کد خبر : 1795621 | 11 آذر 1400 ساعت 12:10 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال آزادی ستاره پارالمپیک پس از قتل نامزدش

احتمال دارد اسکار پیستوریوس، ستاره پارالمپیک، زودتر از موعد مقرر حکم دریافتی پس از قتل نامزدش آزاد شود.

احتمال آزادی ستاره پارالمپیک پس از قتل نامزدش

به گزارش "ورزش سه"، والدین ریوا استینکمپ در طی چند روز آینده با قاتل دخترشان دیدار خواهند کرد تا بخشی از روند منجر به آزادی زودهنگام پیستوریوس طی شود.
این ورزشکار اهل آفریقای جنوبی به زندانی نزدیک‌تر منتقل شده تا به زودی با بری و ژوئن استینکمپ دیداری داشته باشد و به صورت رو در رو با آنها حرف بزند.
پیستوریوس نیمی از دوران 13 سال و پنج ماه حبس قطعی خود را پشت سر گذاشته که به دلیل قتل نامزد خود در روز ولنتاین سال 2013 به آن محکوم شده بود.
وکیل خانواده مقتول پیش از این گفته بود که اعلام خبر احتمال آزادی این ورزشکار برای آنها بسیار شوکه کننده بوده اما آنها تصمیم دارند که در جلسه ملاقات با قاتل دخترشان حضور پیدا کنند.


این بخشی از روند عفو زودتر از موعد در دادگاه‌های آفریقای جنوبی است که در طی آن، فرد مجرم با قربانی یا بستگانش دیدار کرده و صحبت‌هایی را مطرح می‌کند. آنها باید ضربه‌ای که به این افراد وارد کردند را بپذیرند و به آن اعتراف کنند.


پیستوریوس در سال 2013 با شلیک گلوله به نامزدش، او را از پای درآورد و پس از آن مدعی شده بود که فکر کرده این زن سارقی است که وارد منزلش شده است. این ورزشکار از پشت در بسته دستشویی چهار بار به او شلیک کرده بود.


او در ابتدا تنها پنج سال زندان دریافت کرد اما پس از آن در دادخواست تجدیدنظری که از سوی خانواده نامزدش داده شده بود متهم شناخته شده و به 13 سال و پنج ماه زندان محکوم شد.


وکیل خانواده استینکمپ در واکنش به احتمال آزادی پیستوریوس گفت:« مادر ریوا همیشه گفته که اسکار را بخشیده اما این به این معنا نیست که او نباید بهای کاری که کرده را بپردازد...  پدر ریوا نیز کمی در حال رویارویی با این موضوع است اما باید در زمان مناسب به آن واکنش نشان دهد. با این که زمان زیادی گذشته اما زخم این خانواده هنوز تازه است.»


پیستوریوس پیش از انجام این قتل به عنوان دارنده مدال طلای پارالمپیک شهرت داشت. او در سال 2012 به اولین دونده قطع عضوی تبدیل شده که در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. پاهای او در سن 11 ماهنگی به دلیل مشکلات استخوانی که داشت از زانو به پایین قطع شده بود.

دیدگاه‌ها