کد خبر : 1797108 | 18 آذر 1400 ساعت 14:00 | 86.9K بازدید | 95 دیدگاه

با واقعیت رودررو شوید و دروغ‌ها را باور نکنید

بارسا؛ سفری طولانی در بیابان در پیش است!

تنها اشتباه ژاوی این بود که بیهوده انتظارات از تیمش را بالا برد و امیدواری های کذبی را ایجاد کرد. به جای دوری جستن از تزریق خوشبینی دروغین، به هواداران وعده های خیال‌بافانه داد.

بارسا؛ سفری طولانی در بیابان در پیش است!

به گزارش "ورزش سه"، مونیخ تاییدیه مجددی بود بر واقعیتی که مدت ها بارسلونا سعی در پنهان کردنش داشت؛ بله، بارسا دیگر جزو تیم های درجه یک اروپایی نیست و نه در اروپا و نه در اسپانیا یک تیم اِلیت محسوب نمی شود. بارسا در واقع تیمی است که تنها می تواند با تیم های میان رده و متوسط، رقابت نزدیک داشته باشد. حذف شده از لیگ قهرمانان و جدا مانده از کورس مدعیان قهرمانی لالیگا، بارسا فقط چشم به کوپا دل ری و لیگ اروپا دارد و البته در این دو جام نیز مدعی شماره یک نیست.

 

 

1672315

 

 

برای سومین بار متوالی این بایرن بود که سرنوشت را تعیین کرد. پس از شکست 8-2 در لیسبون، 0-3 در نوکمپ و 3-0 در آلیانس آرنتا و در واقع شکست وحشتناک 14-2 در این سه مصاف، ثابت شد که بارسا دچار چه فاصله اقتصادی، مدیریتی و ورزشی ای عظیمی با بایرن و دیگر مدعیان بزرگ اروپا شده است. در هفته های اخیر اینگونه برای مان توضیح داده اند که مشکل بارسا فقط نداشتن یک تمام کننده بزرگ در خط حمله است ولی مشکل به شکل واضح، فراتر از این حرف‌هاست.

 

 

1536262

 

 

مشکلات بارسا عمیق ترند و باید آن را در مدیریت ورزشی نادرست سال های گذشته جست و جو کرد. جدایی لیونل مسی بدون اینکه برای جانشینی او فکری اندیشیده شود، در کنار ویرانی اقتصادی عظیم باشگاه، هرگونه برنامه کوتاه یا میان مدت از هر مدیری را به یک خیالبافی و توهم تبدیل کرده است. خبر خوب اینکه این تراژدی بزرگ ارتباطی به سرمربی جدید یعنی ژاوی ندارد، کسی که در میانه های فصل و در این شرایط وخیم قبول مسئولیت کرده است. به همین دلیل اتفاقی که شب گذشته در مونیخ رخ داد، آینده ژاوی را تهدید نخواهد کرد و علی رغم اختلاف بزرگی که از هر حیث بین بارسا و بایرن مشاهده شده، ژاوی اعتبار و قدرت خود را محفوظ نگاه داشت.

 

 

1662489

 

 

تنها اشتباه ژاوی این بود که بیهوده انتظارات از تیمش را بالا برد و امیدواری های کذبی را ایجاد کرد. اینکه تیم او می تواند در کوتاه مدت نتیجه بگیرد. مبحثی به دور از واقعیت که از سوی خوان لاپورتا رئیس باشگاه نیز تقویت شد. در واقع مدیر باشگاه نیز اشتباه ژاوی را تکرار کرد و در هر صحبت و مصاحبه ای، به جای در پیش گرفتن جانب احتیاط و دوری جستن از تزریق خوشبینی دروغین، به هواداران وعده های خیال‌بافانه داد.

به این جملات دقت کنید که از زبان ژاوی و لاپورتا در هفته اخیر باها شنیده شد: ما بارسلونا هستیم، غرورمان را در زمین خواهیم گذاشت و جملاتی از این دست تنها انتظارات غیر واقعی را در میان هواداران بالا برد، در حالی که این یک امر کاملا غیرضروری بود.

 

 

1672303

 

 

باخت مجدد به بایرن از این حیث می تواند مفید باشد که مبحث باشگاه از این پس تغییر کند و برای یک بار هم که شده مدیران با واقعیت روبرو شوند. دست از فریب هواداران و دادن قول های دروغین فتح جام ها و تاریخ سازی برداشته و بپذیرند و توضیح بدهند که یک معبر بیابانی طولانی در پیش خواهد بود.

خبر خوب اینکه، ناکامی جدید زمانی حاصل شده که باشگاه مربی ای با برنامه بلند مدت و ایده هایی روشن را در اختیار گرفته است. خبر خوب اینکه، پروژه ژاوی از دیشب شروع شد، هرچند که باید دید آیا به او اجازه کار خواهند داد یا خیر.

امید اینکه مدیران یک بار هم که شده از شکست درس گرفته و با نگاهی درازمدت، با ما هواداران مثل یک فرد بالغ رفتار کنند.

 

ارنست فولچ: سردبیر اسپورت

دیدگاه‌ها