کد خبر : 1797593 | 20 آذر 1400 ساعت 17:56 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

بیست پنالتی هم اگر درست بود باید بگیرند

ابراهیم صادقی و حواشی درخشش مس در لیگ

منشا بازیکن خیلی حرفه ای و خوبی است. شاید همیشه به گلزن بیشتر توجه شود ولی کاری است که کل تیم انجام می‌دهد.

ابراهیم صادقی و حواشی درخشش مس در لیگ

به گزارش ورزش سه، ابراهیم صادقی که با سابقه ترین بازیکن تیم سایپا بوده است و لقب نارنجی وفادار را به دوش می‌کشد، پیش آغاز لیگ بیست و یکم بعنوان دستیار محمد ربیعی به تیم مس رفسنجان پیوست.

 

یک روز پس از پیروزی پرگل و شیرین مقابل تراکتور که منجر به صعود مس رفسنجان به رتبه پنجم و ایستادن بالاتر از پرسپولیس شد، با ابراهیم صادقی تماس گرفتیم که او با صمیمیت همیشگی به سوالات ما پاسخ داد تا گفتگویی را پیرامون وضعیت خودش و همچنین تیم مس رفسنجان شکل بدهد.

 

از صادقی همچنین درباره پنالتی‌های پرتعداد مس رفسنجان پرسیدیم و از او خواستیم که به این سوال پاسخ دهد که آیا در این ماجرای داوری‌های جنجال برانگیز، نارنجی کرمان ازداوری منتفع می‌شود؟ که مربی مس پاسخ جالبی برای این سوال داشت.

 

 

* مس رفسنجان؛ مدعی جدید چگونه ظهور کرد؟

 

صادقی درباره وضعیت تیم مس رفسنجان که با برد روز گذشته مقابل تراکتور ۱۷ امتیازی شد و بالاتر از پرسپولیس در رتبه پنجم جدول قرار گرفت، اظهار داشت: شرایط خوبی داریم و انسجام تیمی خوبی در تیم ما ایجاد شده و خوشبختانه همه بچه ها با تمام وجود تلاش می‌کنند؛ چه کسانی که بعنوان بازیکن اصلی بازی می‌کنند و چه کسانی که بعنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌روند. این انسجام خیلی به تیم ما کمک می‌کند. خدا را شکر نتایج خوبی کسب کرده‌ایم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم این روند را ادامه بدهیم.

 

او درباره بازی روز گذشته مس مقابل تراکتور توضیح داد: تیم ما در نیمه دوم بازی بهتری انجام داد. البته در نیمه اول هم ما ۱-۰ جلو بودیم ولی از نظر فنی در‌ نیمه دوم توانستیم بازی خیلی بهتری انجام بدهیم. غیر از گل هایی که زدیم دو موقعیت خیلی عالی دیگر داشتیم که می‌توانستیم تبدیل به گل کنیم ولی در نهایت توانستیم بازی را ۳-۲ ببریم و این به ما کمک می‌کند که در بازی های بعد بتوانیم با تمرکز بیشتری کار کنیم.

 

وی با اشاره به فشردگی بازی های لیگ افزود: قطعا باید روی نقاط ضعف و قوتمان کار کنیم. برنامه مسابقات فشرده است و تقریبا هر پنج روز بازی داریم در این فرصت کم باید بتوانیم تیممان را ریکاوری کنیم و برای بازی های بعد آماده شویم.

 

مربی مس در واکنش به دو برد متوالی سه گله این تیم گفت: ما حتی در دو هفته ای که مقابل نفت مسجدسلیمان و هوادار بازی هایمان را با اختلاف یک گل بردیم، موقعیت های گل خیلی زیادی ساختیم. قطعا اولویت اولمان این است که بتوانیم یک فوتبال ارائه بدهیم و در کنار این فوتبال خوب و هجومی نتایج خوبی بگیریم که خوشبختانه تا اینجای کار اینطور بوده است.

 

او با اشاره به کسب رتبه هشتم توسط مس در لیگ بیستم بیان کرد: تیم مس رفسنجان دومین سالی است که در لیگ برتر حضور دارد و تیم هایی که از لیگ یک وارد لیگ برتر می‌شوند معمولا سال های اول مشکلاتی دارند و در ادوار گذشته لیگ می‌دیدیم که تیم هایی که به لیگ برتر صعود می‌کردند بلافاصله سال بعد سقوط می‌کردند ولی خوشبختانه با کاری که آقای ربیعی اینجا انجام دادند فصل گذشته تیم توانسته رتبه خوبی کسب کند و امسال هم هدفش این است که دوباره بتواند کسب رتبه کم رقمی داشته باشد و برای این تلاش می‌کنیم و امیدوارم که بتوانیم در ادامه کار روند خوبمان را حفظ کنیم.

