کد خبر : 1795826 | 12 آذر 1400 ساعت 15:45 | 16.7K بازدید | 5 دیدگاه

به سالاری بازی می رسد یا جوان ها؛

سولدو چه کسی را جایگزین اخباری خواهد کرد؟

محمدرضا اخباری کاپیتان تراکتوری ها حدودا یک ماه به دور از میادین خواهد بود و سوال این جاست که چه کسی به جای او در این مدت وظیفه حراست از دروازه تی تی ها را برعهده خواهد داشت؟

سولدو چه کسی را جایگزین اخباری خواهد کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا اخباری کاپیتان این فصل تراکتوری ها که در طی سه دیدار اخیر تی تی ها تحت نظر سولدو مقابل سپاهان، پدیده و فولاد موفق به ثبت کلین شیت شده بود در بازی مقابل شاگردان نکونام در اهواز مصدوم شد و در دقایق پایانی جای خود را به ناصر سالاری دروازه بان باتجربه این تیم داد. مصدومیت قارتال تراکتوری ها که موجب نگرانی پرشورها شده بود اگرچه طبق رسانه رسمی باشگاه نیاز به عمل جراحی ندارد ولی با این حال یک ماهی اخباری را دور از قفس توری سرخ ها نگه خواهد داشت. در این شرایط تراکتور باید چند مسابقه را بدون کاپیتان کاربلد و محبوب خود سپری کند و حال سوالی که می شود مطرح کرد این است که چه کسی جانشین اخباری در تیم آذربایجانی خواهد بود؟

 

تراکتور که به جز اخباری گلر شاخص دیگری در لیست خود ندارد، احتمالا حالا حسرت جدایی حبیب فرعباسی دروازه بان دوم فصل پیش خود را بیش از پیش خواهد خورد. فرعباسی هم جزو بازیکنانی بود که طی این چند وقت باوجود ادعای مدیران تراکتور مبنی بر داشتن قرارداد و عدم امکان ترک تیم، قرارداد خود را با قرمزها فسخ کرد و به ذوب آهن پیوست تا در تیم مهدی تارتار بیشتر به میدان رفته و دروازه بانی رزرو نباشد. مدیران تراکتور باوجود اعلام چندباره مبنی بر اینکه از او شکایت خواهند کرد، ره به جایی نبردند تا اینکه درنهایت ناصر سالاری گلر 34 ساله فصل قبل مس رفسنجان را جذب کردند.

 

1670281


ناصر سالاری دروازه بانی که در بازی فولاد در دقایق آخر جانشین اخباری شد، اسفند امسال به 35 سالگی خود خواهد رسید و مسن ترین بازیکن حال حاضر این تیم محسوب می شود. سالاری که احتمالا اصلی ترین گزینه برای ایستادن درون دروازه خواهد بود، سال پیش در مس رفسنجان توپ می زد. وی فصل قبل 8 بازی برای تیم تحت هدایت محمد ربیعی انجام داد و در این هشت مسابقه 11 بار دروازه خود را باز شده دید. از نتایج بد سالاری در فصل گذشته می توان به خوردن 5 گل از سپاهان و 3 گل از ماشین سازی تیمی که به لیگ یک سقوط کرد، اشاره کرد؛ البته او در مقابل همین تراکتور در مسابقه ای که ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در تبریز برگزار شد موفق به ثبت کلین شیت نیز شده بود. سالاری در مجموع 4 کلین شیت در 8 بازی فصل قبل خود در مس رفسنجان داشته و 11 گل را در 4 بازی دیگر خود خورده است.

 

دیگر دروازه بان حاضر در اردوی تیم آذربایجانی فوتبال ایران، رضا سیف احمدی گلر تبریزی و 22 ساله این تیم است. سیف احمدی چند فصلی هست که در تراکتور عضویت دارد و از تیم های پایه این باشگاه به رده بزرگسالان اضافه شده و جزو سهمیه زیر 23 ساله هاست. البته سیف احمدی را در فصول اخیر صرفا در گزارش های تصویری منتشر شده از تمرینات تراکتور دیده ایم و او هیچ گاه در ترکیب تیمش در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته است. مهم ترین عامل که شاید سولدو را در استفاده از این دروازه بان 188 سانتی متری دچار تردید کند احتمالا همین عدم تجربه اوست ولی سوالی که هست این که بالاخره کادرفنی تراکتوری ها چه زمانی می خواهند به این دروازه بان 22 ساله تبریزی خود اعتماد کنند و به او بازی دهند؟

 

1670280

 

دیگر دروازه بان حاضر در تمرینات تراکتور که کم سن ترین آن ها هم هست، مهدی حقیقت جوان 21 ساله و 186 سانتی متری است. حقیقت هم همچون سیف احمدی هیچ تجربه ای برای بازی در مسابقات رسمی را ندارد و این جاست که می توان به کادرفنی چند سال اخیر این تیم مخصوصا آلین دینکا مربی دروازه بانان موفق رومانیایی خرده گرفت که چرا با بازی ندادن به سایر دروازه بانان خود در بازی ها و مسابقات کم اهمیت تر، به فکر روزهای بدون اخباری نبوده اند.

 

در هر حال اینکه چه کسی به جای اخباری درون قفس توری تراکتور قرار گیرد، تصمیمی است که کادرفنی تراکتور باید آن را اتخاذ کند. تصمیمی که قطعا با مشورت کادرفنی و به خصوص آلین دینکای رومانیایی خواهد بود ولی در نهایت این زوونیمیر سولدو است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت. باید ببینیم این مربی کروات همانند سرمربی استقلال به دروازه بانان جوان خود فرصت بازی خواهد داد یا اینکه تجربه ناصر سالاری دروازه بان 191 سانتی متری مرد کروات را مجاب به بازی گرفتن از خود خواهد کرد؟

 

1670279

 

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها