کد خبر : 1795471 | 10 آذر 1400 ساعت 15:16 | 7.6K بازدید | 6 دیدگاه

آقای وزیر به پرسپولیس کمک کنید؛

انتظاری: در دربی ترسو باشید می‌بازید!

سهراب انتظاری مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید که انتخاب داور خارجی برای شهرآورد تصمیم مناسبی می‌تواند باشد.

انتظاری: در دربی ترسو باشید می‌بازید!

به گزارش "ورزش سه"، سهراب انتظاری در گفتگو با خبرنگار ما درباره وضعیت تیم پرسپولیس اظهار داشت: دو برد پرسپولیس در دو هفته اخیر، از نظر روحی و روانی تاثیر زیادی روی تیم داشته است. بعد از دو تساوی و یک شکست شرایط روحی تیم خوب نبود اما بعد از دو هفته اخیر با بردهایی که به دست آوردند شرایط بهتر شده و بازیکنان از نظر روحی آماده بازی استقلال هستند.

 

او در واکنش به انتقاداتی که به بازی پرسپولیس مطرح می‌شود، گفت: تیم ما دستخوش تغییرات زیادی شده و بازیکنان خوبی را از دست داده‌ایم و متاسفانه بازیکنان جدید با اینکه بازیکنان خوبی هستند، هنوز با شرایط تیم هماهنگ نشده‌اند و فکر می‌کنم با گذشت زمان شرایط بهتر شود. بازیکنانی که آقای گل‌محمدی جذب کرده‌اند بازیکنان بسیار خوب و با کیفیتی هستند و باید صبر کنیم که با تیم جفت و جور شوند. بعضی از آنها در تیم های شهرستانی بودند و شرایط بازی در پرسپولیس و استقلال متفاوت است. انتقاداتی که به تیم وارد می‌شود بیجا نیست و کارشناسان درست می‌گویند. توقع ما از تیم بالاست. شادابی که سال های قبل در تیم می‌دیدیم هنوز به تیم برنگشته اما فکر می‌کنم با گذشت زمان این مساله درست می‌شود و شادابی که سال های قبل می‌دیدیم به تیم می‌گردد.

 

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد این تیم در هفته های ابتدایی لیگ عنوان کرد: بازی با الهلال و شکست پرسپولیس در آن بازی نابرابر و ناعادلانه، همه اهالی فوتبال را به شوک برد و فکر می‌کنم شوک آن باخت را در چهار هفته اول در چهره بچه ها شاهد بودیم و روی تیم تاثیر گذاشته بود. در چهار هفته اول با وجود برد در دو بازی اول، انتظاری که هواداران داشتند برآورده نشده بود. پرسپولیس چند روز بعد از باخت به الهلال وارد لیگ شد و از نظر روحی به خوبی ریکاوری نشده بود و آثار شکست در روحیه بچه ها بود اما در دو بازی اخیر یک روند بهتری پیدا کردند و با وقفه ای که در لیگ افتاد شرایط بهتر شد.

 

مهاجم سابق پرسپولیس ضمن تاکید بر عملکرد خوب بازیکنان این تیم گفت: خط حمله ما فوق العاده است و حتی جدا از خط حمله، ما بازیکنان بسیار باکیفیتی داریم که تمام تیم های لیگ برتری و مربی ها آرزوی داشتن چنین بازیکنانی را دارند. پرسپولیس هم فاز دفاعی تیم، هم هافبک و فوروارد فوق العاده است و همه عالی هستند. در خط فوروارد مهدی عبدی اگر قدر خودش را بداند فوروارد خیلی خوبی است و رفته رفته با تجربه تر هم می‌شود و از او خواهش می‌کنیم قدر موقعیت ها را بیشتر بداند و با تجربه تر کار کند. از عیسی آل کثیر انتظار بیشتری داریم و امیدواریم حامد پاکدل هم سریع تر با شرایط تیم هماهنگ شود. ما فوروارد های بسیار با کیفیتی داریم و قطعا تیم بهتری را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

 

انتظاری درباره دیدار پرسپولیس و استقلال در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: این بازی با تمام بازی های لیگ فرق می‌کند. شاید بعضی ها بگویند این بازی هم مثل بقیه بازی ها سه امتیاز دارد اما به نظر من اینطور نیست. من بیشتر از ده دربی را تجربه کرده‌ام و می‌دانم خیلی تفاوت دارد و برای بازیکنان، هوادار و کادرفنی حساسیت زیادی دارد. بعضی از هواداران دو تیم حاضرند تیم این بازی را ببرد اما قهرمان نشود؛ برد در این بازی کمتر از قهرمانی نیست.

 

او ادامه داد: حسن این بازی برای سرمربی این است که اگر این بازی را ببرد فارغ از هر نتیجه ای که بعد از دربی بگیرد، تا آخر فصل سرمربی تیم باقی می‌ماند. اهمیت و ارزش بالایی دارد. شاید بعضی ها بگویند استقلال بهتر بازی می‌کند و پرسپولیس خوب بازی نمی‌کند اما اصلا نمی‌شود بازی های قبل را در نظر گرفت. این بازی حساسیت و جذابیت خودش را دارد و هرکس در این بازی از تک موقعیت ها استفاده کند برنده این بازی می‌شود.

