کد خبر : 1796923 | 17 آذر 1400 ساعت 15:15 | 50.1K بازدید | 50 دیدگاه

امانوئل پتی:

حرکت امباپه عالی بود؛ او مسی را محبوب‌تر کرد

ستاره سابق تیم ملی فرانسه فداکاری کیلیان امباپه در قبال لیونل مسی را مورد تحسین قرار داد.

حرکت امباپه عالی بود؛ او مسی را محبوب‌تر کرد

به گزارش "ورزش سه"، در هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان، شب گذشته پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه خانگی خود پارک دو پرنس موفق شد میهمانش کلوب بروژ را 4-1 شکست دهد. کیلیان امباپه و لیونل مسی هر کدام دو بار در این بازی برای PSG‌گلزنی کردند. امباپه که در پایان به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد، در دقایق 2 و 7 و مسی در دقایق 38 و 75(پنالتی) گل‌های خود را به ثمر رساندند. تنها گل بروژ را هم متس ریتس به ثمر رساند.

 

 

1454573

 

 

در جریان این بازی لیونل بود که برای پی اس جی پنالتی گرفت و در حالی که کیلیان امباپه می توانست با گل کردن آن هت تریکش را تکمیل کند، ترجیح داد پنالتی را به مسی بدهد تا این فوق ستاره آرژانتینی هم دبل کرده باشد.

امانوئل پتی، ستاره سابق آرسنال و تیم ملی فرانسه از این حرکت امباپه در قبال مسی به وجد آمده بود. او در این رابطه به رادیو مونته کارلو گفت:« این ژست امباپه بسیار مهم بود و خیلی از آن خوشم آمد. همه می دانیم که پی اس جی هنوز بسیار کار دارد و باید بهتر از اینها شود ولی رابطه خوب و صمیمانه بین بازیکنان نیز بسیار حائز اهمیت است. مسی تازه به پی اس جی ملحق شده و جدایی از بارسا به لحاظ احساسی برایش بسیار سخت بود و به همین دلیل چنین حرکاتی از سوی امباپه قابل تقدیر است.

 

 

1672036

 

 

او اینچنین مسیر تطابق پذیری مسی با پی اس جی را کوتاه می کند. نمی توان گفت که تقدیم پنالتی به مسی به خاطر احترام به او بود بلکه از نظر من امباپه پنالتی را به مسی داد تا او با گلزنی هم در میان هواداران محبوب تر شود و هم کاملا وارد پروژه پی اس جی شود. این دو بارها در این چند ماه کنار هم تمرین کرده اند ولی چنین حرکاتی که شاید 10 ثانیه هم بیشتر طول نکشد، صمیمت ها را بیش از پیش افزایش خواهد داد.»

 

پتی در مورد امباپه نیز گفت:« امباپه یک فوتبالیست باورنکردنی است و قبل از این بازی آمار خوبی در لیگ قهرمانان فصل جاری نداشت ولی با این دبل توانست همه چیز را بهبود ببخشد. او می‌توانست پنالتی را هم خودش بزند و آمارش بهتر نیز بشود ولی ان را به مسی داد. کیلیان دومین دبل سریع تاریخ لیگ قهرمانان را نیز ثبت کرد.»

 

دیدگاه‌ها