کد خبر : 1796748 | 16 آذر 1400 ساعت 19:04 | 10.8K بازدید | 2 دیدگاه

منافی: ترابی سرحال باشد پرسپولیس برنده است

جواد منافی پیشکسوتپرسپولیس می‌گوید که جدایی چند بازیکن به پرسپولیس آسیب رسانده‌اند.

منافی: ترابی سرحال باشد پرسپولیس برنده است

به گزارش ورزش سه، جواد منافی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به کیفیت پایین دربی اظهار داشت: انتظار می‌رفت دربی کیفیت بهتری داشته باشد چون شرایط جدول طوری بود که هم پرسپولیس و هم استقلال احتیاج به سه امتیاز بازی داشتند. استقلال با دو مساوی وارد دربی شد اما خدا را شکر پرسپولیس دو بازی متوالی را برد و شرایط خوبی در جدول پیدا کرد و به دربی رسید و همه انتظار داشتیم دربی خوبی ببینیم ولی خوب نبود و باعث شد و هم هواداران، هم پیشکسوتان و هم خود بازیکنان از دربی لذت نبرند. در این چند سال اخیر حضور مربی های جوان باعث شده بود که دربی ها بهتر شود ولی الان در دو بازی اخیر دربی ها شرایط آرمانی را ندارند.

 

وی افزود: انتظار می‌رفت پرسپولیس بهتر بازی ‌کند اما هر دو تیم انتظارات را برآورده نکردند.‌ استقلال نیمه اول را خوب آغاز کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه داشت و دوباره پرسپولیس صاحب توپ شد و موقعیت هایی داشت اما در بیشتر بازی در وسط زمین و درگیرانه بود و اعتراضات زیادی به داور می‌شد و پاس های اشتباه زیادی در بازی وجود داشت و در دقایق ۳۰ تا ۴۵ هیچ موقعیتی نداشتیم و بازی در وسط زمین بود. در نیمه دوم پرسپولیس خوب شروع کرد، موقعیت هایی داشت که خوب استفاده نکرد. انتظار می‌رفت شرایط دو تیم بهتر باشد و بهتر خلق موقعیت کنند ولی چنین اتفاقی نیفتاد و دربی کسل کننده ای را دیدیم.

 

منافی در خصوص علت عدم شادابی پرسپولیس در فصل جاری توضیح داد: رفتن چند بازیکن کلیدی پرسپولیس روی عملکرد این تیم تاثیر زیادی داشته است. بازیکنانی مثل احمد نوراللهی، حسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو از تیم جدا شدند و بازیکنانی که بتوانند مثل بازیکنان جدا شده تاثیرگذار باشند جذب نشدند و این یکی از دلایل این است که پرسپولیس امسال هنوز شادابی سال های قبل را ندارد و نتوانسته مثل سال های قبل انتظارات را برآورده کند. از طرفی افت بعضی از بازیکنان مثل مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر هم باعث این مساله شده است و بازیکنان جدید مثل رضا اسدی هم هنوز انتظارات را برآورده نکرده‌اند. بازیکنی مثل ترابی سال‌ های گذشته یکی از تاثیرگذار ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و گل های بسیار حساسی زده اما امسال هنوز انتظارات را برآورده نکرده و از زمانی که از تیم ملی برگشته افت شدیدی داشته است و نتوانسته به خوبی به پرسپولیس کمک کند و عیسی هم هنوز عیسی سال قبل نیست و همه این مسائل باعث شده پرسپولیس هنوز به روزهای آرمانی نرسیده باشد.

 

او ادامه داد: الان سه بازی متوالی پرسپولیس در تهران است و موقعیت خوبی است که در تهران و با بازی های خوب و هجومی بتواند شرایط را برگرداند و شرایطش را در جدول خوب کند و این موضوع از نظر روحی روانی هم می‌تواند به پرسپولیس کمک زیادی کند.

 

پیشکسوت پرسپولیس درباره دلیل عملکرد نامطلوب رضا اسدی در پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است و بازی در این تیم کمتر از تیم ملی نیست. رضا اسدی لژیونر بود و در تیم خودش هم نتوانسته بود بدرخشد و مصدوم بود. وقتی به پرسپولیس آمد همه انتظار داشتند بتواند جای احمد نوراللهی را پر کند چون احمد بازیکن بسیار خوب و تاثیرگذاری بود اما انتظارات برآورده نشد و این بازیکن در چند بازی هم فیکس بازی کرد اما اشتباهات زیادی داشت و نتوانست آنچنان که احمد بود نظرات را جلب کند و الان هم چند بازی روی نیمکت نشسته و امیدواریم که این شوک باعث شود که به خودش بیاید و بتواند بازی های خوبی را برای پرسپولیس انجام بدهد.

