کد خبر : 1796462 | 15 آذر 1400 ساعت 11:38 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

در 4 سال، کاری در کمیسیون برای ورزشکاران انجام نشد؛ آنجا جنگ قدرت است

رضایی: سوریان نیازی به حمایت ندارد

قهرمان المپیک 2012 لندن می‌گوید در دوره گذشته کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک کاری برای ورزشکاران انجام نشده و این یک مجمع فرمایشی در راستای انتخابات کمیته است.

رضایی: سوریان نیازی به حمایت ندارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، قاسم رضایی در خصوص حضور تیمش در مرحله پایانی لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار داشت: ما تمام تلاش خودمان کردیم که بهترین نتایج را در لیگ رقم بزنیم. از دو ماه قبل استارت کار زده شد. به دنبال این بودیم که بیشتر از مربیان و کشتی‌گیران بومی خودمان در آمل استفاده کنیم. ضمن اینکه توانستیم از چند مهره ملی‌پوش هم استفاده کنیم.

مشاور فنی تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آمل در مورد عدم حضور محمدهادی ساروی در مرحله پایانی لیگ تاکید کرد: وزنش اضافه شده چون در این مدت تمرین منظمی نداشته است. او عضو تیم ما بود اما گفت که نمی‌تواند کشتی بگیرد.  

 

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد نماینده آمل از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار باشد، گفت: کشتی به شانس نیست و همه چیز روی تشک رقم می‌خورد. جذابیت این رشته هم به همین غیرقابل پیش بینی بودن آن است. دانشگاه آزاد و نماینده لرستان تیم‌های خوبی هستند و کشتی گیران خوبی را به خدمت گرفته‌اند، سیناصنعت هم که سالهاست در لیگ حضور دارد و مدعی است. ما اولین سال حضورمان در لیگ را تجربه می کنیم. دوست داشتیم در رشد کشتی فرنگی کشور سهیم باشیم و این باعث رونق کشتی شود.

قهرمان کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن در پاسخ به این سوال که آیا همکاری با فولادین ذوب به نوعی حضور رسمی او در عرصه مربیگری است؟، خاطرنشان کرد: من مشاور این تیم هستم و حسن حسین زاده، امیرحسین حسینی و هادی حسن نژاد مسئولیت فنی تیم را برعهده دارند. هر کدام یک گوشه کار را گرفته‌ایم. می خواهیم به کشتی کشور کمک کنیم و هر چه بیشتر این رشته رونق بگیرد از این جهت که بتوانیم کشتی روسیه را بگیریم، برای مان خوب است. اکنون کشتی فرنگی ایران یک رقیب در دنیا دارد که روسیه است. من فکر می‌کنم با همدلی و تلاشی که در سطح کشور ایجاد شده، می‌توانیم این کار را انجام دهیم. امید نوروزی در شیراز، من در مازندران، حبیب اخلاقی و سعید عبدولی در خوزستان، طالب نعمت‌پور و بقیه بچه‌ها در شهرهای دیگر به این مسیر کمک می‌کنند.

 

رضایی ادامه داد: کشتی آزاد سبقه بیشتری نسبت به کشتی فرنگی در تاریخ کشتی ایران دارد اما در یک دهه اخیر کشتی فرنگی‌مان رشد زیادی داشته و توانسته در مقایسه با گذشته خودش، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. صعود کشتی فرنگی از رضا سیم خواه، علی اشکانی، جمشید خیرآبادی و ... شروع شده و تا امروز هم ادامه داشته که دیدیم بچه‌های ما در جهانی نروژ چقدر قشنگ مدال گرفتند. حتی علی گرایی هم می توانست یکی از طلایی‌های ما باشد. اینکه فدراسیون کشتی حمید باوفا را هم دوباره وارد کار کرد، اتفاق خوبی بود. همه باید کنار هم به این روند صعودی کمک کنیم و در مسیر عبور از کشتی روسیه حرکت کنیم. کشتی فرنگی ما این پتانسیل را دارد و همه ما باید این شور و شوق را در کار ایجاد کنیم.

 

دارنده دو نشان طلا و برنز کشتی فرنگی المپیک تصریح کرد: هدف کشتی ما باید المپیکی باشد، اینکه رضا گرایی در پاریس دو طلایی شود. این کار به برنامه ریزی نیاز دارد. روس‌ها سال‌هاست در المپیک‌ها 3-4 طلا می‌گیرند، گرفتن یک طلا نباید هدف ما باشد. باید المپیکی فکر کنیم و حالا که از سطح آسیا و جهان جدا شدیم، به دنبال طلاهای بیشتر در المپیک‌ها باشیم.

 

وی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی که از سوی محمد بنا اعلام شده است، تاکید کرد: تا حالا که محمد بنا نتیجه بسیار خوبی گرفته، امیدوارم در سال‌های بعد هم نتایج خوبی بگیرد.

عضو پیشین کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در مورد اختلافات پیش آمده بین فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک گفت: اینها مسائل سیاسی هست، در آن چهار سالی که ما بودیم کاری برای ورزشکاران انجام نشده و این دفعه هم انجام نمی‌شود، به همین دلیل رغبتی برای حضور در انتخابات نداشتم و شرکت نکردم. این یک مجمع فرمایشی است برای انتخابات رئیس کمیته ملی المپیک. همه اینها جنگ قدرت و برای رئیس شدن است، با توجه به اینکه چند نفر از این جمع در انتخابات کمیسیون ورزشکاران حق رای دارند. حمید سوریان نیازی به حمایت ندارد، جایگاه او در ورزش ایران مشخص است.

دیدگاه‌ها