کد خبر : 1797015 | 17 آذر 1400 ساعت 22:34 | 41.1K بازدید | 10 دیدگاه

مثل دو دهه پیش؛

تاریخ فاجعه‌بار برای بارسلونا در آستانه تکرار!

بعد از گذشت دو دهه، تاریخ تلخ و دشوار برای بارسلونا در حال تکرار شدن است.

تاریخ فاجعه‌بار برای بارسلونا در آستانه تکرار!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در شرایطی به مصاف بایرن مونیخ می رود که احتمال حذف این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا است. در صورت برتری محتمل بنفیکا مقابل دینامو کیف، بلوگرانا چاره ای جز کسب پیروزی در خانه بایرن مونیخ ندارد و نتیجه سفرهای اخیر این تیم به آلیانس آره نا هرگز مساعد نبوده است.

 

اما در صورت حذف بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، این اتفاق بعد از 20 سال دوباره رخ می دهد. در فصل 01-2000 بود که بلوگرانا در مرحله گروهی پایین تر از دو تیم میلان و لیدز قرار گرفته و خیلی زود با آن تورنمنت وداع کرد.

 

1672224

 

فصل با جدایی شوکه کننده و غیرمنتظره لوییس فیگو و انتقال او به رئال مادرید آغاز شد و علیرغم جذب بازیکنانی مانند مارک اورمارس و امانوئل پتی، بارسلونا فصل بسیار بدی را سپری کرده و در نهایت در رده چهارم لالیگا قرار گرفت. سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان نیز با آن گل تاریخی و دقایق پایانی ریوالدو مقابل والنسیا با برگردانی خیره کننده حاصل شد و در مجموع این تیم یکی از بدترین فصول تاریخ خود را سپری کرد.

 

بارسلونا بعد از حذف از لیگ قهرمانان راهی جام یوفا شده و آنجا نیز بعد از قبول شکست مقابل لیورپول در مرحله نیمه نهایی، دست خالی به خانه بازگشت. حالا و بعد از دو دهه ممکن است دوباره چنین اتفاقاتی برای کاتالان ها رخ دهد، زیرا شرایط در لالیگا نیز اصلا مساعد نیست، مانند جدایی لوییس فیگو امسال نیز شاهد رفتن لیونل مسی بودیم و این تیم فاصله زیادی با حذف از لیگ قهرمانان ندارد.

 

1672226

دیدگاه‌ها