کد خبر : 1796866 | 17 آذر 1400 ساعت 11:49 | 18.3K بازدید | 3 دیدگاه

درآمد 70 میلیون یورویی آژاکس از لیگ قهرمانان

باشگاه آژاکس در حال حاضر نزدیک به 70 میلیون یورو از لیگ قهرمانان اروپا درآمد به دست آورده است.

درآمد 70 میلیون یورویی آژاکس از لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، دور پایانی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته در 4 گروه برگزار شد که در گروه C این رقابت ها، تیم فوتبال آژاکس موفق شد با نتیجه 4 بر 2 از سد اسپورتینگ گذشته و با اقتدار کامل و 6 پیروزی در 6 مسابقه، راهی مرحله بعدی این پیکارها شود.

 

حالا خبر رسیده است که آژاکس فقط در فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تقریباً 70 میلیون یورو درآمد داشته است. همه شرکت کنندگان در مرحله گروهی 15.64 میلیون یورو حق بیمه اولیه دریافت کردند. قهرمان هلند نیز بر اساس رنکینگ موسوم به ضریب با عملکردهای قدیمی و اخیر در اروپا حق دریافت بیش از 20 میلیون یورو را دارد.

 

آژاکس سپس با 6 پیروزی مقابل اسپورتینگ پرتغال (1-5 و 4-2)، بشیکتاش (2-0 و 1-2)، بوروسیا دورتموند (4-0 و 1-3) 16.8 میلیون یورو سود به دست آورد. سه بازی خانگی در یوهان کرویف آرنا، مبلغی در حدود 4 میلیون یورو برای باشگاه به ارمغان آورده است. 

 

آژاکس مجبور شد روز سه‌شنبه بازی خانگی خود با اسپورتینگ را در ورزشگاه خالی یوهان کرویف آرنا به دلیل تشدید اقدامات کرونا به پایان برساند. آژاکس همچنین 3 میلیون یورو از بازار حق پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان اروپا دریافت خواهد کرد.

 

جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی نیز 9.6 میلیون یورو پاداش دارد. تزریق مالی از لیگ قهرمانان برای آژاکس بسیار راحت است. این باشگاه در فصل گذشته در جریان بحران کرونا بیش از 8 میلیون یورو ضرر کرد. هیچ جابجایی سودآوری از بازیکنان به باشگاه های برتر برای این تیم وجود نداشت.

دیدگاه‌ها