کد خبر : 1795558 | 10 آذر 1400 ساعت 23:05 | 145.3K بازدید | 4 دیدگاه

صحبت های جنجالی مصطفی آجرلو؛

قهرمان نشدن استقلال پشت پرده سیاسی دارد

آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در آستانه دربی اظهارات جنجالی بر زبان آورد و عوامل سیاسی را به عدم موفقیت این تیم در سالیان اخیر مرتبط دانست.

قهرمان نشدن استقلال پشت پرده سیاسی دارد

به گزارش ورزش سه، مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال در میان تشویق حاضرین در مراسم تقدیر از هواداران این تیم حضور پیدا کرد. او در بخشی از صحبت های خود از تیمی پشت پرده صحبت کرد که طی چند سال اخیر اجازه موفقیت و قهرمانی به استقلال نداده اند. 

 

آجرلو با اشاره به این تیم پشت پرده گفت: یک تیمی است و این آدم هایی که چنین حرف هایی می زنند هم مهره ها و سربازهای پیاده شان هستند. اسم نمی آورم این ها سربازهای شطرنج هستند. یک گروه آن پشت نشسته که مایل نبودم و نیستم که اسم شان را بیاورم و این ها همان جماعتی هستند که نگذاشتند استقلال در پنج شش سال گذشته قهرمان شود.

 

بعد از این صحبت ها، عده ای از حاضرین با شعار وای اگر آجرلو حکم جهادم دهد از او حمایت کردند که مدیرعامل استقلال ضمن آرام کردن آنها به شوخی گفت: "مگر می خواهیم برویم جنگ؟"

 

در ادامه بازهم شعارها ادامه یافت و آجرلو بازهم مجبور شد از این افراد بخواهد که ساکت شوند.

 

مدیرعامل استقلال در ادامه صحبت هایش خطاب به هواداران این تیم گفت: هر حرفی که بار منفی داشته باشد به ما کمک نمی کند. من درگوشی صحبت نمی کنم بلکه با همه هواداران دارم صحبت می کنم. شما لیدرهایشان هستید و دارم به شما می گویم که موضوع چیست. یک جماعت سیاسی از دولت قبل هستند که نگذاشتند شما قهرمان شوید، این ها دست بردار نیستند ولی اشتباه کرده اند پوست شان را می کنیم! 

 

حاضرین در مراسم بعد از این جملات آجرلو بار دیگر به وجد آمده و شعارهایی در حمایت از او سر دادند: به آن دوستان سیاسی می گویم که دست از سر این بچه ها بردارند! به آنها می گویم که در خواب شان در مورد تخریب استقلال اشتباه می کنند. ما همه از کوچکترین عضو تا سرمربی و بازیکنان و کاپیتانش در مقابل این افراد می ایستیم و حق مان را می گیریم.

 

در ادامه مشروح صحبت های مدیرعامل استقلال را بخوانید:

 

با پررویی می گفتند استقلال 35 میلیارد بیشتر نمی ارزد!


جلسه ای در مورد خصوصی سازی برگزار شد که باید در آن حضورپیدا می کردم چون بحث حرفه ای سازی استقلال و پرسپولیس هم به این موضوع مربوط است. دوستانی که این جا مسئول بودند، رفتند یک چاهی کندند و استقلال را داخلش انداختند. بعد هم می گویند بروید مشکل تان را حل کنید. این همه مدت حل نکردید و الان می خواهید عقده گشایی کنید و برای استقلال مانع تراشی می کنید. اگر در بحث مالکیت استقلال از وزارت ورزش جدا شود می توانیم وارد بحث حرفه ای سازی شویم و مشکلمان حل شود و در آسیا حضور پیدا کنیم. موضوعی که خیلی داغ است این است که اولا یک ظلمی به استقلال شده بود؛ استقلال گرانقدر و گران مایه را با پر رویی تمام می گفتند 35 میلیارد بیشتر نمی ارزد. به کمک شما و به لطف خدا قرارداد یک طرفه های وب با حکمیت وزارت ورزش لغو شد.