 

 

* منشا - پنالتی؛ عملیات فوق سری در محوطه جریمه

 

صادقی ضمن تاکید بر درست بودن همه پنالتی هایی که در فصل جاری برای تیم مس گرفته شده است، عنوان کرد: خوشبختانه هم در برنامه شب های فوتبالی و هم در برنامه فوتبال برتر بازی ها آنالیز می‌شود. تمام پنالتی هایی که برای ما گرفتند پنالتی هایی بوده که به درستی اعلام شده و متاسفانه بعضی ها هجمه ای درست می‌کنند. وقتی بازیکنی روی بازیکن ما خطا کرده یا بازیکن در محوطه جریمه هند کرده دادر باید پنالتی اعلام کند و تا آخر لیگ هم اگر بیست مورد دیگر هم اتفاق افتاد داور باید قضاوتش را انجام بدهد و ما می‌خواهیم داور قضاوت درست انجام بدهد حتی اگر به ضرر ما باشد. این نشان می‌دهد که تیم ما حتما برنامه دارد و می‌تواند توپ را به هجده برساند و بازیکنان حریف را تحت فشار قرار بدهد و آنها را وادار به اشتباه کند اما کمتر کسی به این مسائل می‌پردازد و متاسفانه می‌گویند چرا چهار هفته متوالی پنالتی گرفتند. تمام این صحنه ها پنالتی بوده و اگر تا آخر لیگ بارها هم‌ تکرار شود و روی بازیکن ما خطا شود داورها باید پنالتی اعلام کنند.

 

وی در خصوص داوری های لیگ بیست و یکم افزود: اگر مصاحبه های آقای ربیعی و همه مجموعه تیم مس را هم ببینید ما در تمام این مدت سعی کرده‌ایم درباره داوری ها صحبت نکنیم که داورها بتوانند به راحتی کارشان را انجام بدهند.


صادقی که پس از یک تجربه دو ساله سرمربیگری در سایپا، به کادرفنی مس رفسنجان پیوسته، درباره عملکرد گادوین منشا که در پایان هفته نهم لیگ برتر با شش گل در در صد جدول گلزنان لیگ قرار دارد، گفت: منشا بازیکن خیلی حرفه ای و خوبی است. شاید همیشه به گلزن بیشتر توجه شود ولی کاری است که کل تیم انجام می‌دهد و از دروازه تا جلو همه به خوبی کارشان را انجام می‌دهند و در نهایت منشا گل می‌زند و این یک کار تیمی است که به خوبی انجام می‌شود.

 

 

* ابراهیم صادقی؛ قطار تهران - رفسنجان برای نارنجی وفادار

 

مربی تیم مس همچنین در خصوص عملکرد محسن آذرباد که با دو پاس گلی که مقابل تراکتور داد، بهترین پاسور لیگ تا پایان هفته نهم لقب گرفته توضیح داد: محسن آذرباد در این هفته ها واقعا خیلی خوب کار می‌کند و در کنار بازی های خوبی که انجام می‌دهد هم توانسته گل بزند و هم پاس گل بدهد و این کار را به خوبی برایمان انجام داده و امیدواریم که بتواند این روند را در کنار بقیه بازیکنان که همه تلاششان را برای موفقیت تیم می‌کنند ادامه بدهد. این یک کار تیمی است و یک مجموعه ۴۰-۵۰ نفری به خوبی کارشان را انجام می‌دهند که در نهایت نتایج خوب کسب کنیم. نهایت تلاش ما این است که بتوانیم انسجام و اتحاد تیم را حفظ کنیم که بتوانیم نتایج خوبمان را ادامه بدهیم.

 

او درباره دیدار هفته آینده این تیم برابر فجرسپاسی شیراز اظهار داشت: شاید این جمله کلیشه ای باشد اما به نظرم ما بازی آسانی در لیگ نداریم و همه بازی ها سخت هستند. اگر به بازی های هفته قبل هم نگاه کنید شاید پیش بینی خیلی ها این بود که تیم پرسپولیس به راحتی هوادار را ببرد اما اواخر بازی توانستند مساوی کنند. همه تیم ها قابل احترام هستند. فجر تیم بسیار خوبی است و با توجه به اینکه بعد از چندین سال به لیگ برتر آمده، نتایج خوبی کسب کرده و ما می‌دانیم که بازی بسیار سختی داریم و باید خوب ریکاوری و تمرین کنیم و خودمان را برای یک بازی سخت در شیراز آماده کنیم.

 

صادقی در واکنش به وضعیت خوب مس در جدول، با تاکید بر این موضوع که "هدف مس کسب رتبه تک رقمی در فصل جاری است" گفت: چون دومین سالی است که مس رفسنجان وارد لیگ برتر شده، هدف این است که بتوانیم لیگ را تک رقمی تمام کنیم و تلاش می‌کنیم و بازی به بازی فکر می‌کنیم و تلاشمان این است که بتوانیم روند خوبمان را حفظ کنیم.

 

وی در پایان ضمن اظهار رضایت از شرایطش در تیم مس بیان کرد: من بعد از ۲۱ سال از سایپا جدا شدم و بعد از صحبت هایی که با آقای ربیعی داشتیم برای سال جدید به مجموعه مس رفسنجان پیوستم. تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم به آقای ربیعی کمک کنم و امیدوارم که بتوانم مثمرثمر باشم.

دیدگاه‌ها