کد خبر : 1796949 | 17 آذر 1400 ساعت 17:10 | 25.7K بازدید | 7 دیدگاه

جام عرب پیش زمینه جام جهانی

روزهای شگفت‌انگیز قطر؛ در دوحه چه خبر است؟

با وجود برخی انتقادات از قطر، این کشور به شکل ویژه و فوق العاده ای برای جام جهانی آماده شده است.

روزهای شگفت‌انگیز قطر؛ در دوحه چه خبر است؟

به گزارش "ورزش سه"، قطر سزاوار بهترین هاست؛ این جمله ای است که روی دیوارهای کورنیش و در امتداد خلیج فارس دیده می‌شود. جایی که این حصار به پایان می‌رسد، منظره ای خیره کننده قابل مشاهده است. امواج زیبای آب، رنگ آمیزی جذاب و زیبا، نورپردازی های فوق العاده، ساختمان های بلند و مراکز تجاری همه و همه نشان دهنده آمادگی کامل این کشور برای برگزاری جام جهانی است.

 

 

1672115

 

 

از طرفی ساکنان کشورهای عرب زبان در بازار مواد غذایی قدم می‌زنند؛ قطری ها، مصری ها، الجزایری ها، سعودی ها و صدای صحبت کردن آنها نیز شنیده می شود. می‌توان در این بین برخی زنان را تماشا کرد که لباس‌های محلی مشکی پوشیده اند که گاهی اوقات فقط چشمان‌شان معلوم است. همچنین مردانی که عموماً لباس های بلند سفید بر تن کرده اند. برخی دیگر هم حضور دارند که لباس های مدرن تر پوشیده اند و آهنگ هایی هم پخش می‌شود که باعث جذب جمعیت می شود.

 

بر اساس متن روی دیوارها قطر شایسته بهترین هاست. اما اصلا قطر چیست؟ قطر کیست؟ و چرا می گویند قطر لایق بهترین هاست؟ در حالی که فقط 300 هزار قطری اصیل در آنجا وجود دارد؟ از طرفی تنها قسمت کمی از این جمعیت رقابت‌های جام عرب که پیش زمینه ای برای جام جهانی است را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

 

 

1672116

 

 

ورزشگاه ها در برخی از مسابقات تقریباً خالی هستند؛ عراق - بحرین، فلسطین - عربستان سعودی. قطری ها عاشق فوتبال هستند اما لزوماً مجبور نیستند که به استادیوم بروند. بسیاری از آنها دراز کشیدن جلوی تلویزیون را ترجیح می دهند. اگر هم آنها بخواهند به استادیوم بروند ترجیح می‌دهند که بازی‌های تیم ملی قطر را از نزدیک تماشا کنند.

 

از طرفی دو میلیون نفر از جمعیت کشور قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند. افرادی که عموماً به خاطر مشاغل کارگری و انجام زیرساخت‌های مربوط به برگزاری جام جهانی 2022 به این کشور آمده اند و بعضا گفته می شود که در وضعیت اسفباری قرار دارند.
آنها از کشورهایی می آیند که عاشق فوتبال هستند، مانند نپال، بنگلادش و هند، اما فرهنگ فوتبالی بالایی ندارند.

 

 

1672114

 

 

در واقع می‌توان گفت که یک جام جهانی تکمیل در کشوری برگزار خواهد شد که خیلی فوتبال را دوست ندارد. همچنین می‌توان گفت که این جام جهانی در دوحه و برخی مناطق اطراف آن برگزار می‌شود که کاملاً مجلل و زیبا هستند. همچنین امنیت خاصی در منطقه برگزاری جام‌جهانی وجود دارد که این نیز از نکات حائز اهمیت است.

 

اما در کشوری که میلیاردها دلار برای میزبانی مهمترین رویداد ورزش اول دنیا هزینه کرده، هیچ شور و اشتیاق خاصی دیده نمی شود. در واقع می‌توان گفت که پول مانند لکه نفتی بر روی ورزش سرازیر شده و آن را تحت تاثیر قرار داده است. بدین معنا که همچنان پول نقش اول و اساسی را در تجارت و ورزش ایفا می‌کند.

 

هشت استادیوم در کشور قطر ساخته شده که تقریبا همه آنها جدید هستند. شش مورد از آنها در جام عرب مورد استفاده قرار می گیرد. استادیوم های بزرگ که در ساخت آنها کاملاً آینده نگری مشاهده می شود.

 

 

1672113

 

 

روی هم رفته می‌توان گفت که دوحه به زودی پایتخت فوتبال جهان خواهد شد. در هر انتهای سه خط مترو یک استادیوم فوتبال وجود دارد. همچنین صدها داوطلب از جمله مهاجران حتی در مسابقاتی که تماشاگری ندارد حاضر هستند. با این وجود هنوز ساخت و ساز ادامه دارد و این کشور همچنان خود را برای جام جهانی آماده می کند.

دیدگاه‌ها