کد خبر : 1795984 | 13 آذر 1400 ساعت 13:20 | 31.7K بازدید | 7 دیدگاه

پیام تشکر رییس فدراسیون فوتبال از مقام معظم رهبری

رییس فدراسیون فوتبال از حمایت همدلانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیر و تشکر کرد.

پیام تشکر رییس فدراسیون فوتبال از مقام معظم رهبری

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ٣٠ مهر ١۴٠٠ فدراسیون فوتبال در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن برگزاری یک مسابقه دوستانه میان تیم منتخب فدراسیون فوتبال و پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام، از خانواده شهدای تیم چوار تجلیل کرد. در این مراسم رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد تا روز«٢٣ بهمن» به عنوان روز ملی ورزشکاران شهید در تقویم رسمی ثبت شود.

 

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام که ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شده بود و صبح دیروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد، با روایت این فاجعه عنوان فرمودند «جا دارد این حوادث در ابعاد جهانی شناخته، گفته و تکرار شود. این پیام مظلومیت شهدای ورزشکار ماست».

 

پس از انتشار این سخنرانی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در پیامی از رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کردند. متن پیام بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی

با سلام و تحیت

احتراماً، اینک که در اقدامی همدلانه از فاجعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار واقع در استان ایلام که منجر به شهادت جمعی از بازیکنان، تماشاگران و داور مسابقه در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ شد یاد فرمودید، به عنوان نماینده خانواده فوتبال بر خود لازم می‌دانم از نکته‌سنجی، حمایت و دقت نظر حضرتعالی صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

همان‌گونه که اشاره فرمودید این یک «جنایت صریح» است که شاید نتوان نمونه‌های مشابهی برای آن در تاریخ فوتبال یافت. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در دوره جدید با درک «مسئولیت‌های اجتماعی» خود در قبال آحاد مختلف جامعه تلاش خواهد نمود این رویداد را در سطح ملی و بین‌المللی بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

توجه و حمایت حضرتعالی از فوتبال به عنوان یکی از مقوله‌هایی که زمینه‌ساز شادی، وحدت اجتماعی و غرور ملی در کشور می‌شود اسباب دلگرمی همه ماست و به فضل الهی و دعای خیر مردم به زودی شاهد صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهیم بود.

لازم می‌دانم از همراهی و حمایت برادر ارجمند جناب آقای سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که ما را در این امر یاری کردند، تقدیر و تشکر کنم. ان‌شاالله با مساعدت دولت محترم پیشنهاد درج روز «شهدای ورزشکار» در تقویم رسمی که از سوی فدارسیون فوتبال مطرح شد، اجرایی گردد.

دوام سلامت و توفیق آن جناب را از خداوند بزرگ خواهانم.

شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم

دیدگاه‌ها