کد خبر : 1795711 | 11 آذر 1400 ساعت 20:38 | 61.6K بازدید | 7 دیدگاه

کی‌روش و حقیقت ماجرای پرتاب کفش به بکام

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی مصر و کمک سابق الکس فرگوسن، جزئیات تازه‌ای از درگیری این مربی با دیوید بکام که به بخیه خوردن ابروی این ستاره انگلیسی منجر شد را فاش کرد.

کی‌روش و حقیقت ماجرای پرتاب کفش به بکام

به گزارش "ورزش سه"، فرگوسن در طول دوران مربیگری اش به برخوردهای سخت و خشن با ستاره‌های تیمش معروف بود؛ به طوری که رسانه های انگلیسی به فریادهای بلند او در رختکن شیاطین سرخ لقب "سشوار" داده بودند.


یکی از اتفاقاتی که خشم شدید این مربی باتجربه را به همراه داشت، شکست 2-0 منچستریونایتد مقابل آرسنال در دور پنجم جام حذفی در فوریه 2003 بود. 


در آن دیدار رایان گیگز یک موقعیت گلزنی بسیار خوب را از دست داد اما این دیوید بکام بود که به دلیل حاشیه‌هایی که رابطه اش با ویکتوریا آدامز، خواننده گروه اسپایس گرلز که بعدا با او ازدواج کرد، ایجاد کرده بود، با خشم فرگوسن روبرو شد. به طوری که این مربی اسکاتلندی در رختکن یک کفش را با لگد به سوی بکام زد که به ابروی او برخورد کرد و نیاز به بخیه پیدا کرد.


فرگی در سال 2003 در زندگی نامه‌اش نوشت:" روز بعد این داستان به روزنامه ها راه پیدا کرده بود. آن زمان که من به هیئت مدیره گفتم که دیوید باید برود. پیام من به هیئت مدیره بود که به خوبی من را می شناخت. اگر بازیکنی از منچستریونایتد برای یک دقیقه فکر می کرد که بزرگتر از سرمربی است، باید می رفت. همیشه می گفتم که "اگر سرمربی اتوریته‌اش را از دست بدهد، دیگر باشگاهی باقی نخواهد ماند. بازیکنان هستند که اوضاع را در دست می گیرند و آنوقت به دردسر می‌افتید."


اما اکنون کارلوس کی‌روش در گفتگو با نشریه فورفورتو تاکید کرد که فرگوسن اصلا قصد نداشت که به بکام آسیب فیزیکی برساند:" اکنون زمان آن است که واقعیت پشت این داستان بیان شود. زمانی یک نفر به من گفت که اگر قرار بود که او با آن کفش به بکام آسیب بزند، پس شوت‌های پای چپ سرالکس باید خیلی خوب بوده باشد!


من آن روز در رختکن بودم و بگذارید حقیقت را بگویم؛ ضربه فرگوسن خوب نبود زیرا کفش اول به یک میز خورد و پس از آن به سمت بکام رفت. سرالکس متاسفم اما ضربه پای چپ شما آنقدر که فکر می کنید خوب نیست!"


بعد از این اتفاق بکام با انتقالی 30 میلیون پوندی به رئال مادرید فروخته شد و منچستریونایتد در عوض کریس رونالدوی جوان را از اسپورتینگ لیسبون به خدمت گرفت. کی روش هم در همان تابستان به رئال رفت و یک فصل در این تیم با بکام کار کرد.

دیدگاه‌ها