 

به دنبال اجازه پخش دربی از سینماها بودم


رفته بودم اجازه بگیرم که دیدار استقلال و پرسپولیس را سینماها نشان بدهند. ممکن است که همه نتوانند به استادیوم بیایند و امیدوارم که بگذارد فوتبال با هوادار برگزار شود. انشالله بازی روز شنبه با حضور تماشاگران برگزار شود. معمولا سعی نکردم در تمرینات و مسابقات حضور پیدا کنم. تا ساعت 10-11 شب ابایی ندارم از دم خیابان معلم تا به شهرک غرب و از آن جا تا به این جا با یک موتور بیایم؛ اگر هم چیزی ام هم می شد فدای سر شما! 

 

با دو سه کار 5 هزار پول در می آورم


امروزه بحث تولید پول و قدرت مهم است. مگر می شود که فوتبال حرفه ای دستش را دراز کند و بگوید پول ندارم. باشگاه حرفه ای تولید پول و ثروت است. من همین الان به آقای قربان زاده، رئیس خصوصی سازی ایران عرض کردم که با دو سه تا کار بالای 5 هزار میلیارد پول برای استقلال در می آورم.

 

کمیته مشوقین استقلال هدایایی در این لحظه به آجرلو اهدا کرده و یک شال آبی را هم به گردن او انداخته شد.

 


دست در جیب کسی نمی کنیم


مردم! ما از دیوار کسی نمی خواهیم بالا برویم. ما در خانه مان را می خواهیم ببندیم که کسی تو نیاید. ما دست در جیب کسی نمی کنیم و چنین اجازه ای هم به کسی نمی دهیم دست در جیب ما کند. جنگ منافعی است که یکسری از جیب استقلال می برند و به بقیه تیم ها کاری ندارم. من می گویم سال گذشته از تبلیغات دور زمین چقدر پول در آوردید؟ می گویند 80 تا! چطوری توزیع شده این مقدار که می گویند سهم استقلال 5 تا بوده و با بی تربیتی هم اضافه می کنند که از سرشان هم زیاد است. یک بازی 10 میلیارد، پول هایشان را هم می گوییم بیایند بگیرند نمی آیند. ما برای 15 بازی 150 میلیارد پول می توانیم بگیریم، کل لیگ را می گویند 80 میلیارد و سهم ما هم می شود 5 میلیارد! در تلویزیون مصاحبه می کنند می گویند حق شماست بعد می آیند می گویند که آیین نامه گفته مال ماست. وقتی با کسی که دوپینگ می کند برخورد می کنید با شما که فوتبال را اجاره کرده و دروغ می گویید باید چه کنیم؟

 

 

این دستگاه های نظارتی کجا هستند


مکتب استقلال می گوید که آرام باشید. پورحیدری به من یاد داد که آرام و باشخصیت باشیم. ما اهل گفتمان هستیم و به دنبال حفظ منافع خودمان هستیم. گروه سیاسی که مربوط به دولت قبل هستند تلاش می کنند این اتفاقات رخ ندهد ولی ما به دنبال این هستیم که تولید ثروت کنیم. کلاه کسی را نمی خواهم بردارم و با هیچ چک سفیدی هم ملت را سر کار نمی گذارم با واقعیت جلو می رویم. این دستگاه های نظارتی کجا هستند؟ چرا باید من آجرلو بگویم که دستگاه نظارتی خوابید یا بیدار؟ این 10 درصدهای دفعات قبل را چه کسی خورده و برده است؟

 

پول استقلال و مردم را برداشتند


یک مشت دروغگو و غیرصادق مسئولیت فوتبال ایران را به عهده گرفته اند. پول استقلال و مردم را برداشتند در جیب شان گذاشته اند و ما بدهکاریم. آیا خدا راضی است؟ این دین داری است که پول بازیکن را ندهید. به همه بدهکارند. به آژانس هواپیمایی، به اورژانس به همه بدهکاریم. از کسی پول نمی خواهیم آقای علما ما می خواهیم دست در جیب خودمان برده، پول دربیاوریم و خرج کنیم. من پیشانی ام جای مهر داشته باشد، سیاه امام حسین را بپوشم و پول مردم را ندهم آیا راضی است؟ امام حسین در کربلا می گوید هر کس می خواهد به من کمک کند اگر حق مردم گردنش است برود. این دین ماست ولی ببینید چه آبروریزی کرده ایم. سه سال است که بازیکن آسیب دیده ولی به رویمان نمی آوریم.

 

فوتبال برای مرد و زن است


به جای بستن درها کاری کنیم که فوتبال برای همه باشد؛ هم برای هواداران مرد و هم برای هواداران زن. این تیم باید بداند که ما خواهیم چکار کنیم. می خواهم با آرامش نه توهین حق مان را بگیریم. خیابان ما بن بست نیست. با خونسردی قدم به قدم جلو می رویم.

