کد خبر : 1795874 | 12 آذر 1400 ساعت 20:03 | 23.7K بازدید | 8 دیدگاه

رکورد:آغاز تحقیقات جدی درباره پورتو

دادستانی پرتغال تحقیقاتی را درباره احتمال وقوع تبانی و دستکاری نتایج از سوی باشگاه پورتو آغاز کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش از رسوایی عجیبی در فوتبال پرتغال پرده برداشته شد و به نظر می‌رسد که باشگاه پورتو در تبانی و دستکاری نتایج دست داشته است. 


دادستان عمومی پرتغال در حال انجام تحقیقات به نمایندگی از وزارت کشور است و گفته می‌شود این روند با جدیت هرچه تمام‌تر ادامه دارد. 


به نظر می‌رسد که مشکلات پیش آمده برای این تیم بسیار جدی است و احتمال دارد که عواقب مالی و ورزشی بدی در انتظار آنها باشد. 


اگر پورتو در این موضوع مقصر شناخته شود، در بهترین حالت تنها به پرداخت جریمه محکوم می‌شد. هرچند، احتمال این که جریمه‌های ورزشی برای آنها در نظر گرفته شود بسیار زیاد است. جریمه‌هایی مانند کسر امتیاز در لیگی که در حال حاضر صدرنشین آن هستند یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر. 


این موضوع در نسخه روز پنج شنبه روزنامه رکورد به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شده که اگر ثبات شود که این باشگاه در دستکاری نتیجه به صورت مستقیم دخالت داشته، محرومیت‌های ورزشی در انتظار آنها خواهد بود. 


پورتو در حال حاضر با 32 امتیاز از 12 بازی صدرنشین لیگ پرتغال است، اسپورتینگ با همین تعداد امتیاز دوم است و بنفیکا با یک امتیاز کمتر در رده سوم قرار دارد. 


بسیاری باور دارند که آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند اما در صورت کسر امتیاز از کورس قهرمانی نزدیک این لیگ بسیار عقب خواهد ماند. 


هرچند، برای کسر امتیاز یا سقوط باید میزان جدیت اتفاق رخ داده مورد بررسی قرار بگیرد. پیش از این نیز این اتفاق برای یوونتوس با اتهامی مشابه رخ داده بود. 


در حال حاضر مشخص نیست که آیا بازیکنان این تیم نیز دخالتی در این موضوع داشته‌اند یا این تبانی صرفا در سطح مدیریتی رخ داده است.

 

1670330

دیدگاه‌ها