کد خبر : 1795600 | 11 آذر 1400 ساعت 09:31 | 62.7K بازدید | 14 دیدگاه

اصالت ویدیوی پنگ تایید نشد

شورش جهان تنیس علیه چین

هنوز اثری از پنگ شوای، تنیسور زن چینی، نیست و حالا این اتفاق با واکنش جهانی روبرو شده است.

شورش جهان تنیس علیه چین

به گزارش "ورزش سه"، پنگ 35 ساله که پیش از این یکی از مقامات چینی را به آزار جنسی متهم کرده بود حالا به مدت سه هفته است که گم شده است.

استیو سیمون، مدیر فدراسیون جهانی تنیس، گفته که تردیدهایی جدی درباره آزادی و سلامت این تنیسور زن اهل چین دارد. او اظهار داشت:« واقعیت این است که با توجه به این شرایط، من نمی‌دانم چطور باید از ورزشکاران خودمان بخواهم که در این کشور رقابت کنند.»

فدراسیون جهانی تنیس پیش از این درخواست‌هایی را برای بررسی و تحقیق کامل درباره ادعاهای پنگ مطرح کرده بود. این ورزشکار پیش از این ژانگ گائولی، معاون سابق نخست وزیر، را به آزار جنسی متهم کرده بود و نگرانی‌های زیادی درباره شرایط او وجود دارد.

او در ماه نوامبر تماسی ویدیویی با توماس بچ، رییس کمیته بین المللی المپیک،برقرارکرده و در آن اعلام کرده که جایش امن است و از سلامت کامل برخورداراست. با این حال فدراسیون جهانی تنیس معتقد است که این ویدیو سندی کافی برای سلامت پنگ نیست.

 

1669924

تماس ویدیویی پنگ شوای نگرانی‌ها را برطرف نکرده است

 

 سیمون با انتشار بیانیه‌ای مفصل مدعی شده که نگرانی‌های جدی درباره خطرهایی دارد که در صورت برگزاری بازی‌ها  در چین در سال 2022، بازیکنان و سایر همراهان آنها را تهدید می‌کند.

سیمون در بخشی از این بیانیه گفت:« دولت چین واکنش باورپذیری نسبت به این معضل بسیار جدی نشان نداده است. اگر افراد قدرتمند می‌توانند از صدای زنان و اتهامات جنسی مطرح شده از سوی آنها عبور کنند، پس یعنی شکستی بزرگ برای اصولی که فدراسیون جهانی تنیس بر اساس آن بنا شده – برابری برای زنان – رخ داده است.من نمی‌خواهم و نمی‌توانم اجازه دهم چنین اتفاقی برای فدراسیون جهانی تنیس و بازیکنانش رخ دهد.»

محرومیت در نظر گرفته شده برای چین شامل تمامی تورنمنت‌ها در هنگ کنگ هم می‌شود.

 

1669927

تنیسور چینی مدعی شده که معاون نخست وزیر سابق به او تعرض جنسی کرده است

 

در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ رویداد تنیسی در چین برگزار نشده است. با این حال، سرمایه‌گذاری این کشور روی تورهای خود در سال‌های گذشته کمک زیادی به برگزاری تورنمنت‌های لوکس و جذاب کرده بود.

چین در سال 2019 موفق شد میزبانی 9 تورنمنت را برعهده داشته باشد که شامل فینال پایان فصل فدراسیون جهانی تنیس با جایزه 30.4 میلیون دلاری نیز بود.

سیمون به بی بی اسپورت گفته که نگرانی‌هایی از بابت مسائل مالی عدم برگزاری رقابت‌ها در چین دارد اما مسئله پنگ بسیار جدی‌تر و بزرگ‌تر از این موضوعات است.

 

1669926

گفته می‌شود این تصویر مربوط به تورنمنتی است که پنگ چندی قبل به عنوان مهمان در آن حاضر شده است

 

 او ادامه داد:« این چیزی است که ما نمی‌توانیم به سادگی از آن عبور کنیم. اگر از درخواستی که داریم بگذریم، دنیا پیام ما را اینطور دریافت می‌کند که آزارهای جنسی اهمیت و جدیتی ندارد و می‌توان این کار را انجام داد، در صورتی که اینطور نیست. این چیزی نیست که ما نمی‌توانیم اجازه انجام آن را بدهیم و نمی‌توانیم از آن عبور کنیم.»

سیمون همچنین اضافه کرد:« من بسیار متاسفم که کار به اینجا رسید اما رهبران چین هیچ چاره دیگری برای فدراسیون جهانی تنیس باقی نگذاشتند. مگر این که چین قدم‌هایی که ما درخواستش را داریم بردارد، در غیر این صورت ما نمی‌توانیم شرایط بازیکنان و دیگر اعضا را با برگزاری رقابت‌ها در چین به خطر بیاندازیم.»

دیدگاه‌ها