کد خبر : 1795506 | 10 آذر 1400 ساعت 17:51 | 29.9K بازدید | 18 دیدگاه

بعد از انتخاب داور جدال استقلال و پرسپولیس

آغاز عملیات اسکرین‌شات علیه مرد سیاه‌پوش دربی

لحظاتی بعد از انتخاب موعود بنیادی‌فر و تیم داوری‌‎اش به عنوان مردان قضاوت کننده جدال دربی، ارتش هواداری دو تیم دست به کار شدند و تصاویر بحث برانگیز داوری وی را در دیدارهای گذشته مورد بحث قرار دادند.

آغاز عملیات اسکرین‌شات علیه مرد سیاه‌پوش دربی

به گزارش "ورزش سه"، کمیته داوران برای انتخاب داور دیدار دربی که قرار است روز شنبه برگزار شود، پروسه ویژه‌ای را در نظر گرفته بود تا هجمه‌ها علیه این اعلام را کاهش دهد. استراحت دادن به چند داور صاحبنام در هفته هفتم لیگ برتر، باعث شده تا ضمن اینکه حدس قاضی بازی روز شنبه با سختی زیادی همراه شود، از جهاتی دیگر نیز باعث شده بود تا آنها از اشتباه احتمالی در این هفته دور بمانند و با شرایط ذهنی ایده آلی آماده این جدال شوند.

 

با این حال دقایقی بعد از انتخاب موعود بنیادی‌فر به عنوان داور دیدار دربی اما ارتش هواداری هر دو تیم با واکاوی قضاوت‌های گذشته این داور، نسبت به اشتباهاتی که وی علیه تیم‌شان گرفته بود، واکنش نشان داده و موضع گرفته‌اند.

 

آبی‌ها علیه موعود؛ از پنالتی دربی تا ...


استقلالی‌های فعال در فضای مجازی اولین بحثی که به راه انداخته‌اند مربوط به صحنه قضاوت بنیادی فر در دربی است.

 

صحنه دیگری که استقلالی‌ها به آن استناد کرده‌اند مربوط به فصل گذشته و جدال با ذوب آهن است که خطای مدافع اصفهانی روی محمد نادری نادیده گرفته شد و از اعلام پنالتی به سود شاگردان فرهاد مجیدی صرفنظر شد. ادعایی که با نظر کارشناسان باید پنالتی به سود آبی‌ها اعلام می‌شد و نشان می‌دهد بنیادی‌فر برای اعلام پنالتی کمی خساست به خرج می‌دهد.

 

با این حال در همان بازی نیز اتفاقاتی به سود ذوب آهن نیز به زعم کارشناسان رقم خورد که بنیادی‌فر تصمیم درستی روی آنها نداشت. خطای خطرناک دیاباته روی دروازه بان ذوب و همچنین سرنگون شدن مهاجم ذوب در محوطه جریمه استقلال. 


 
اخراج علی کریمی در دربی از سوی موعود بنیادی فر نیز دیگر صحنه مربوط به اعتراض آبی‌ها به قضاوت این داور برای دربی پیش رو است. 

 

صحنه دیگر مورد اعتراض استقلالی‌ها به داوری بنیادی فر در جدال این تیم برابر پیکان است که در لحظات پایانی مدعی هستند که خطایی روی حریف صورت نگرفته بود اما اعلام ضربه ایستگاهی به سود پیکان موقعیت گلزنی مناسبی نصیب حریف کرد تا گل تساوی خود را در دقایق پایانی به ثمر برساند.

 

یکی دیگر از اعتراضات هواداران استقلال به قضاوت بنیادی فر در جدال فینال جام حذفی دو فصل قبل است. آنها مدعی اند که این داور ضمن چشم پوشی از پنالتی به سود این تیم، گل مردود تراکتور را هم رد نکرده است. دیداری که در لحظات پایانی با اتلاف وقت زیادی همراه شد اما تنها 4 دقیقه از سوی داور چهارم اعلام شد. 

 

1669764

 

اعتراض پرسپولیسی‌ها به پنالتی‌ها


در سمت مقابل نیز پرسپولیسی‌ها با اسکرین شات‌های مختلف نسبت به قضاوت بنیادی‌فر برای این تیم و همچنین رقیب معترض هستند. 

 

پرسپولیسی‌ها با اشاره به پنالتی مرحله یک چهارم دو فصل قبل دو تیم سپاهان و استقلال برای آبی‌ها مدعی‌ هستند این داور به سمت حریف است. پنالتی اشتباهی که با اعلام خطای شایان مصلح روی مهدی قایدی صورت گرفته بود.

 

صحنه مربوط به اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی که با خطای شجاع خلیل زاده روی شجاعیان اعلام شد جدی‌ترین اعتراض پرسپولیسی‌ها به عملکرد داوری بنیادی فر است. صحنه‌ای که البته به گواه کارشناسان با اشتباه این داور همراه بود.

دیدگاه‌ها