کد خبر : 1796913 | 17 آذر 1400 ساعت 14:28 | 33K بازدید | 58 دیدگاه

مسئولیت همه چیز بر عهده من است

فرهاد مجیدی: ناکامی را هرگز گردن داور نمی‌اندازم

سرمربی استقلال گفت که نمی خواهد درباره منظورش از فرگوسن های وطنی صحبت کند و تمام تمرکزش را برای دیدار فردا گذاشته است.

فرهاد مجیدی: ناکامی را هرگز گردن داور نمی‌اندازم

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار فردا گفت: تیم پیکان تیم جوان و دونده ای است. با توجه به اینکه ما در 5 هفته گذشته 5 تساوی داشته ایم، چاره ای جز برد نداریم و برای پیروزی به زمین می رویم. ولی باید تمرکز خیلی بالایی داشته و هوشیار باشیم و امیدوارم بتوانیم با ارائه یک بازی خوب، 3 امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

 

سرمربی استقلال در خصوص اینکه از زمین مسابقه فردا در دستگردی و همچنین ورزشگاه کرج  شناختی دارد یا خیر گفت: من هیچ کدام را ندیده ام و اطلاعاتی هم در این زمینه ندارم.

 

وی درخصوص اینکه قبلا از تیم او شاهد فوتبال تهاجمی بوده ایم ولی امسال جنبه احتیاط را در پیش گرفته و تفکرات پین چقدر در استقلال این فصل تاثیر گذاشته است گفت: با احترام به شما اصلا با نظرتان موافق نیستیم. می توانید آمار دربیاورید که تیم استقلال در این 8 هفته چند موقعیت گل ایجاد کرده است.

 

1672065

 

سرمربی استقلال ادامه داد: ما فقط در بازی با صنعت نفت 8، 9 موقعیت گلزنی با شانس بالای 80 درصد ایجاد کردیم. شما چگونه می گویید که بازی ما تدافعی است؟ در 8 بازی گذشته با سیستم 2-5-3 بازی کردیم و فقط در دو بازی با سیستم 3-3-4 بازی کردیم که آن هم براساس تیم مقابل بوده است. با توجه به اینکه بازیکن تهاجمی بخصوص در پست فوروارد زیاد داریم، دستور کار ما یک بازی تهاجمی است. به جز بازی با صنعت نفت آبادان، ما در بقیه بازی ها کیفیت لازم را نداشتیم ولی با این وجود می توانستیم پیروز میدان هم باشیم. ما موقعیت داشتیم ولی از آنها استفاده نکردیم. امیدوارم فردا این بدشانسی ها تمام شود و برنده شویم.

 

عده ای عدم نتیجه گیری استقلال را به مسائل داوری و عده ای نیز به مسائل فنی ربط می دهند. مجیدی در مورد اینکه خودش کدام عامل را علت عدم نتیجه گیری تیمش می داند، گفت: من در کنفرانس خبری قبلی نیز گفته ام. 2 کار را در عرصه مربیگری ام به هیچ وجه انجام نمی دهم. یکی اینکه نتیجه نگرفتن تیم را گردن داور و یا اینکه عدم نتیجه گیری را گردن بازیکنانم بیندازم. من به عنوان نفر اول کادرفنی استقلال تمام اتفاقات و نتایج را بر عهده می گیرم.

 

وی گفت: همین بازی قبل آقای بنیادی فر دفعه اولش نبود که برای ما سوت بزند و در بازی های قبلی برای ما داوری کرده بود و خوب قضاوت کرده بود. من در کنفرانس قبل از بازی با پرسپولیس اعلام کردم او داور خوبی است. اگر من اعتراض کردم، چون خودم صحنه را دیدم. او داور خوبی است و فقط فکر می کنم او در آن لحظه شهامت گرفتن پنالتی را نداشت. اگر این اتفاق در دقیقه 30 یا 50 می افتاد شما مطمئن باشید داور حتما پنالتی می گرفت. باز هم می گویم اگر استقلال نتیجه نگیرد یا بی کیفیت بازی کند، تمام نتایج به عهده من است و به هیچ عنوان نمی توانم بگویم داور باعث شد استقلال نتیجه نگیرد و این صحبت را قبول ندارم و رد می کنم.