 

هیچ کس نباید به ما پیام بزند که پول ندارم


آجرلو با اشاره به برنامه های هوادار محور خود که کارت هواداری جزئی از آن است وعده های جذابی داده و افزود: اگر بتوانیم سازماندهی کنیم بالای هزار میلیارد می توانیم پول دربیاوریم. مردم شما که پفک می خرید، بستنی می خرید، کیف می خرید، پول تلفن می دهید، آژانس می گیرید و... خب از این مجرا زندگی تان را جلو ببرید. اگر من پولدار شدم می گویم هر کس که کارت هواداری داشت 15-20 درصد به او تخفیف بدهید. هم فروشگاهها به شما تخفیف می دهند هم 10 درصد به ما می دهد. چه کسی ضرر کرده؟ هم هوادار سود می کند و هم من. آن بازیکن برزیلی که خانه ما مصدوم شده، پول نگرفته و رفته شکایت کرده پولش را می گیرد. هیچ کس نباید به ما پیام بزند که پول ندارم. بازار زنان بیش از مردان است و باید برندهایی بزنیم و تبدیل به پولش کنیم. دانشجوی دختر هوادار نباید دستش را جلوی پدرش بگیرد باید خودش دست در جیب خودش بکند. آقایانی که پول دارید بیایید و کمک کنید. این جامعه هواداری و مردمی را ثروت کنید. ما ثروتمند هستیم. به قدری ثروت داریم که ترسیده اند. ما سرمان به کار خودمان است و به هیچکس اجازه نمی دهیم.

 

1662395


باید از قهرمانی ایران شروع کنیم


به دنبال ستاره سوم هستیم و به تیم مان و فرهاد مجیدی باید اعتماد کنیم. به کاپیتان مان و تک تک بازیکنان مان حتی پدیده جدیدمان رضایی اعتماد کنیم. برای رسیدن به قهرمانی آسیا باید از قهرمانی ایران شروع کنیم. هیچ راهی نداریم که قهرمان نشویم و باید بشویم. کار اقتصادی و دعواهای بیرون با من. در زمین بازیکنان و کادر فنی تلاش می کنند و شما هم متمرکز شوید روی تشویق تیم و فرهاد مجیدی.


از لیدرها هم می خواهم که مبادا اشتباهی کنند


چرا ما را تهدید می کنید. وقتی که 19 سال داشتم، فوتبال را بوسیدم و گذاشتم کنار تا جانم را فدای کشورم کنم الان می خواهم جانم را فداری شما بکنم. من به هواداران توضیح می دهم. اگر مسئولانی که گوششان را گرفتند و دستگاههای نظارتی که چشمشان را بسته اند، من به همراهی و کمک شما حق استقلالی که یک تیم پرافتخار ایرانی در آسیاست را می گیریم. من ریش گرو می گذارم؛ همه لیدرهای استقلال می توانند بیایند و بروند. از لیدرها هم می خواهم که مبادا اشتباهی کنند. من از دوستان می خواهم که شورای هفت نفره درست کنند تا سخنگوی لیدرها باشند. همان طور که من تولید پول می کنم و به بازیکن و مربی پول می دهم، چرا به شما همراهان خودم حق تان را ندهم و وارد تجارت تان نکنم؟

 

آقای علینژاد 10 روز است که نیست!


صبح نامه زدیم که تبلیغات دور زمین مال ماست و شما بد عهدی کردید. شما می گویید روز دوشنبه من باید ضمانت نامه می دادم بعد می گویید 5-6 بعد از ظهر بازرسی کل کشور گفته که ضمانت نامه چطور باشد. عیب ندارد ساعت 7 شب به من می گفتید که ضمانت نامه ات را این گونه بده. شما مثل ترسوها ضمانت نامه من را اعلام نکردید و سه شنبه گفتید تبلیغات دور میدان مال ماست. برای چه باشد؟ سوال من از آقای معاون وزیر است. آقای علینژاد از آن روز تا به امروز کجایید؟ از روز دوشنبه گذشته که جواب نامه تان آمده تا امروز که 10 روز می گذرد جلسه ای برای تعیین تکلیف نگذاشته اید.

 

شقایق آسیایی

دیدگاه‌ها