کد خبر : 1796968 | 17 آذر 1400 ساعت 18:23 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ  

انتقام از تیم ملی ایران بعد از یک سال (عکس)

والدیر ویرا سرمربی برزیلی که در دیدار تاریخی هشتم آذر سال 76 بر روی نیمکت ایران نشسته بود،یک سال بعد این بار ایران را با تیم عمان 4گله کرد.

به گزارش"ورزش سه "، اتفاقات غیر قابل باور در پائیز سال 76 باعث شد تا نیمکت تیم ملی ایران از محمد مایلی کهن به والدیر ویرا سپرده شود. ویرا با ایران مزه صعود به جام جهانی را چشید و خیلی زود جای خود را به تومیسلاو ایویچ سپرد،ایویچ هم چند روز مانده به جام جهانی بعد از شکست هفت بر یک برابر رم از کنار برکنار شد تا افتخار پیروزی تاریخی ایران برابر آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه به نام جلال طالبی سرمربی آن روزهای ایران زده شود.

طالبی که به عنوان مدیر فنی به تیم اضافه شده بود و به صندلی سرمربی گری ایران رسید، بعد از جام جهانی جایش را به پورحیدری داد تا در اتفاقی تاریخی در کمتر از یک سال تیم ملی ایران پنج سرمربی را بالای سرخود ببیند. محمد مایلی کهن ،والدیر ویرا،تومیسلاو ایویچ،جلال طالبی و منصور پورحیدری کسانی بودند که هدایت ایران را در آن روزهای مهم و ماندگار فوتبال ایران بر عهده داشتند.


ایران با پورحیدری به بازی های آسیایی 1998 بانکوک رفت تا در آخرین دوره ای که تیم ها می توانستند از بازیکنان بزرگسال خود در بازی های آسیایی استفاده کنند به قهرمانی این رقابت ها برسد. قهرمانی که با پیروزی دو برصفر و با گلهای کریم باقری و علی کریمی که در پست دفاع چپ و غیر تخصصی در آن تورنمنت بازی می کرد برابر کویت در دیدار نهایی به دست آمد.


در آن تورنمنت و در مرحله گروهی رقابت ها و در روز 17آذر سال 1377 ایران در برابر عمان قرار گرفت و در دیداری عجیب و غیر قابل باور با نتیجه  4بر 2 مغلوب این تیم شد. نتیجه ای باورنکردنی  برابر تیمی که در آن روزها هدایتش را والدیر ویرا به عهده داشت ،تا خیلی ها آن نتیجه را انتقام ویرا از ایران بابت عدم ادامه همکاری او با تیم ملی بعد از نتیجه تاریخی هشتم آذر برابر استرالیا بدانند.

 

1672140

دیدگاه‌ها