 

منافی با تاکید بر تاثیر وضعیت نامشخص مدیریت پرسپولیس روی عملکرد تیم تصریح کرد: یکی از دلایلی که در این فصل به پرسپولیس لطمه زد نبود مدیرعامل بود و هنوز هم شرایط مدیرعامل مشخص نشده است. اگر می‌خواهند کسی را بعنوان مدیرعامل انتخاب کنند باید سریع تر این کار را بکنند. تیمی که پنج دوره قهرمان ایران شده و دو بار به فینال آسیا رفته و بهترین و پرطرفدارترین تیم ایران است شرایط مدیریتی مشخصی ندارد. نمی‌دانم دلیلش چیست. همه از این موضوع ناراحت هستند و هواداران نگرانند اما هنوز چیزی مشخص نیست و این یکی از دلایل مشکلات تیم است. 

 

منافی با اشاره به حواشی و بیانیه های مدیریت دو تیم پیش از دربی ادامه داد: بیانیه هایی که مدیر های باشگاه ها دادند می‌توانست خیلی برای دربی استرس زا باشد و یکی از دلایلی که دربی حساس شده بود و دو تیم نتوانستند نتیجه بگیرند این بود که مدیر های دو تیم بیانیه دادند و این کار حرفه ای نبود و نه هواداران پرسپولیس و نه هواداران استقلال این کار را نپسندیدند.


او افزود: مشکلاتی وجود داشت که امسال گریبان پرسپولیس را گرفت و من انتظار دارم هر چه زودتر شرایط مدیریتی باشگاه مشخص شود و باشگاه پرسپولیس به یک ثباتی برسد. اینها یکی دلایلی است که امسال به پرسپولیس لطمه زده است.

 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره دیدار هفته آینده این تیم مقابل هوادار عنوان کرد: هیچ بازی برای هیچ تیمی نمی‌تواند راحت باشد. مسلما هوادار هم با اینکه شرایط آرمانی ندارد مقابل پرسپولیس بازی بسته ای را انجام می‌دهد. این بازی نه برای پرسپولیس آسان خواهد بود نه برای هوادار؛ برای پرسپولیس سخت است چون پرسپولیس دیگر نباید امتیازی از دست بدهد چون شرایط جدول طوری است که پرسپولیس احتیاج دارد از بازی هایی که در استادیوم آزادی است امتیاز بگیرد و شرایط بهتری در جدول پیدا کند و از نظر روحی و روانی هم به شرایط بهتری برسد و هجمه هایی که روی باشگاه و بازیکنان و کادرفنی وجود دارد برطرف شود و این سه بازی در تهران بهترین موقعیت برای پرسپولیس است که به پرسپولیس کمک کند که در کورس بماند.

 

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به لزوم استفاده از VAR در لیگ، در مورد اعتراضات تیم های مختلف به داوری ها اظهار داشت: الان همه جای دنیا VAR آمده و بار سنگینی را از روی دوش داورها برداشته و تنها جایی که این اتفاق رخ نداده ایران است و فشار زیادی روی داوران ایجاد شده؛ از مدیرعامل تا سرمربی و بازیکنان هر بازی به مشکلات داوری معترض هستند و این هجمه زیادی روی داوری ایران است. داورها تمام تلاششان را می‌کنند اما این مشکلات تا زمانی که VAR نیاید وجود دارد. نبود VAR فشار زیادی زیادی را به داوری وارد کرده و آرامشی که داورها باید داشته باشند با وجود VAR ایجاد خواهند؛ الان داورها آرامش ندارند و هجمه زیادی رویشان است.

 

وی همچنین در پایان در خصوص کیفیت پایین لیگ برتر گفت: از همین الان تیم های مدعی و همینطور تیم هایی که دوست دارند در میانه جدول باشند و تیم هایی که در قعر جدول می‌جنگند مشخص شده‌اند. چند تیم هستند که توانستند هزینه کنند و بازیکنان خوبی بگیرند و خیلی از تیم ها بخاطر مشکلات مالی و مدیریتی نتوانستند هزینه کنند و این باعث شده لیگ امسال کیفیت لازم را نداشته باشد تا خیلی از بازی ها بدون گل مساوی دنبال شوند و بیشتر بازی هایی هم که با گل بوده، گل های زیادی نداشته است. فقط چند تیم برای بالای جدول می‌جنگند و کیفیت بازی هایشان هم با گرفتن بازیکنان خوب بهتر از تیم های دیگر است.

دیدگاه‌ها