کد خبر : 1796852 | 17 آذر 1400 ساعت 10:24 | 21.3K بازدید | 14 دیدگاه

مشخص شدن تیم های حاضر در دور بعدی کأس العرب

انتظارها برای دوئل کی روش و برانکو در قطر

چهره تیم های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های عرب کاپ مشخص شد.

انتظارها برای دوئل کی روش و برانکو در قطر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فیفا عرب کاپ که چند وقتی است در کشور قطر برگزار می شود، مرحله گروهی خود را پشت سر گذاشت و چهره تیم های راه یافته به مرحله بعد مشخص شد که جذاب ترین مسئله این رقابت ها برای فوتبالدوستان ایرانی، احتمال برخورد مصر و عمان در دیدار نیمه نهایی خواهد بود که در آن صورت، کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ دو سرمربی سابق تیم ملی برای صعود به دیدار فینال، به مصاف هم می روند.

 

در گروه نخست این پیکارها، قطر میزبان مسابقات با اقتدار و با 3 پیروزی به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شد. آنها در روز پایانی با 3 گل عراق را شکست دادند. ضمن اینکه عمان با برانکو نیز با همین نتیجه بحرین را مغلوب کرد تا با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شود.

 

1671957

 

در گروه دوم نیز اوضاع به شکل عجیبی در روز پایانی سپری شد. تونس در روز نخست مسابقات با نتیجه 5 بر یک از سد موریتانی گذشته بود و سوریه نیز  با 2 گل تونس را شکست داده بود و آنها برای صعود می بایست در روز پایانی از سد موریتانی عبور می کردند که این تیم در کمال شگفتی موفق شد 2 بر یک سوریه را شکست دهد و تونس نیز در روز آخر امارات را برد و صعود کرد.

 

1671958

 

بدین ترتیب تونس و امارات با 2 پیروزی راهی دور بعدی شدند که البته تونس به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شد و امارات در گروهش دوم شد. سوریه نیز با ایستادن در رتبه سوم از دور رقابت ها کنار رفت.

 

در گروه سوم اوضاع برخلاف انتظارها پیش رفت. عربستان با تیم دوم خود راهی این مسابقات شده بود و با کسب تنها یک امتیاز از صعود به دور بعدی بازماند. مراکش تیم مقتدر این گروه بود و با 3 پیروزی و 9 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شد. اردن نیز که در روز پایانی 5 بر یک فلسطین را شکست داد، دوم شد و به دور بعد صعود کرد.

 

1671959

 

اوضاع در گروه چهارم به شکل جالبی پیش رفت. مصر و الجزایر با 2 پیروزی در بازی های ابتدایی، صعودشان را به دور بعدی قطعی کرده بودند و این دو تیم در دیدار پایانی برای تعیین تیم های اول و دوم به مصاف هم رفتند. دیدار دو تیم تا وقت های تلف شده با نتیجه یک – یک در جریان بود و نکته جالب اینکه امتیاز، گل های زده و گل های خورده دو تیم کاملا در وضعیت مساوی قرار داشت.

 

1671961

 

در این لحظه برای تعیین تیم های اول و دوم، کار به شمارش کارت های زرد و قرمز مصر و الجزایر کشیده می شد که تا آن زمان بازیکنان مصری 6 کارت زرد گرفته بودند و الجزایری ها 5 کارت زرد و یک کارت قرمز. در دقیقه 92 هلیل سودانی و در دقیقه 95 یاسین تتراوی هر دو از الجزایر از داور مسابقه به ترتیب کارت زرد و قرمز دریافت کردند تا شمار اخطاری و اخراجی های این تیم افزایش پیدا کند و به همین دلیل در نهایت شاگردان کی روش به دلیل اخطارهای کمتر نسبت به حریف، به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

 

1671960

 

در مرحله یک چهارم نهایی این پیکارها، روز جمعه 19 آذر تیم های تونس و عمان به مصاف هم می روند و سپس قطر میزبان با امارات دیدار خواهد کرد. روز شنبه 20 آذر نیز مصر باید به مصاف اردن برود و مراکش نیز پذیرای الجزایر خواهد بود.

 

در صورت صعود تیم های مصر و عمان به دیدار نیمه نهایی، کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ دو سرمربی سابق تیم ملی ایران برای راهیابی به دیدار پایانی به مصاف هم می روند که این مسئله می تواند باعث جذابیت دیدار دو تیم برای علاقه مندان به فوتبال در ایران شود.

 

1671962

دیدگاه‌ها