کد خبر : 1796630 | 16 آذر 1400 ساعت 10:18 | 22K بازدید | 4 دیدگاه

جریمه بازیکن غیر مجاز در لیگ برتر چیست؟

اینروزها در کمیته انضباطی شکایت های متعددی از سوی تیم های لیگ برتر در خصوص استفاده از بازیکن غیر مجاز مطرح شده است که کمیته انضباطی در حال رسیدگی به آن است.

جریمه بازیکن غیر مجاز در لیگ برتر چیست؟ 

به گزارش "ورزش سه"، ماده 61 آیین نامه انضباطی بازیکن غیر مجاز را تعریف کرده و به صراحت به این نکته اشاره داشته اگر تیمی با استفاده از سند غیر قانونی بازیکن را در لیگ برتر ثبت نام کرده باشد اعتراض تیم ها به این حضور شامل اعتراض در 24 ساعت بعد از بازی نمی شود. به همین بهانه بعد از شکایت یک تیم از بازیکن غیر مجاز تیم های دیگری هم به این موضوع معترض شده اند و هم اکنون پرونده در دست رسیدگی از سوی کمیته انضباطی است. 

 

سوال مهم و اساسی این است اگر برای بازیکنی از سوی سازمان لیگ کارت بازی صادر شود آیا حضور بازیکن در ترکیب تیم قانونی خواهد بود؟ قانونگذار در آیین نامه انضباطی باشگاه را مسئول صحت و سقم مدارک ارایه شده دانسته و اگر ثابت شود که مدارک ارایه شده برای ثبت نام بازیکن غیر قانونی بوده باشگاه مقصر شناخته می شود. 

 

در این ماده همانطور که ملاحظه می کنید تیمی که از بازیکن غیر مجاز استفاده کرده 3-0 بازنده می شود و این جدا از جریمه نقدی است که برای باشگاه و هم چنین بازیکن در نظر گرفته می شود. گاهی رسیدگی به پرونده ها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با چالش مواجه می شود چرا که مدارک غیر قانونی بازیکن حتی از سوی فدراسیون فوتبال مبداء تضمین می شود که به نظر می رسد در این باره فدراسیون فوتبال ایران با فیفا نامه نگاری و کسب تکلیف خواهد کرد. 

 

در آخرین پرونده نتیجه تیم پیکان در دیدار با سایپا به دلیل استفاده از 6 بازیکن تعویضی 3-0 به سود سایپا اعلام شد اما کمیته استیناف این رای را تغییر داد و اعلام کرد حضور بازیکن ششم در زمین که تاثیری هم در نتیجه بازی نداشته حاصل یک اشتباه بوده و برای حضور بازیکن در زمین هیچ گونه سند سازی غیر قانونی صورت نگرفته و در نهایت بازیکن ششم غیر مجاز تشخیص داده نشد. در ماده 61 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال از بازیکنی که مازاد بر تعویض های قانونی وارد زمین می شود به عنوان بازیکن غیر مجاز نام برده نشده است و بیشتر در تعریف بازیکن غیر مجاز این طور آمده که با استفاده از مدارک غیر قانونی در سازمان لیگ ثبت نام می شود و یا با محرومیت انضباطی و کارت زرد یا قرمز مواجه است اما وارد زمین می شود و برای تیم خود بازی می کند.

 

1671660

در برنامه شب گذشته فوتبال برتر وکیل باشگاه گل گهر با اشاره به روند قانونی صدور کارت برای بازیکن گابنی اعلام کرد مصداق بازیکن غیرمجاز شامل اریک بانیاما نخواهد شد.

دیدگاه‌ها