کد خبر : 1796613 | 16 آذر 1400 ساعت 08:10 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

کار سختی در بازی‌های آسیایی داریم

عربی: به نسل جدید تالوی ایران خوش‌بینم

سرمربی تیم ملی تالو گفت: کار سختی در بازی‌های آسیایی 2022 خواهیم داشت، اما به نسل جدید تالوی ایران خوش‌بین هستم.

عربی: به نسل جدید تالوی ایران خوش‌بینم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، فرشاد عربی در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ووشو اظهار داشت: تالو در بازی‌های آسیایی در بخش آقایان در چهار بسته برگزار می‌شود و برای همین مسابقات قهرمانی کشور را به شیوه بازی‌های آسیایی برگزار کردیم. مجیری به دلیل کسب مدال طلا در مسابقات جهانی شانگهای مستقیم به اردو تیم ملی دعوت خواهد شد و از مسابقات قهرمانی کشور نیز 8 نفر  دیگر دعوت خواهند شد تا از سوم دی‌ماه استارت کار خود را بزنیم.
 

وی در خصوص سطح فنی ورزشکاران گفت: تمامی مدال‌آوران قهرمانی کشور در سال‌های گذشته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان مدال‌آور بودند و این اتفاق ویژه‌ای بود. فدراسیون ووشو در سالیان گذشته  سرمایه‌گذاری خوبی در در رده‌های پایه انجام داده بود که حاصل این سرمایه‌گذاری حضور این نفرات در رده سنی بزرگسالان است. برخی از  نفرات برای اولین بار در بزرگسالان رقابت کردند و حتی یکی از آنها موفق به کسب مدال طلا شد. درمجموع با نسل جدیدی روبرو هستیم که به آنها خوش‌بین هستم.

 

سرمربی تیم ملی تالو در خصوص احتمال تاریخ‌سازی در تالو بازی‌های آسیایی تاکید کرد: ما در تاریخ بازی‌های آسیایی یک مدال برنز در بخش مردان و یک مدال نقره در بخش بانوان کسب کردیم. نسل جدید تجربه مسابقات جهانی و آسیایی جوانان را دارد و یا در مسابقات جهانی شانگهای حضور داشته است  و در عین جوانی تجربه حضور در رویدادهای بین‌المللی را دارد. اعتقاد دارم با سرمایه‌گذاری روی این نسل می‌توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

 

عربی در خصوص تاثیر کرونا بر ورزش ووشو افزود: کرونا واقعاً به ووشو آسیب‌های زیادی رساند. در این مدت تمامی رویدادهای بین‌المللی لغو شد و با توجه به عدم المپیکی بودن این رشته شاهد برگزاری هیچ مسابقه بین‌المللی نبودیم، اما فدراسیون ووشو در این 2 سال لیگ را تعطیل نکرد و همین باعث شد بچه‌ها در سطح آمادگی خود باقی بمانند. این اتفاقات باعث شد زودتر اردوهای خود را شروع کنیم تا ضربه‌ کرونا را جبران کنیم.

 

وی با اشاره به کار سخت تالو برای بهبود نتایج بازی‌های آسیایی گذشته تصریح کرد: واقعاً کسب نتایج بهتر سخت است و دوری 2 ساله از رویدادهای بزرگ و عدم برگزاری اردو کار را سخت‌تر هم خواهم کرد. اگر بخواهیم بعد از 2 سال عدم برگزاری اردو، فشار پیوسته‌ای به ورزشکاران بیاوریم نیز اثرات منفی خواهد داشت. برای همین زودتر اردوها را شروع خواهیم کرد تا آرام آرام ورزشکاران به فاز تمرینی  بازگردند. اکثر بچه‌ها در این مدت تمرینات مداومی نداشتند، اما تلاش می‌کنیم با توجه به این شرایط در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی بگیریم.

 

سرمربی تیم ملی تالو در خصوص نحوه روند انتخاب نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: سه مرحله انتخابی درون اردویی خواهیم داشت و در نهایت نفرات اعزامی از میان این 9 نفر مشخص خواهند داشت. در برخی از بسته‌ها ما توانایی رقابت با رقبای خود را در بازی‌های آسیایی را نداریم و برای همین در تای‌چی کسی را دعوت نکردیم و روی بسته‌هایی که توانایی کسب مدال خواهیم داشت، تمرکز خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها