کد خبر : 1798906 | 27 آذر 1400 ساعت 11:23 | 5.8K بازدید | 1 دیدگاه

ذوب آهن همیشه از سوت‌ها متضرر می‌شود؛

نورمحمدی: با تصمیم اشتباه واضح داور باختیم

حامد نورمحمدی می‌گوید اشتباه داور در بازی هوادار باعث شد که تیم ذوب آهن سه امتیاز حساس را از دست بدهد.

نورمحمدی: با تصمیم اشتباه واضح داور باختیم

به گزارش ورزش سه، تیم ذوب آهن روز چهارشنبه در حالی نتیجه بازی با هوادار را واگذار کرد که اعضای این تیم معتقد بودند تو گل تیم هوادار در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. 

 

حامد نورمحمدی مدافع تیم ذوب آهن که در بازی با هوادار از ناحیه مچ پا مصدوم شده است، در خصوص بازی ذوب آهن با هوادار در هفته دهم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی خیلی خوبی از طرف دو تیم از آب درنیامد و بیشتر روی هوا بود و نکته تاکتیکی نداشت. هر دو تیم نیاز به سه امتیاز داشتند و بخاطر حساسیت، بازی به این سمت و سو رفت. در شرایطی که ما می‌توانستیم از میزبانی استفاده کنیم، در یک لحظه داور یک اشتباه بزرگ کرد و سه امتیاز را تقدیم تیم هوادار کرد.

 

وی افزود: در شرایطی ‌که تیم از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی ندارد، اشتباه داور هم مزید بر علت شد و شیرازه تیم ما از پاشید و نتوانستیم به بازی برگردیم و حتی بازی را مساوی کنیم و بخاطر یک تصمیم اشتباه که واضح هم بود نتیجه بازی را از دست دادیم. به بازی های بعد امیدواریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

 

مدافع تیم ذوب آهن با اشاره به اشتباهات داوری در تیم ذوب آهن در فصول گذشته و همچنین این فصل عنوان کرد: ذوب آهن در دو سه سال اخیر خیلی از داوری متضرر شده است و این مساله امسال هم ادامه دار بوده است. سال گذشته ما دورادور می‌دیدیم و خیلی هم بین خودمان اظهار نظر می‌کردیم که این اتفاق برای ذوب آهن رخ می‌دهد و امسال که از نزدیک می‌بینیم واقعا اذیت می‌شویم. شما زحمت می‌کشی و بخاطر یک تصمیم و یک سوت اشتباه تمام زحماتتان به باد می‌رود ضمن اینکه تیم هم وارد شرایط بحرانی می‌شود و جمع کردن تیم سخت می‌شود. امسال چند اشتباه فاحش برای ذوب آهن داشتند و شاید اگر ما امتیازات را گرفته بودیم تیم ما یک روند دیگری داشت ولی الان باید خودمان را جمع و جور کنیم.

 

او ضمن تاکید بر لزوم استفاده از VAR در لیگ برتر بیان کرد: بهترین راه برای فوتبال ایران VAR باشد چون تمام تیم ها هر بازی و هر هفته به داوری ها اعتراض شدید دارند و فکر می‌کنم تنها راه این باشد که VAR را بیاورند که نه توجیهی باشد و نه بهانه ای و داورها هم بتوانند با فشار کمتری داوری کنند. الان روی داورها هم فشار زیاد است و هر چه فشار بیشتر باشد اشتباهات هم بیشتر می‌شوند. امیدوارم این شرایط درست شود. بهترین راه فقط VAR است که برای فوتبال ایران خیلی واجب است. باید این کار را از سال گذشته انجام می‌دادند اما کمی سهل انگاری شده و تا الان انجام نشده است. امیدوارم مسئولین با توجه اینکه فشار روی داوران زیاد است شاید تیم ها ضرر کنند، برای اینکه بحث داوری وجود نداشته باشد VAR را وارد بازی ها کنند. الان همه اصل فوتبال را رها کرده‌اند و بیشتر بحث داوری شده است. برای جلوگیری از این مساله بهترین راه همان سیستم VAR است. 

 

1666563

 

بازیکن تیم ذوب آهن در مورد شرایط این تیم در جدول رده‌بندی و تاثیر اشتباهات داوری روی کسب این رتبه گفت: اگر اشتباهات داوری نبود ذوب آهن جایگاه خیلی بهتری در جدول داشت. اگر در دو بازی سه امتیاز را کسب می‌کردیم الان جزو پنج تیم بالای جدول بودیم و شرایط کاملا متفاوت بود و حتی برای بازی های آینده هم تیممان از لحاظ روحی و روانی خیلی بهتر بود و همان امتیازات برای ادامه فصل کمک زیادی به ما می‌کرد اما بهرحال اینطور شده و انشاالله بعد از این تمرکزمان را بیشتر کنیم و از لحاظ فنی به قدری بالا برویم که اصلا به داوری نکشد.

 

نورمحمدی که در بازی مقابل هوادار بعنوان بازیکن اصلی به زمین رفت در دقیقه ۳۷ بازی تعویض شد، درباره علت این تعویض توضیح داد: در صحنه ای بالا پریدم و پایین آمدم و پایم روی پای حریف رفت و مچم کاملا برگشت و الان هم شدیدا کبود شده است و در بازی جام حذفی صد در صد نیستم و امیدوارم به بازی بعد برسم. فیزیوتراپی می‌کنم که با ورزش بتوانم به بازی با پرسپولیس برسم.

 

مدافع ذوب آهن در واکنش به اینکه آیا این تیم می‌تواند از بازی با پرسپولیس به جدول برگردد، گفت: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که این اتفاق رخ بدهد. تفاوت بازی با پرسپولیس هم با دیگر بازی ها این است که بازیکنان و مخصوصا بازیکنان جوان در این بازی ها برای دیده شدن دارند و فکر می‌کنم همین انگیزه بتواند به ما کمک کند. ما خیلی به تیممان امیدواریم چون تیم ما نسبت به سال گذشته تغییرات گسترده ای داشته و تیم هایی که تغییرات زیادی دارند نیاز به زمان دارند. انشاالله هر چه جلوتر بریم و بهتر می‌شود. این بازی هم انگیزه مضاعفی برای بازیکنان دارد و انشاالله که همراه با نتیجه باشد.

 

او در پایان ضمن ابراز امیدواری از آینده ذوب آهن اظهار داشت: تیم ما تیم جوانی است و شاید خیلی ها اولین سالی است که تجربه لیگ برتر دارند و این تیم نیاز به زمان دارد. بازیکنانی که الان کسب تجربه می‌کنند شاید در سال‌ های آینده پیشنهادات زیادی از تیم های خیلی خوب داشته باشند. اوایل سخت است و اما هر چه زمان بگذرد با درایتی که آقای تارتار دارند و همیشه در این چندین سال ثابت کرده‌اند مربی خوبی هستند، مطمئن هستم به شرایط خوبمان برمی‌گردیم و چیزی که از خودمان توقع داریم را برآورده می‌کنیم.

دیدگاه‌ها