و قطعا طبق قانون در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.


**پول برای سیستم رادیویی داریم، مشکل تحریم است
اینکه می‌گویند ما پول برای خرید سیستم رادیویی نداریم، هرگز درست نیست. چندی قبل در یک جلسه مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید این سیستم و در اختیار گذاشتن داوران تصویب شد. این پول اکنون موجود است اما مشکل ما برای وارد کردن این سیستم ها به کشور است. به خاطر مسائل تحریمی باید راهکاری را در این خصوص پیدا کنیم وگرنه مشکل اصلا در این باره پول نیست.


**گزینه های دربی همان هایی هستند که نام‌شان مطرح است

ما امروز جلسه ای در خصوص انتخاب داور دربی داریم. کاندیداهای قضاوت دربی مشخص است و همان هایی هستند که نام شان در رسانه‌ها مطرح شده است. باید بررسی کنیم و در نهایت بهترین تصمیم را بگیریم. هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده و به نام خاصی نرسیده‌ایم.

 

دیدگاه‌ها