کد خبر : 1797111 | 18 آذر 1400 ساعت 13:58 | 94.9K بازدید | 24 دیدگاه

شیرجه مقابل هت‌تریک آزمون در بازی چلسی

کپا؛مزاحم عجیب شب رویایی سردار (عکس)

آزمون می توانست برابر چلسی گل‌های بیشتری به ثمر برساند ولی درخشش بدموقع کپا آریزابالاگا مانع از ساختن یک شب رویایی برای سردار شد.

 کپا؛مزاحم عجیب شب رویایی سردار (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سردار در دیدار برابر چلسی شب خوبی را پشت سر گذاشت و اگر کمی خوش شانس بود، می توانست بهترین شب دوران حرفه ای خود را با یک هت تریک به یادماندنی برابر مدافع عنوان قهرمانی اروپا رقم بزند. مسئله ای که تا پای رخ دادن نیز پیش رفت ولی سد بزرگی به نام کپا آریزابالاگا مانع از رقم خوردن یک شب رویایی برای مهاجم تیم ملی ایران شد. این درخشش سردار باعث شد تا حرف های روز گذشته گنادی اورلوف مفسر مطرح تلویزیون روسیه به همگان ثابت شود جایی که او به سرگئی سماک سرمربی زنیت توصیه کرده بود اگر مایل به ارائه یک بازی زیبا برابر چلسی است، مهاجم ایرانی تیمش را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار دهد.

 

نخستین فرصت جدی سردار در دقایق ابتدایی بازی به دست آمد. ارسالی از سمت چپ که با ضربه سر محکم و پرسرعت این بازیکن همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. آزمون چند باری خط دفاعی چلسی را آزار داد تا اینکه با یک فرار دیدنی از قلب خط دفاعی و نهایت استفاده از پاس دیدنی مالکوم باعث شد او در مصافی تک به تک با آریزابالاگا قرار گرفته و پس از دریبل کپا، دروازه خالی مدافع عنوان قهرمانی را باز کرده و زنیت را 2 بر یک پیش بیندازد.

 

1672405

 

1672406

 

1672407


سردار در دوئل اول اینگونه کپا را شکست داد. مهاجم ایرانی با فراری دیدنی و دریبل آریزابالاگا موفق به گلزنی شد.

 

 

پس از این گل بود که سردار دو بار دیگر فرصت باز کردن دروازه چلسی را داشت ولی هر دو بار روی درخشش دیدنی و خیره کننده کپا آریزابالاگا از رسیدن به گل محروم شد. ثانیه هایی پس از گل آزمون بود که مالکوم با یک توپ گیری دیدنی در میانه میدان، یک موقعیت دیگر را برای مهاجم ایرانی زنیت خلق کرد.

 

این بازیکن برزیلی با یک پاس عمقی زیبا و دیدنی از میانه میدان، سردار را با سنگربان چلسی در مصافی تک به تک قرار داد. مهاجم ایرانی با یک ضربه چیپ دیدنی قصد داشت تا توپ را از بالای سر کپا عبور دهد ولی دست های باز شده آریزابالاگا مانع از این شد تا آزمون در کمتر از 3 دقیقه دبل کند و یک نیمه نخست رویایی را خلق کند.

 

1672408

 

1672411

 

1672413


سردار حدود 2 دقیقه بعد روی پاس مالکوم در موقعیتی تک به تک با کپا قرار گرفت. دست های باز شده این سنگربان مانع از خوشحالی دوباره آزمون شد و او با نگاهی حسرت بار، سرش را بین هر دو دستش قرار داد.

 

 

واکنش کپا آریزابالاگا روی این صحنه به حدی زیبا بود که باعث تحسین گزارشگر روسی این بازی و تماشاگران حاضر در استادیوم زنیت نیز شد. دست و پاهای باز شده این گلر اسپانیایی یک موقعیت مسلم گلزنی را از چلسی و سردار گرفت تا اختلاف بیش از این نشود. نیمه نخست در نهایت با برتری 2 بر یک زنیت تمام شد اما سردار با چهره ای نیمه خوشحال و نیمه ناراحت راهی رختکن شد چرا که می توانست با دبل برابر چلسی، توانایی هایش را بیش از پیش ثابت کند.

 

در نیمه دوم فشارهای چلسی جواب داد و آنها توسط لوکاکو به گل دوم رسیدند ولی آزمون می توانست در دقیقه 71 حساب کار را 3 بر 2 کند اما باز هم یک سیو رویایی از سنگربان چلسی، توخل را نجات داد. در آن لحظات زنیت برای رسیدن به گل برتری فشار آورده بود و یک حرکت از سمت راست باعث شکل گیری موقعیت ایده آلی شد.

 

1672409

 

1672410

 

1672412


این واکنش دیدنی و خیره کننده کپا آریزابالاگا در دقیقه 71 است. زمانی که سردار با ضربه سری دیدنی قصد باز کردن دروازه چلسی را داشت ولی این گلر که موی دماغ آزمون شده بود، اجازه نداد تا این مهاجم ایرانی بیشتر از یک گل به او بزند.

 

 

کلاودینیو پس از اینکه از سمت راست به حرکت درآمد، نگاهی به درون محوطه جریمه انداخت و با یک ارسالی دقیق و دیدنی توپ را برای سردار آماده و مهیا کرد و این بازیکن ایرانی نیز با یک ضربه سر خوب توپ را به گوشه سمت چپ دروازه چلسی فرستاد که با یک پرش دیدنی از سوی کپا آریزابالاگا همراه شد و این سنگربان 27 ساله باز هم با واکنشی دیدنی مانع از گلزنی آزمون شد.

 

سردار که بابت از دست رفتن موقعیت هایش افسوس می خورد، نگاه حسرت باری به کپا و دروازه چلسی انداخت و احتمالا بر بخت بدش لعنت فرستاده است که گلر اسپانیایی حریف در یکی از آماده ترین شب های چند وقت اخیرش قرار دارد و دومین موقعیت جدی و مسلم گلزنی را از او گرفته است.

 

1672414

 

به هر شکل سردار در شبی که حداقل 3 موقعیت 100 درصد گلزنی داشت و می توانست برابر مدافع عنوان قهرمانی هت تریک کند، تنها یک گل را وارد دروازه چلسی کرد و پس از آن با سد محکمی به نام کپا آریزابالاگا مواجه شد و این گلر 2 موقعیت خیلی خوب را از آزمون گرفت تا این بازی در نهایت با تساوی 3 – 3 به پایان برسد.

دیدگاه‌ها