کد خبر : 1798078 | 23 آذر 1400 ساعت 09:59 | 33.9K بازدید | 12 دیدگاه

ناامیدی کویتی‎ها برای جذب برانکو و اسکوچیچ

یک روزنامه کویتی از بررسی شرایط سرمربی فعلی و سابق ایران به منظور هدایت تیم ملی کویت خبر داد.

ناامیدی کویتی‎ها برای جذب برانکو و اسکوچیچ
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، روزنامه الرای کویت اعلام کرد دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ در کنار دو گزینه دیگر از جمهوری چک، چهار گزینه نهایی فدراسیون فوتبال این کشور برای هدایت تیم ملی کویت به شمار می‏‌روند.

بر این اساس نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال کویت که قرار بود روز گذشته در این خصوص برگزار شود به دلیل غیبت برخی از اعضا به تعویق افتاد.

 

الرای در این خصوص نوشت: قرار بود اعضای کمیته در این جلسه پیرامون برنامه‎های آینده تیم‎های ملی و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان تصمیم‎گیری کنند و شیخ احمد الیوسف رئیس فدراسیون گزارشی از روند مذاکرات با گزینه‎های مورد نظر ارائه دهد اما برخی از این مذاکرات به دلایل مختلف به سردی پیش رفته است.

 

یاروسلاو سیلهاوی سرمربی فعلی تیم ملی جمهوری چک نخستین گزینه است و در کنار آن واتیسلاف لاویکا دیگر مربی اهل این کشور، دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران و برانکو ایوانکوویچ سرمربی عمان سایر گزینه‌ها هستند.

احمد الیوسف پیش از این گزارشی از مشکلات موجود برای جذب یکی از این چهار گزینه به کمیته فنی ارائه داده بود. بر این اساس، یاروسلاو سرمربی فعلی جمهوری چک مشغول هدایت این تیم در مرحله پلی‎آف دور انتخابی جام جهانی است در حالی که شاگردانش باید مقابل سوئد قرار بگیرند و در صورت پیروزی به مصاف روسیه یا لهستان خواهند رفت.

 

اسکوچیچ به حضور در جام جهانی نزدیک است در حالی که تیم ملی ایران تنها به کسب یک پیروزی دیگر نیاز دارد و سخت است که این مربی بخواهد چنین فرصتی را از دست بدهد و این تیم را در آستانه صعود ترک کند و راهی تیم دیگری شود. دراگان البته سابقه فعالیت در کویت و هدایت العربی این کشور در سال 2009 را داشته است.

 

از سویی رئیس فدراسیون فوتبال کویت علاقه‎ای به مذاکره با برانکو سرمربی فعلی تیم ملی عمان هم ندارد به این دلیل که نگران است ورود کویت به مذاکره موجب افت و ناکامی تیم ملی این کشور در مرحله انتخابی جام جهانی و در پی آن واکنش منفی اهالی فوتبال و منتقدان در این کشور عربی نسبت به کویت شود. این در حالی است که عمان با هدایت برانکو دو پیروزی تاریخی مقابل ژاپن و ویتنام در این رقابت‏‌ها کسب کرده و مورد حمایت فوتبال‏دوستان عمانی قرار دارد.

 

دیدگاه‌ها