کد خبر : 1796041 | 13 آذر 1400 ساعت 17:54 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی همه چیز مساوی است؛

چرا گل‌گهر بالاتر از سپاهان صدرنشین شد؟

تیم فوتبال گل گهر با برتری 4 بر 2 موفق به شکست سپاهان شد و صدر جدول را از این تیم گرفت.

چرا گل‌گهر بالاتر از سپاهان صدرنشین شد؟

به گزارش "ورزش سه"، در پایان هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال سپاهان با کسب 5 برد، یک مساوی و دو باخت در شرایطی با 16 امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفته که شرایط کاملا مشابهی نسبت به گل گهر دارد که با 4 برد و 4 تساوی 16 امتیازی شده و صدررا به خودش اختصاص داده است.


البته اگر سپاهان یک گل بیشتر می زد و با نتیجه 4 بر 3 بازی را بازنده می‌شد، باز هم صدرنشین می ماند ولی تفاضل 2 گله در این مسابقه  همه چیز را به سود گل گهر کرد تا آنها با توجه به اینکه همه چیز دو تیم در هشت مسابقه اخیر مساوی شده، با احتساب نتیجه بازی رو در رو در صدر قرار بگیرند.


رتبه بندی جدول گروهی به شرح زیر خواهد بود:


الف: جمع امتیازهای کسب شده در جدول مسابقات.
ب: در صورت هم امتیاز بودن دو یا چند تیم، تیمی که دارای تفاضل گل بیشتر است در رتبه بالاتر قرار می گیرد.
ج: در صورت تساوی تفاضل گل های دو یا چند تیم مورد مقایسه، تیمی که دارای گل های زده بیشتر است در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت.
د: در صورت تساوی گل های زده بیشتر دو یا چند تیم، بازی رو در رو هر دو تیم مورد مقایسه، با احتساب قانون گل زده در خانه حریف، مبنا قرار می گیرد.
ه: در صورت تساوی کلیه شرایط موجود، برای کسب سهمیه یا صعود و سقوط یک بازی در شهر بی طرف را برای تیم های مورد مقایسه در نظر می گیرد.
و : هزینه های جاری این مسابقه بطور مساوی بین دو تیم تقسیم می شود. سایر تیم ها که دارای شرایط مساوی هستند هم رتبه اعلام می شوند.

دیدگاه‌ها