 

1670806

 


وی در پاسخ به این سوال که تیمش فردا چند نفر مصدوم دارد و تکلیف بابک مرادی چه شد گفت: تنها غایب ما آقای وریا غفوری است که به علت مصدومیت حضور ندارد. بابک مرادی از بازیکنان خوب استقلال است و خودم شخصا ایشان را دوست دارم ولی نظم و انضباط تیمی اولین چیزی است که من در استقلال می خواهم. شما می توانید بپرسید، فرزاد برادرم 15 دقیقه به تمرین دیر آمد و 2 هفته اجازه ندادم به تمرین بیاید و 20 در صد قراردادش را هم جریمه کردم. با کسی تعارف نداریم. بابک مرادی بازیکن بسیار خوب و با اخلاقی است ولی باید بداند در چارچوب تیم کار کند. پس از صحبتی که با آقای آجورلو داشتم، او به کمیته انضباطی می رود و به تمرینات اضافه می شود. نمی خواهم بگویم چه اتفاقی در تمرین رخ داده و یک مسئله خانوادگی است. او باید بداند در چه تیم بزرگی بازی می کند.

 

مجیدی درخصوص اینکه غیبت غفوری در دربی محسوس بود و چه گزینه ای برای جانشینی او دارد، گفت: به نکته خوبی اشاره کردید. در بازی با پرسپولیس، وریا واقعا به درد ما می خورد. او شرایط بدنی خیلی خوبی داشت و بازی با صنعت نفت هم فوق العاده بازی کرد ولی متأسفانه مصدوم شد و نتوانست به دربی برسد. بازیکنان جوان دیگری هم هستند که می توانند در این پست به ما کمک کنند.

او درباره اینکه چقدر امیدوار است از بازی با پیکان روند تساوی ها را بشکند گفت: من قبل از بازی با پرسپولیس هم گفتم. من به تک تک بازیکنانم ایمان دارم. تیمی که 8 هفته نمی بازد و فقط 2 گل آن هم روی ضربات ایستگاهی خورده تیم با کیفیتی است. من تمام تلاش، تفکر و تمرکزم را می گذارم تا استقلال را به کیفیت دلخواهی که مدنظرم است برسانم و مطمئنم با این بازیکنان به آن چیزی که می خواهم، می رسم.

 

 

1672064

 


سرمربی آبی های پایتخت در مورد اینکه منظورش از فرگوسن های وطنی در نشست خبری پس از دربی که باعث حواشی شد، گفت: آن صحبت مربوط به بعد از بازی بود و شرایط خاص خودش را داشت. الان نه به این موضوعات فکر می کنم نه دوست دارم در موردش صحبت کنم. تمام تمرکزم برای بازی فرداست و اجازه بدهید در شرایط مناسب و وقت مناسب در مورد خیلی از مسائل صحبت می کنم. الان وقت صحبت درباره این مسائل نیست. تمرکز من روی بازی تیمم است. بعد از بازی صحبت کردیم و تمام شد و رفت و دیگر نمی خواهم به آن بپردازم.

مجیدی در پایان درخصوص اینکه پیروزی در دربی می توانست مشکلات استقلال را کاهش دهد گفت: برد در دربی خیلی می توانست به ما کمک کند. بازی دربی حساس است و در بازی هایی که برای هواداران دو تیم حساس است، موقعیت کم پیش می آید و این یک چیز طبیعی است. شما تمام دربی ها را نگاه کنید، مانند سایر بازی ها موقعیت ایجاد نمی شود. تیمی برنده می شود که از موقعیت هایش استفاده کند. در کل من موافقم که دربی بازی با کیفیتی نبود. هم ما و هم پرسپولیس موقعیت گل داشتیم ولی من قول می دهم هواداران استقلال و پرسپولیس در دربی برگشت بازی جذاب تری را خواهند دید.

دیدگاه‌ها