کد خبر : 1796865 | 17 آذر 1400 ساعت 11:45 | 16.1K بازدید | 12 دیدگاه

اوبلاک خاطره درخشش در آنفیلد را زنده کرد

مسی اتلتیکو ناجی تیم سیمئونه برابر طارمی

یان اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکو مادرید بار دیگر ستاره این تیم در دیدار برابر پورتو بود.

مسی اتلتیکو ناجی تیم سیمئونه برابر طارمی

به گزارش "ورزش سه"، اتلتیکو مادرید در حالی شب گذشته موفق به پیروزی برابر پورتو شد که در دقایق بسیاری از بازی کنترل میانه میدان را از دست داد و خط دفاعی این تیم هربار بیشتر و بیشتر عقب‌نشینی می‌کرد. 


همین موضوع باعث شد که پورتو پیشروی قابل توجه داشته باشد و چند موقعیت بسیار خوب را خلق کند. هرچند اتلتیکو خوش شانس بود که آنها هر بار با سد محکمی به نام یان اوبلاک برخورد کردند. 


این دروازه‌بان اهل اسلوونی یکی از بدترین فصل‌هایش را با اتلتیکو پشت سر می‌گذارد اما شب گذشته بار دیگر فرمول آنفیلد را به کار گرفت، درخششی که در بازی 11 مارس 2020 برابر لیورپول به نمایش گذاشت و موفق شد 9 مهار برابر صلاح، مانه و فیرمینیو داشته باشد. 


دیداری که شاید یکی از درخشان‌ترین بازی‌های او با لباس اتلتیکو بود و برای همیشه در زندگی حرفه‌ای این بازیکن به یاد ماندنی خواهد شد. این درخشش به اندازه‌ای بود که سیمئونه لقب مسی اتلتیکو را به او داد. 


و «مسی اتلتیکو» بار دیگر این نمایش درخشان را در دیدار برابر پورتو تکرار کرد. طارمی این شانس را داشت که دروازه اوبلاک را باز کرده،  پورتو را پیش انداخته و شانس صعود این تیم به مرحله یک هشتم را افزایش دهد. 

 

1671993


اما این اوبلاک بود که با نمایشی خیره‌کننده مانع از گل شدن فرصت اول با دست و فرصت دوم با پا شد تا مشخص شود که افت او در این فصل چندان زیاد هم نبوده و این دروازه‌بان هنوز یکی از بهترین‌ها در این پست در اروپا به حساب می‌آید. 


به نظر می‌رسد که این نمایش از یان اوبلاک باعث شد که دریافت گل در چهار بازی و عدم موفقیت او در ثبت کلین شیت در جریان شکست برابر لیورپول و میلان به دست فراموشی سپرده شود. 


نباید از نقش آنتوان گریزمان در کسب این نتیجه با گلزنی و ارسال پاس گل عبور کرد اما شاید اگر اوبلاک در زمین حضور نداشت و بار دیگر از فرمول آنفیلد استفاده نمی‌کرد، اتلتیکو هرگز نمی‌توانست به این موفقیت دست پیدا کند. 


آن نمایش تاریخی باعث شد که اتلتیکو به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان راه پیدا کند (آنها در لیسبون در تک بازی برابر لایپزیش شکست خوردند) و نمایش شب گذشته باعث صعود این تیم به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان شد.


این در حالی بود که پس از شکست 0-1 این تیم برابر میلان، صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان غیرممکن به نظر می‌رسید. 


اما آنها موفق شدند این ماموریت غیرممکن را به نتیجه برسانند و به همراه لیورپول راهی مرحله بعدی شوند. اوبلاک برگشته و این خبری خوبی برای سیمئونه است.

دیدگاه‌ها