کد خبر : 1795644 | 11 آذر 1400 ساعت 14:09 | 43.1K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ

قطری که به خاطر نمی‌آوریم(عکس)

فرشاد پیوس گلزن مادرزادی فوتبال ایران گلهای ماندگار زیادی در رده های باشگاهی و ملی زده است که یکی از آنها در دیدار افتتاحیه جام ملتهای آسیا به قطر میزبان در سال 1988بود.

به گزارش "ورزش سه "، تیم جوان شده ایران در جام ملتهای آسیا در سال 88 با هدایت پرویز دهداری نمایش خوبی از فوتبال داشت. تقریباٌ دو هفته به آغاز بازی ها باقی مانده بود که درخواست همگانی کارشناسان ،مردم و مسئولین  باعث شد فرشاد پیوس یکی از 14نفر مستعفی از تیم ملی در بازی های آسیایی سئول به تیم ملی برگردد و در کنار احمد سجادی و مرتضی فنونی زاده راه خود را از آن 14نفر معروف جدا کند.


در تیم اعزامی به جام ملتهای آسیا ، سیروس قایقران ،کریم باوی،سیامک رحیم پور و مجید نامجو مطلق نیز حضور داشتند که در بازی های آسیایی عضوی از تیم ملی بودند و وارد جریان استعفا نشده بودند


دیدار افتتاحیه روز جمعه 11 آذر 33 سال قبل و در سال 67در دوحه شهر قطر بین ایران و قطر برگزار شد، بازی دو تیم با گل زود هنگام ضربه سر کریم  باوی روی ارسال پیوس از روی نقطه کرنر یک بر صفر به نفع ایران شد و تا دقیقه 89 این دیدار با همین نتیجه به نفع ایران ادامه داشت که در این دقیقه فرشاد پیوس در میانه های میدان صاحب توپ شد و با کریم باوی یک دو کرد و از 40متری با دروازه بان قطر تک به تک شد ،خروج دروازه بان قطر به بیرون از محوطه هجده قدم با بغل پای فنی و لایی پیوس به او گل دوم ایران را به همراه داشت .

 

1669979


پیوس که گل اول ایران را ساخته بود و گل دوم را به صورت گل کوچکی به قطر زده بود دقایقی بعد با خطای فاحش مدافعان قطری که دل خوشی از او نداشتند مصدوم شد و به بیرون از زمین منتقل شد.


قطر از سال ۸۸ میلادی با تغییر نگرش بر حوزه مدیریت ورزش میزبانی های مهمی همچون بازی های آسیایی،لیگ قهرمانان آسیا ، جام ملتهای آسیا و در این روزها  بازی های جام عرب را عهده دار بوده و یکی از کشورهای خوب آسیا در میزبانی های مهم رقابت های ورزشی بوده است.


آنها با تقبل میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲در حوزه خاورمیانه سردمدار توسعه های فضاهای ورزشی هستند.

دیدگاه‌ها