کد خبر : 1796539 | 15 آذر 1400 ساعت 17:41 | 96.3K بازدید | 72 دیدگاه

کابوس PSG برای بنفیکا هم تکرار می‌شود؟

یک انتخاب جنجالی؛ فرشته نجات بارسلونا در لیسبون

دنیز آیتکین داور جنجالی آلمانی، قضاوت مسابقه‌ای را بر عهده خواهد داشت که برای بارسا کاملاً تعیین‌کننده است.

یک انتخاب جنجالی؛ فرشته نجات بارسلونا در لیسبون

به گزارش "ورزش سه"، در مرحله یک هشتم نهایی فصل 17-2016 لیگ قهرمانان اروپا بود که دو تیم پاری سن ژرمن و بارسلونا به مصاف یکدیگر رفتند. در مسابقه رفت این تیم فرانسوی بود که با چهار گل بارسا را در هم کوبید تا در آستانه صعود به یک چهارم نهایی قرار گیرد اما در بازی برگشت یکی از دراماتیک ترین بازگشت های تاریخ فوتبال رقم خورد و بلوگرانا با کسب پیروزی 6-1 تیم صعود کننده به دور بعد لقب گرفت.

 

 

1671527

 

 

قضاوت مسابقه برگشت بارسلونا و پاری سن ژرمن در نوکمپ را دنیز آیتکین آلمانی بر عهده داشت؛ داوری که یک قضاوت جنجالی را از خود به جای گذاشت و در چندین صحنه به اشتباه علیه پاریسی ها سوت زد تا به نوعی راه را برای بازگشت بزرگ بارسلونا هموار کرده باشد.

 

 

1671530

 

 

در واقع چند تصمیم فاجعه‌بار و عجیب و غریب از سوی این داور آلمانی باعث شد که بارسا در آن مسابقه بازگشت فوق العاده ای را رقم بزند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند؛ دیداری که هنوز هم از آن و قضاوتش به عنوان یکی از ناعادلانه ترین رقابت‌های تاریخ چمپیونز لیگ یاد می‌شود.

 

اما حالا راه آیتکین و بارسلونا یک بار دیگر به هم رسیده است. بارسلونا فردا شب در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت و برای صعود بدون اما و اگر محکوم به پیروزی مقابل تیم آلمانی است.

 

در واقع اگر شاگردان ژاوی نتوانند در این بازی به پیروزی دست پیدا کنند و در مسابقه دیگر گروه بنفیکا بر دیناموکیف غلبه کند، این تیم پرتغالی خواهد بود که به مرحله بعدی چمپیونزلیگ رفته و بارسا در کمال ناباوری راهی لیگ اروپا خواهد شد.

 

 

1671528

 

1671531

 

 

اما شاید حالا دنیز آیتکین یکبار دیگر بتواند در نقش ناجی بارسلونا ظاهر شود چرا که دقایقی پیش مشخص شد این داور آلمانی قضاوت بازی حساس بین بنفیکا و دیناموکیف را برعهده خواهد داشت؛ مسابقه ای که رقم خوردن هر نتیجه ای به جز برد تیم پرتغالی در آن، باعث صعود بارسا به مرحله بعدی لیگ قهرمانان خواهد شد. همانطور که گفته شد آیتکین آن دیدار را قضاوت خواهد کرد و این مسئله باعث شده که شوخی ها و طعنه های زیادی بابت این انتخاب به بارسا وارد شود و به نوعی یاد و خاطره دیدار چند سال پیش آنها برابر پاری ‌سن ژرمن را دوباره زنده کرده است.

دیدگاه‌ها