کد خبر : 1796856 | 17 آذر 1400 ساعت 10:56 | 29.4K بازدید | 3 دیدگاه

هم‌بازی اوزیل و نویر در مسیر یک هشتم اروپا

با جوان‌ترین مربی لیگ قهرمانان آشنا شوید

ماتیاس یایسله، سرمربی سالزبورگ، جوان‌ترین مربی حاضر در لیگ قهرمانان است که شانس صعود به مرحله یک هشتم را دارد.

با جوان‌ترین مربی لیگ قهرمانان آشنا شوید

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم سالزبورگ و سویا امشب در حالی به مصاف هم می‌روند که این تیم اتریشی با هفت امتیاز و یک امتیاز بیشتر از سویا در رده دوم جدول رده‌بندی گروه قرار گرفته و شانس صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را دارد. 


این آخرین بازی مرحله گروهی و تعیین کننده سرنوشت دو تیم صعود کننده است. لیل نیز با هشت امتیاز صدرنشین این گروه به حساب می‌آید. 


اما نکته جالب به نیمکت سالزبورگ برمی‌گردد، تیمی که با میانگین 23.1 جوان‌ترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان است و در عین حال جوان‌ترین مربی را نیز روی نیمکتش در اختیار دارد. 


ماتیاس یایسله موفق شد با 33 سال و 142 روز به جوان‌ترین مربی تبدیل شود که تیمش را از مرحله انتخابی عبور داده و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسانده است. 


این مربی آلمانی یکی از افرادی است که توسط رالف رانگینک در کارخانه پرورش استعداد ردبول کشف شده و در مسیر مربیان موفقی چون مارکو روزه، جسی مارش و دیگران قدم برداشته است. 


رابطه یایسله با رانگنیک در سال 2007 آغاز شد که سرمربی جدید یونایتد اقدام به خرید او برای هوفنهایم از اشتوتگارت کرد. 

 

1671978


او با یادآوری این خاطره می‌گوید:« چنان این خاطره را به یاد دارم که انگار دیروز بود. رانگنیک پیش‌بینی کرد که من به رده‌های پایین تیم ملی آلمان راه پیدا می‌کنم، اگر ما بتوانیم به بوندسلیگا راه پیدا کرده و درخشش فوتبال‌مان را به بقیه نشان دهیم. همه چیز همانطور که او گفته بود پیش رفت.»


مربی سالزبورگ به تیم ملی زیر 21 سال آلمان دعوت شد و در کنار ستاره‌هایی چون نویر، بواتنگ، خدیرا و اوزیل توانست به قهرمانی جام ملت‌های اروپای زیر 21 سال برسد. 


با این حال، او نتوانست به درخشش خود در زمین ادامه دهد. رباط صلیبی پای او در مارس 2009 پاره شد و این آغازی بر پایان دوران فوتبال یایسله بود. او تا اکتبر 2010 در میادین حاضر نشد و کمی پس از آن بار دیگر به همین مصدومیت دچار شد. 


یایسله در سال 2014 و پیش از آن که 26 ساله شود از فوتبال خداحافظی کرد و در این باره گفت:« وقتی پزشک به من گفت که دیگر نمی‌توانم به صورت حرفه‌ای بازی کنم نابود شدم. این برای من شوک بود. من نمی‌خواستم آن را بپذیرم اما چاره‌ای نبود.»


اما اینجا هم بار دیگر رانگنیک ظاهر شد تا از او بخواهد که دستیار سباستین هوینس در تیم زیر 16 سال لایپزیش شود. یایسله اظهار داشت:« پس از آن بود که آهسته آهسته متوجه شدم که می‌خواهم مربی باشم. مشخصا است که رانگنیک تاثیر بسیاری روی ایده من از فوتبال و نحوه هدایت یک تیم توسط مربی دارد.»


این مربی آلمانی کمی پس از آن از لایپزیش به بروندبی رفت تا کمک مربی این تیم باشد و پس از دوره کوتاهی در تیم دوم سالزبورگ، تابستان گذشته هدایت تیم اول را برعهده گرفت. او حالا به دنبال صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان است.

دیدگاه‌ها