کد خبر : 1796500 | 15 آذر 1400 ساعت 13:51 | 36.2K بازدید | 8 دیدگاه

ادعای عجیب کامرانی‌فر در مورد VAR !

در حالی که دبیرکل فدراسیون فوتبال از فراخوان برای اجرای سیستم کمک داور ویدئویی در ایران حر ف زده، اما در واقع چنین فراخوانی وجود خارجی ندارد.

ادعای عجیب کامرانی‌فر در مورد VAR !

به گزارش "ورزش سه"، این روزها صحبت‌ از VAR و تقاضا برای داشتن این تکنولوژی که از سال 2018 به صورت رسمی استفاده از آن در جام جهانی کلید زده شد و کم کم به سایر لیگ‌های فوتبال جهان هم راه پیدا کرد، بحثی همیشگی در مصاحبه‌های اهالی فوتبال و همینطور بازیکنان و مربیان شاغل در لیگ‌های ایران است، اما همانطور که سعید مظفری زاده پیشکسوت داوری فوتبال کشور در برنامه فوتبال برتر پس از دربی به آن اشاره کرد، به نظر نمی‌‌رسد شاهد رسیدن به فناوری به ایران باشیم، چرا که از سوی مسئولان فدراسیون هم تاکنون به غیر از مصاحبه‌های امیدوار کننده عزم راسخی برای آوردن VAR دیده نشده است.


در همین زمینه آخرین مصاحبه کامرانی فر نشان از تناقضی بزرگ در حرف‌ها و اعمال سئول نشین ها دارد. دبیر کل فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است طی دو سه ماه آینده کمک داور ویدئویی را در لیگ برتر داشته باشیم، اینطور پاسخ داده است:« ما بعد از اینکه یک شرکتی را آوردیم تا VAR را برای بازی‌ تیم ملی داشته باشیم، چند روز قبل یک فراخوانی مجدد در سایت فدراسیون زدیم و از کسانی که نمایندگی دارند و در این مدت توانسته‌اند نمایندگی‌شان را تجهیز کنند خواسته‌ایم تا این فرایند را شروع کنیم و هرچه سریع‌تر به VAR برسیم. فدراسیون فوتبال به‌عنوان مسئول فوتبال کشور در حال تلاش است تا تجهیزات VAR را به کار بگیریم. نامه‌هایی را به فیفا زده‌ایم تا بحث آموزش داوران را شروع کنیم و بتوانیم با یک شرکت طرف حساب فیفا کار کنیم و همین طور یک نمایندگی در کشور هم خدمات بعد از آن را انجام دهد. امیدواریم که این اتفاق زودتر رخ بدهد. در حال تلاش هستیم تا یک شرکت مربوط به فیفا را به‌عنوان پایه کار قرار دهیم و تمام ورزشگاه‌ها را تجهیز کنیم.»


اما نکته قابل توجه به این مصاحبه این است که برخلاف ادعای دبیرکل فدراسیون فوتبال، هیچ فراخوانی طی هفته‌های گذشته در رابطه با VAR روی سایت فدراسیون فوتبال دیده نشده است مشخص نیست کامرانی فر چرا این موضوع را در مصاحبه خود مطرح کرده است.


فارغ از تمام این بحث‌ها، نیاز به فناوری کمک داور ویدئویی چیزی است که فوتبال ایران به شدت به آن نیاز دارد و مسئولان فوتبال هر چه زودتر بتوانند VAR را در لیگ برتر و سپس سایر لیگ‌های ایران پیاده سازی کنند، بیش از همه به خودشان کمک کرده‌اند.

دیدگاه‌ها