وی در پیش بینی از بازی دو تیم در دربی عنوان کرد: قطعا هر تیمی اول احتیاط را چاشنی کار می‌کند ولی تجربه من نشان داده هر تیمی که در این بازی ترسو بازی کند ضربه می‌خورد و تنبیه می‌شود. پرسپولیس باید با ذهنیت برد وارد زمین شود و اگر با احتیاط و برای مساوی وارد زمین شویم تنبیه خواهیم شد. اکثر بازی های دربی در نیمه اول چنگی به دل نمی‌زند چون هر دو تیم محتاطانه بازی می‌کنند و در نیمه دوم ترس تیم ها فروکش می‌کند. امیدوارم در این دربی تماشاچی ها هم وارد استادیوم شوند چون جذابیت و کیفیت بازی با تماشاچی ها دوچندان خواهد شد. شاید این بازی بخاطر هیجان و استرس بالا موقعیت های زیادی نداشته باشد اما هر تیمی که باتجربه تر باشد و از موقعیت ها استفاده کند می‌تواند برنده بازی باشد و امیدوارم این اتفاق برای پرسپولیس رخ بدهد.

 


انتظاری در خصوص به اعتراض تیم ها به داوری در لیگ جاری و حساسیت داوری دربی توضیح داد: از لیگ گذشته همه به داوری ها معترض هستند و هیچ ترتیب اثری هم داده نشده است. این بازی حساسیت زیادی دارد، می‌توانستند هزینه کنند و یک داور خارجی برای این بازی در نظر بگیرند. نمی‌گوییم داور خارجی اشتباه نمی‌کند اما اگر داور خارجی انتخاب می‌شد تنش روی داوری کمتر می‌شد و اعتراض به داوری کمتر می‌شد.

 

وی با اشاره به لزوم استفاده از VAR در لیگ برتر افزود: تیم ها سرمایه گذاری و هزینه می‌کنند و برای قهرمانی و سهمیه و سقوط نکردن می‌جنگند و با یک سوت اشتباه داور ممکن است یک تیم به لیگ پایین تر برود یا سهمیه آسیایی نگیرد. داوران باید بیشتر دقت و تمرکز کنند و کمیته داوران سخت گیری بیشتری کنند. در هفته های گذشته صدای همه تیم ها درآمده و همه تیم ها در داوری متضرر شده‌اند. باید یک راهکاری انتخاب کنند. این همه برای لیگ هزینه می‌شود. اگر VAR هم بیاورند چه اتفاق می‌افتد؟ از باشگاه ها کمک بگیرند و VAR را بیاورند که حداقل درصد اشتباهات داوری کمتر شود و شک و شبهه ای نماند. یک مربی چقدر می‌تواند ظرفیت داشته باشد؟ امیدوارم در دربی داوری نمره قبولی بگیرد و اشتباه داوری در نتیجه این بازی دخیل نباشد.

 

پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره وضعیت نامشخص مدیریت باشگاه و استوری اعتراضی بازیکنان این تیم گفت: این اتفاق هم از اتفاقات عجیب فوتبال ماست‌. پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان لیگ شده و دو بار نایب قهرمان آسیا شده و در همین در پنج سال مدیرعامل های زیادی آمده‌اند و رفته‌اند و هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست. در بارسلونا هیات مدیره چند نفر را انتخاب می‌کند و مدیرعامل را مردم انتخاب می‌کنند؛ ما نمی‌خواهیم خودمان را اسپانیا مقایسه کنیم ولی یحیی گل‌محمدی مشکلاتش را پیش چه کسی ببرد؟ آقای صدری هم گناهی ندارد و نمی‌داند قرار است بماند یا خیر‌. هواداران و بازیکنان هم نمی‌دانند مشکلات را به چه کسی بگویند. یحیی گل‌محمدی که نباید دنبال پول بازیکنان برود؛ باید در کارهای فنی باشد. سرمربی تیم الان باید حرص مسائل مالی بازیکنان را بخورد. کجای دنیا سرمربی دنبال پول و لباس بازیکن می‌رود؟ سرمربی نباید دغدغه این مسائل را داشته باشد.

 

انتظاری ادامه داد: بازیکن با باشگاه قرارداد دارد و همین بازیکنان را اگر الان آزاد کنید تیم ها یک ساعته با پول زیادی این بازیکنان را جذب می‌کنند. باید برای بازیکنان ارزش قائل شویم، این بازیکنان زحمت می‌کشند و باید حقشان را بگیرند. برد در دربی پیش رو کمتر از قهرمانی نیست و ما الان باید کنار تیم باشیم و کمک کنیم.

 

او در پایان با انتقاد از وزیر ورزش عنوان کرد:  وزیر ورزش متولی این تیم است، چطور برای استقلال در عرض یک هفته مدیرعامل انتخاب کرد اما برای پرسپولیس این کار را نمی‌کند؟ این هواداران با این تیم زندگی می‌کنند و گناه دارند. مظلوم ترین هواداران دنیا هواداران ایرانی هستند که بدون هیچ چشمداشتی به تیم کمک هم می‌کنند. مردم در این فشار اقتصادی و با این ویروس دیگر ظرفیت ندارند‌. آقای سجادی به این تیم کمک کنید! شما که متولی این تیم هستی چرا تکلیف این تیم را مشخص نمی‌کنی؟ یک نفر را بعنوان مدیرعامل مشخص کن تا اعضای تیم بدانند با چه کسی طرف هستند. ۲۰ سال است ما مشکل مدیریتی داریم اما در پنج سال اخیر عجیب بوده‌. ما پنج سال قهرمان شدیم اما الان تکلیف مدیرعامل تیم مشخص نیست. تیمی که پنج سال قهرمان لیگ شده مشکل مالی دارد؟ هرجا بگوییم ما را به تمسخر می‌گیرند. واقعا سخت است اما الان همه چیز دست آقای سجادی است و ما هرچیزی بگوییم تا ایشان نخواهند فایده ای ندارد. آقای سجادی یک نگاهی به دل هواداران کند.

دیدگاه‌ها