کد خبر : 1795883 | 12 آذر 1400 ساعت 21:24 | 17.9K بازدید | 2 دیدگاه

ما به کار تبلیغات علاقه نداریم ولی ... 

سمیعی: سازمان لیگ تخصصی در بازاریابی ندارد

معاون حقوقی استقلال می گوید که برگزاری نشست خبری توسط این باشگاه مطابق قوانین سازمان لیگ بوده و آبی ها هیچ تخلفی انجام نداده اند.

سمیعی: سازمان لیگ تخصصی در بازاریابی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال امروز نشست خبری سرمربی خود را در مکانی متفاوت با مکان اعلام شده از سوی سازمان لیگ برگزار کرد. آبی ها اعتقاد دارند مطابق با قوانین خود سازمان لیگ برگزاری نشست خبری برعهده تیم میزبان است و از آنجایی که آنها میزبان دربی هستند، خود مکان این نشست خبری را تعیین کرده اند. اتفاقی که با واکنش سازمان لیگ نیز مواجه شد و آبی ها تهدید به جرایم نقدی و انضباطی شده اند.

 

فرشید سمیعی معاون حقوقی استقلال در گفتگوی زنده با صفحه اینستاگرام این باشگاه درخصوص مسائل پیش آمده پس از برگزاری نشست خبری دربی و تهدید شدن آبی ها به جرایم انضباطی از سوی سازمان لیگ پاسخ داد: من تعجب می کنم بخاطر اینکه ما در این زمینه صراحت آیین نامه ای داریم. بند 1 و 2 ماده 31 آیین نامه مسابقات صراحتا می گوید که برگزاری نشست خبری بر عهده میزبان است. ظاهرا آقایان اعتقاد دارند که این قانون را تغییر دادند. هر تغییری منوط به انجام کامل تشریفات قانونی است.

 

او ادامه داد: اولا باید در آن مرجع که تأیید شده، تصویب شود و نهایتا مهم تر از همه چیز باید ابلاغ شود. هرگز چنین چیزی به باشگاه استقلال و تا جایی که می دانم به خیلی از باشگاه های دیگر ابلاغ نشده است. از این رو هیچ گونه صراحت قانونی در این زمینه نیست و همچنان نشست خبری با میزبان است که در دربی نیز استقلال میزبان است.

 

وی در مورد اینکه در سایر کشورها عرف چگونه است، پاسخ داد: بستگی دارد که آیین نامه مسابقات چه بگوید. هر کشور و هر لیگی برای خودش آییین نامه دارد. آیین نامه ما صراحتا این مسئله را به باشگاه میزبان واگذار کرده است.

 

فرشید سمیعی درباره اینکه چرا تاکنون این کار انجام نشده است گفت: تاکنون خیلی چیزها انجام نشده است. در کجای دنیا کمیته برگزاری مسابقات فعالیت اقتصادی مستقیم می کند؟ انجام تبلیغات محیطی حق ذاتی باشگاه هاست. باشگاه تعیین می کند که آیا این مسئله را به اتحادیه و سازمان لیگ بدهد یا خیر. معمولا در دنیا عرف است آن کسی که بهترین بازاریابی را دارد و بالاترین درآمد را ایجاد می کند، مسئله تبلیغات را به او می دهند. چون منافع مهم است.

 

وی ادامه داد: در همین مسابقات AFC کاپ و یا لیگ قهرمانان آسیا می بینید که متفاوت است. در بعضی جاها باشگاه ها برگزار می کنند و در بعضی جاها خود کمیته مسابقات برگزار می کند. چون بحث بازاریابی و درآمدزایی است. هر جا که منافع باشگاه بیشتر باشد، معمولا برگزار کننده مسابقات آن را اجرا می کنند.

 

معاون حقوقی باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: در انگلستان این کار را اتحادیه انجام می دهد، در لالیگا خود کمیته مسابقات لالیگا انجام می دهد. بستگی دارد که در کجا منافع بیشتری نصیب باشگاه ها می شود. در ایران تفاوت بسیار زیاد است. استقلال هیچ علاقه ای ندارد که بیاید این کار را انجام دهد ولی وقتی که بین 5 میلیارد تومان که آن هم به دلایلی پرداخت نمی شود تا 150 میلیارد تومان تفاوت وجود دارد، باعث می شود تا باشگاه استقلال حق خود را در دست بگیرد و آن را اجرا کند چرا که ظاهرا گروه متخصص و بازاریابی در سازمان لیگ نیست و اصولا هم در قانون دیده نشده است چون سازمان لیگ صرفا کمیته برگزاری مسابقات است و تخصصش در برگزاری مسابقات است و هیچ چیز اقتصادی در آن دیده نشده است. صراحتا ما می بینیم هیچ ارگان اقتصادی تخصصی، هیچ نهاد بازرگانی تخصصی در این سازمان موجود نیست.

دیدگاه‌ها