کد خبر : 1796496 | 15 آذر 1400 ساعت 13:25 | 17.9K بازدید | 19 دیدگاه

گزارش: کدام تیم مدعی اصلی قهرمانی در سری A است؟

کورس قهرمانی سری A نزدیک‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری ادامه دارد.

گزارش: کدام تیم مدعی اصلی قهرمانی در سری A است؟

به گزارش "ورزش سه"، تنها چهار امتیاز بین میلان صدرنشین و آتالانتای رده چهارمی فاصله است و اینتر و ناپولی نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند اما چه تیمی مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها است؟

کورس قهرمانی لیگ ایتالیا با حساسیت بسیار دنبال می‌شود. آتالانتا موفق شده این هفته در ورزشگاه مارادونا برابر ناپولی به پیروزی برسد، میلان با دو گل برابر سالرنیتانا به برتری رسید و اینتر نیز در ورزشگاه الیمپیکو با سه گل از سد رم عبور کرد.

با این حال، عوامل بسیاری مانند مصدومیت‌ها، رقابت اروپایی و فهرست دیدارهای پیش رو می‌تواند بر کورس قهرمانی تاثیرگذار باشد.

 

رقابت‌های اروپایی

اینتر، مدافع عنوان قهرمانی، صعودش به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را قطعی کرده، بنابراین بازی سه شنبه شب این تیم برابر رئال مادرید سرنوشت صدرنشین گروه دی را تعیین می‌کند و اینتر برای قرار گرفتن در این جایگاه باید در سانتیاگو برنابئو برابر تیم کارلو آنچلوتی به پیروزی برسد.

 

1670817

 

از سوی دیگر، میلان نیز باید در خانه لیورپول را شکست دهد و امیدوار باشد که پورتو و اتلتیکو مادرید مساوی کند تا این تیم بتواند از مرحله گروهی صعود کند.

آتالانتا چهارشنبه شب میزبان ویارئال است و تنها راهش برای حضور در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان پیروزی در این بازی است.

ناپولی نیز پنج شنبه شب در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ اروپا در ورزشگاه خانگی خود به مصاف لسترسیتی می‌رود. آنها در صورت پیروزی در این بازی و تساوی یا شکست اسپارتاک مسکو برابر لژیا می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند.

اما اگر در رده دوم قرار بگیرند به مرحله یک شانزدهم رفته و باید به مصاف یکی از تیم‌های رده سوم گروه‌های لیگ قهرمانان بروند. اگر ناپولی در رده سوم گروهش بایستد نیز به لیگ کنفرانس اروپا خواهد رفت.

 

1659888

 

مصدومیت‌ها

ناپولی و میلان در این فصل بیشترین آسیب را از مصدومیت‌ها دیده‌اند.

ویکتور اوسیمن، بهترین گلزن ناپولی، به دلیل شکستگی از ناحیه استخوان گونه تا پایان فوریه قادر به همراهی این تیم نیست. کالیدو کولیبالی از مصدومیت ماهیچه رنج می‌برد و در ژانویه به میادین برمی‌گردد. زامبو آنگیسا نیز تا یک یا دو هفته آینده نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

لورنزو اینسینیه و فابیان رویز دیدار روز شنبه برابر آتالانتا را از دست دادند اما بعید است برای مدتی طولانی قادر به حضور در میادین نباشند.

 

1658844

 

سیمون کیائر به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی تا پایان فصل نمی‌تواند میلان را همراهی کند. داویده کالابریا، آنته ربیچ و اولیویه ژیرو در پایان دسامبر به میادین برمی‌گردند و سامو کاستایخو نیز در ماه ژانویه می‌تواند بار دیگر برای میلان به میدان برود.

خواکین کوریا از اینتر در دیدار مقابل رم از ناحیه ماهیچه مصدوم شد و زمان بازگشتش به میادین مشخص نیست. متئو دارمیان و آندره‌آ رانوکیا نیز طی چند هفته آینده می‌توانند بار دیگر برای این تیم بازی کنند.

روبین گوسنس و متئو لوواتو نیز بازیکنان مصدوم آتالانتا هستند. گوسنس قرار بود طی چند روز آتی به تمرینات برگردد اما مصدومیت جدید در تمرینات باعث شد که او تا آغاز سال 2022 قادر به همراهی تیمش نباشد.

 

1671459

 

دیدارهای پیش رو

تنها سه بازی از نیم فصل اول رقابت‌های سری A  باقی مانده و تکلیف قهرمان نیم فصل اول خیلی زود مشخص خواهد شد.

 

میلان

اودینزه (خارج از خانه)

ناپولی (خانه)

امپولی (خارج از خانه)

 

اینتر

کالیاری (خانه)

سالرنیتانا (خارج از خانه)

تورینو (خانه)

 

ناپولی

امپولی (خانه)

میلان (خارج از خانه)

اسپیتزیا (خانه)

 

آتالانتا

هلاس ورونا (خارج از خانه)

رم (خانه)

جنووا (خارج از خانه)

 

 

دیدگاه‌ها