کد خبر : 1797090 | 18 آذر 1400 ساعت 12:54 | 20.8K بازدید | 11 دیدگاه

برگی از تاریخ

اولین شماره مشهورترین نشریه ورزشی ایران (عکس)

دیدن اولین شماره کیهان ورزشی برای ورزش ایران پر از حس خوب و دوست داشتنی به همراه دارد، نشریه ای که به اندازه عمر خیلی ها قدمت دارد.

به گزارش "ورزش سه "، منابع استفاده شده در ستون برگی از تاریخ که به رویدادهای دهه پنجاه تا هفتاد می پردازد عمدتاً از دو نشریه معتبر و وزین کیهان ورزشی و دنیای ورزش است. نشریاتی که در این سالها و قبل از آن وظیفه پوشش اخبار ورزشی کشور و جهان را به عهده داشتند و از افتخارات قهرمانان ایرانی برای ما صحنه ها و نوشته های ماندگاری را به یادگار گذاشته اند.


امروز سالروز انتشار اولین شماره نشریه وزین کیهان ورزشی است. نشریه ای که شماره اول آن در روز 18آذر سال 1334و در 64 سال قبل منتشر شد و در این سالها اساتید بزرگی در آن وظیفه قلم زدن و ثبت صحنه های تاریخی را به عهده داشتند.

 

1672374


این روز ما را به یاد بزرگان این نشریه از  کاظم گیلانپور، مهدی اسدالهی ، عطا بهمنش حسین فکری مهدی دری و در نسلهای بعدی منوچهر زندی ،بیزن رویین پور، حسین خونساری، فریدون شیبانی ،ابراهیم افشار، و سایر ورزشی نویسان تاریخ این نشریه  می اندازد که در این مقال نمی گنجد و بر ورزش ایران حق دارند،مردانی که در این سالها با قلم نابشان زندگی کردیم و درس گرفتیم و در ذهن ما همیشه باقی خواهند ماند.


تحریریه ورزش سه سالروز انتشار این نشریه را به تمامی کسانی که در این سالها برای آن زحمت کشیده اند تبریک می‌گوید.

دیدگاه‌ها