کد خبر : 1796261 | 14 آذر 1400 ساعت 13:24 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر ورزش: امیدوارم تیم ملی را چشم نزنیم

وزیر ورزش و جوانان دیروز در حاشیه دربی درباره موضوع تصویب اساسنامه در مجلس صحبت کرد.

وزیر ورزش: امیدوارم تیم ملی را چشم نزنیم

به گزارش "ورزش سه"، خبرنگاران بلافاصله از سجادی این سوال را پرسیدند که آیا عدم تصویب اساسنامه وضعیت نگران کننده ای را برای فوتبال به وجود آورده یا نه؟ سجادی در این خصوص پاسخ داد: «خیر؛ وضعیت نگران کننده نیست ولی طبق پیشنهادهای فیفا و هماهنگی های به عمل آمده پیش خواهیم رفت.»


موضوع اساسنامه به بند یک برمی گردد که فیفا انتظار دارد فدراسیون فوتبال ایران به عنوان یک نهاد غیردولتی معرفی شود اما با توجه به قوانین داخل کشور مقامات حقوقی ، دولتی و حکومتی خواهان قید شدن کلمه عمومی در اساسنامه فدراسیون هستند تا فدراسیون فوتبال از نظر حقوقی یک نهاد عمومی غیردولتی باشد.


سجادی در گفت و گوی خود در این باره با خطا صحبت کرد و گفت فیفا خواسته کلمه عمومی در اساسنامه حفظ شود که چنین چیزی نیست و آنچه که فیفا می خواهد غیردولتی بودن قطعی فدراسیون فوتبال ایران در اساسنامه است. چیزی که در دوره کمیته انتقالی با ریاست محسن صفایی فراهانی در سال 1387 مورد تصویب قرار گرفته بود اما بعدها مشخص شد که مجلس و دولت این مساله را رسما تایید نکرده اند.


بعد از گذشت سالیان این مساله دوباره به جریان افتاده و پس از مهلت یکساله فیفا فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا اسفندماه این موضوع را در مجلس مقرر کند که مقاومت هایی در این زمینه وجود دارد.


سجادی در این باره گفت:«اساسنامه برای تصویب به مجلس واگذار شده است. امیدوارم با حمایتی که تاکنون از مجلس در ورزش دیدیم این اتفاق صورت بگیرد. فوتبال یکی از رشته‌های موفق ماست و تیم ملی کشور‌مان که البته امیدوارم چشمش نزنیم یک سال است شکست نخورده و در آستانه یکی از سریع‌ترین‌ صعود‌‌ها به جام جهانی قرار گرفته‌ است. اینجا باید به فدراسیون فوتبال برای نحوه اداره تیم ملی و حمایت‌هایش تبریک و به کادر فنی و بازیکنان خسته نباشید بگوییم.»

دیدگاه‌ها