کد خبر : 1795792 | 12 آذر 1400 ساعت 13:30 | 40.8K بازدید | 78 دیدگاه

نقش پررنگ رفاقت و سیاسی‌کاری

توپ طلا یا توپ‌های طلا؛ این جایزه را حذف کنید

لیونل مسی امسال برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد در حالی که مخالفت ها با او بیشتر از هر سال دیگری بود.

توپ طلا یا توپ‌های طلا؛ این جایزه را حذف کنید

به گزارش "ورزش سه"، توپ طلا تبدیل شده به فهرست بهترین آلبوم های موسیقی سال و به غیر از مواردی خاص که روی برنده اجماع نظر وجود دارد، محلی برای بحث و جدل، وقت گذرانی و نظرات بیهوده است.

 

 

1669429

 

 

امسال شاهد کمپین های زیادی بر علیه برنده نهایی یعنی لیونل مسی بودیم که اعتقاد داشتند او شایسته این عنوان نبوده، با این حال اکثر کسانی که مجوز رای دادن داشتند، با آنها موافق نبودند. بحث اینجاست که دلایل برای موافقت یا مخالفت با یک بازیکن، کمتر ارتباطی با مسائل ورزشی دارد.

به ایکر کاسیاس و نظر او در مورد برنده توپ طلا نگاه کنید و به یاد بیاورید که او سال 2012 به چه کسی و به چه دلیلی رای داد یا به سرخیو راموس که امسال اعتقاد داشت حق لیونل مسی است که توپ طلا را ببرد چرا که صرفا هم تیمی او در پی اس جی است! به شخصه اگر حق رای داشتم، به سرخیو بوسکتس و و محمد صلاح رای می دادم هرچند به طور کل معتقدم این جایزه باید حذف شود و البته که می دانم امکانش وجود ندارد.

 

 

1669690

 

 

بهترین بازیکن دنیا یعنی چه؟ در کدام زمینه او بهتر بوده است؟

مسی جایگاهی ممتاز در تاریخ فوتبال دنیا دارد ولی او نتوانست فصل گذشته بارسلونا را از بحران خارج کند. کریستیانو شاید استعداد خدادادی مسی را نداشته باشد ولی انگیزه و اشتیاق و طمع او برای کسب افتخارات بیشتر، باورنکردنی است و به همین دلیل صاحب افتخارات زیادی هم شده است. رئال کهکشانی را به یاد بیاورید که چگونه پس از جدایی کلود ماکله له فروپاشید یا ادگار داویدزی که سال 2003 با تنها 18 بازی برای بارسلونا باعث شکوفا شدن ژاوی شد.

 

 

1669545

 

 

ستاره جادویی مسی با جدایی ژاوی و سپس اینیستا از بارسا کم کم رنگ باخت. زمانی رئال روبرتو کارلوس را داشت و انگار با او 12 نفره بازی می کرد ولی هرگر برنده توپ طلا نشد. دروازه بان ها نقش شان در موفقیت تیم انکار نشدنی است ولی تقریبا هرگز نماینده ای در توپ طلا نداشته اند و اکنون برای شان جایزه ای کم اهمیت تر و جدا در نظر گرفته شده است. هنوز مشخص نیست که چه فاکتورهایی برای برنده نهایی حائز اهمیت بیشتر است؛ تعداد جام ها؟ تعداد گل ها؟ تعداد پاس های گل؟ کدام؟

 

 

1669421

 

 

وقتی کری گرانت سال 1970 اسکار افتخاری را دریافت کرد، در صحبت هایش نه تنها از کارگردان ها که از فیلمنامه نویس ها نیز تشکر کرد چرا که اعتقاد داشت یک فیلم، نتیجه تلاش تیمی است. اگر به ورزش های انفرادی اشاره کنیم، تنها نواک جوکوویچ قهرمان واقعی بود. او تنها تنیسور مردی بود که به ناپدید شدن پنگ شوای تنیسور زن چینی اشاره کرد و خواهان مشخص شدن وضعیت او شد.

معتقدم این نه توپ طلا که توپ های-با عرض معذرت- طلا هستند.

 

ایگور پاسکوال: آاس

دیدگاه‌ها