کد خبر : 1795859 | 12 آذر 1400 ساعت 18:56 | 80.6K بازدید | 111 دیدگاه

به جای یحیی گل‌محمدی تصمیم بگیرید:

کدام 11 نفر برای پرسپولیس در دربی؟ (نظرسنجی)

سرمربی پرسپولیس برای انتخاب ترکیب اصلی خود با چالشهای مختلفی دست به گریبان است.

کدام 11 نفر برای پرسپولیس در دربی؟ (نظرسنجی)

به گزارش "ورزش سه"، دربی 97 در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس در فصل جاری هرگز ترکیب یکسانی نسبت به بازی قبلی نداشته و یحیی در هر بازی تغییراتی را در تیمش به وجود آورده که البته بسیاری از این موارد در اثر مصدومیت بوده است.

 

کادرفنی پرسپولیس برای بازی با استقلال، احسان پهلوان و سیدجلال حسینی را در اختیار ندارد و سایر بازیکنان در دسترس هستند؛ گروهی 18 نفره از فوتبالیست‌هایی که البته شاید فرصت برابر برای حضور در دربی نداشته باشند و یحیی درباره بسیاری از نامهای ترکیب اصلی به جمع بندی رسیده است.

 

* ارنج دربی؛ 4 دفاع یا 5 هافبک؟


پرسش اول از کادرفنی قرمزها انتخاب سیستم موردنظر خواهد بود؛ اینکه با 4 مدافع و هافبک وارد زمین شوند از سیستم 3-4-3 یا 3-5-2 بهره ببرند. پرسپولیس در دو بازی با دفاع سه نفره وارد زمین شد و سپس حمید مطهری دستیار یحیی با دفاع از این ارنج، هدف تیم را بازی به سبک چلسی توماس توخل عنوان کرد اما با این حال قرمزها در دو بازی اخیر با سیستم 4-4-2 همیشگی به پیروزی رسیدند.

 

 

* لک فیکس - رادو نیمکت؟


نکته دیگر ترکیب پرسپولیس، انتخاب دروازه‌بان خواهد بود. در فصل جاری حامد لک 5 بار و بوژیدار رادوشویچ 2 بار به میدان رفته‌اند اما باتوجه به عملکرد لک در دو بازی گذشته، بعید است که یحیی گل‌محمدی تغییری در این پست ایجاد کند. با این حال حضور یک دروازه‌بان ذخیره مطمئن باعث شده که یحیی نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشد.

 

 

* آقایی، مهمترین پرسش خط دفاعی


پرسش بعدی مربوط به سه یا چهار عناصر خط دفاعی است. اگر قرار به استفاده از ارنج مثل بازی قبل باشد، برای زوج خط دفاعی علی نعمتی، فرشاد فرجی و همچنین علیرضا ابراهیمی در دسترس هستند. در سمت راست با بازگشت سیامک نعمتی و عملکرد قابل قبول مهدی شیری، سرخپوشان شرایط خوبی دارند اما در سمت چپ آسیب دیدگی سعید آقایی در بازی قبلی سبب شده تا علامت سوالی بزرگ در این باره شکل بگیرد.

 

 

* خط میانی بدون تغییر؟


پرسپولیس در خط میانی همیشه تغییراتی را داشته و حالا اگر سعید آقایی بیرون بنشیند، وحید امیری با حضور در این پست، تغییر در خط هافبک را لاجرم خواهد کرد. پرسپولیس برای پست هافبک دفاعی چهار بازیکن را در اختیار دارد: شریفی، اسدی، کمال و سرلک. در سمت چپ مهدی ترابی اولویت نخست است و در سمت راست سیامک نعمتی، امید عالیشاه و وحید امیری در اختیار کادرفنی خواهند بود.

 

 

* دو مهاجم نوک یا ...؟


سرخ‌ها در بازی قبلی از زوج عیسی آل کثیر و مهدی عبدی در خط حمله استفاده کردند و حالا با بازگشت امید عالیشاه، یک آپشن جدید هم در اختیار کادرفنی قرمزها قرار گرفته است. همچنین وحید امیری و حامد پاکدل دو بازیکن دیگری هستند که در صورت نیاز می‌توانند در این پست به میدان بروند. اگر قرار باشد دو مهاجم در ترکیب قرار بگیرد، باید دید برنامه هجومی یحیی گل‌محمدی چه خواهد بود و او آیا هر دو ستاره خط حمله (آل کثیر و عبدی) را از ابتدا به زمین می‌فرستد یا خیر؟

 

 

اما در فاصله یک روز تا بازی حساس شهرآورد، به نظر شما یحیی گل‌محمدی باید چه ترکیب 11 نفره ای را به زمین بفرستد؟ دلیلتان برای این انتخاب ها را نیز شرح بدهید؛ دیدگاهتان در سریعترین زمان ممکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها