کد خبر : 1796870 | 17 آذر 1400 ساعت 12:16 | 17.8K بازدید | 3 دیدگاه

پای مدیر دورتموند به پرونده جنجالی کلاسیکر باز شد 

جریمه یک و نیم میلیاردی بابت اعتراض به داور

درگیری ایجاد شده بین جود بلینگام، ستاره دورتموند، با فلیکس زوایر داور مشهور آلمانی هنوز به پایان نرسیده است.

جریمه یک و نیم میلیاردی بابت اعتراض به داور

به گزارش "ورزش سه"، پرونده جود بلینگام با داور آلمانی با پرداخت جریمه 40 هزار یورویی(یک و نیم میلیارد تومانی)  برای بروسیا دورتموند به پایان رسید اما به نظر می‌رسد که تنش بین او و فلیکس زوایر هنوز ادامه دارد. 
این بازیکن پس از شکست 2-3 تیمش برابر بایرن مونیخ به شدت به عملکرد داوری اعتراض کرده و مدعی شد که نباید داوری با سابقه تبانی را برای این بازی انتخاب کرد. 


هانس یواخیم واتسکه، مدیر دورتموند، پس از دیدار برابر بشیکتاش درباره شرایط به وجود آمده به آمازون پرایم گفت:« اگر آقای زوایر نامه‌ای برای من و میشاییل زورک بفرستد و چنین مکالمه‌ای را شبیه‌سازی کند، ما از بحث درباره آن استقبال می‌کنیم. اما اگر یک ساعت بعد چنین چیزی را در رسانه‌ها بخوانم پس مشخصا خواهم گفت که هیچ مکالمه محرمانه‌ای با کسانی ندارم که یک ساعت بعد همه چیز را علنی می‌کند. این کار درستی نیست.»


زوایر پیش از این در گفتگو با بیلد مدعی شده بود که اظهارات بلینگام درباره او بی‌احترامی بوده اما ترجیح می‌دهد که شرایط را با مکالمه‌ای دوستانه و شخصی بهبود ببخشد. او پیشنهاد مکالمه‌ای شخصی را به بلینگام داده بود. 

 

1672001


بلینگام پس از بازی برابر بایرن مونیخ در اعتراض به پنالتی اعلام شده به ضرر تیمش گفته بود:« شما قضاوت بزرگترین بازی آلمان را به داوری می‌دهید که پیش از این سابقه تبانی داشته است. چه انتظاری دارید؟»زوایر خطاب به بلینگام گفت:« این اظهارات در واقع این احساس غلط را القا می‌کرد که من با اطلاعات و باور درستی بازی را قضاوت نکردم. این بی‌احترامی است. حتی اگر حق با شما باشد و از نظر احساسی تحریک شده باشید چنین اظهاراتی فاصله بسیاری از انتقادات حرفه‌ای دارد.»


او اضافه کرد:« من در جوانی مرتکب اشتباهی شدم و اتفاقی که باید خیلی زود گزارش می‌کردم را مخفی نگه داشتم. این کاری اشتباه بود و من به خاطر انجام دادن آن تنبیه شدم.»
کمیته انضباطی اظهارات بلینگام را به رفتار غیر ورزشی تعبیر کرده و او را به پرداخت 40 هزار یورو جریمه محکوم کرد. هرچند محرومیتی برای این بازیکن در نظر گرفته نشد.  گفته می‌شود این بازیکن و باشگاه به صورت مشترک این جریمه را پرداخت خواهند کرد. 


واتسکه در این باره گفت:« ما این جریمه را می‌پذیریم چون خواهان آرامش و صلح هستیم و چون می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که او می‌تواند به حضورش در میدان ادامه دهد.»

دیدگاه‌ها