کد خبر : 1799367 | 29 آذر 1400 ساعت 14:48 | 90.2K بازدید | 67 دیدگاه

پایان یک انتظار تحقیرآمیز برای پرسپولیس

پرونده کالدرون؛ کدام جشن؟ کدام موفقیت؟

روند پردردسر و بیش از اندازه وقت گیر پرداخت بدهی گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سرانجام به پایان رسید.

پرونده کالدرون؛ کدام جشن؟ کدام موفقیت؟

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که باشگاه پرسپولیس نزدیک به دو ماه در انتظار راهی برای پرداخت مبلغ بدهی قطعی سرمربی آرژانتینی به وی بود و مبلغی گزاف را بابت کار نکرده این چهره آشنای فوتبال آمریکای جنوبی و آسیا به وی پرداخت کرد، هواداران پرسپولیس باید پرداخت این مبلغ گزاف را به همراه مدیرعامل تیمشان جشن بگیرند چراکه تاییدیه وکیل گابریل کالدرون به منزله باز شدن پنجره پرسپولیسی ها و آغاز فعالیت های آنها در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران خواهد بود.

 

به واقع پرسپولیس بابت باز شدن گرهی خوشحال خواهد شد که مدیرعامل وقت سرخپوشان محمدحسن انصاری‌فرد بعد از قطع همکاری بی دلیل و بدون پشتوانه با کالدرون آن را برای پرسپولیسی ها ایجاد کرد؛ آن هم در شرایطی که همه اطمینان داشتند این پرونده روی دست مدیران بعدی باشگاه باد خواهد کرد.

 

 

به گفته دو مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، انصاری‌فرد می‌توانست با رقمی در حدود ۱۰۰-۱۲۰ هزار دلار پرونده کالدرون را مختومه کند.

 

این فرایند ماه ها به طول انجامید تا در نهایت مجید صدری وارث انتقال دلارهایی باشد که باید صرف امور دیگری در باشگاه می‌شد اما او مجبور است بابت خلف وعده مدیر وقت پرسپولیس و اخراج این سرمربی آرژانتینی و هزینه های گزافی که این جابجایی روی دست پرسپولیس گذاشت به هر خفتی تن بدهد تا این کار را به سرانجام برساند. تازه باشگاه پدیده هم که در همان زمان سرمربی اش یحیی گل‌محمدی را به پرسپولیس داده بود، حکم قطعی خود را برای دریافت پول رضایتنامه گل‌محمدی دریافت کرده و صدری آنجا نیز باید مبلغی سنگین را به حساب باشگاه مشهدی بریزد و تازه این در شرایطی‌ست که به نظر می‌رسد پرونده بعدی پرسپولیس مربوط به خرید اوساگوآنا مهاجم نیجریه ای هم در راه باشد.

 

1675770

 

نکته عجیب ماجرا هم این است که سرپرست باشگاه پرسپولیس با وجود همه مشقت هایی که برای تهیه این پول و ارسال آن که خود یک فرآیند جداگانه و تحقیرآمیز تر است، در تمام این مدت مورد هدف متلک ها و طعنه های گروه های شناخته شده هواداری بوده که او را لایق حضور در این پست تشخیص نمی‌دهند، آن هم در شرایطی که عملیات مالی صدری برای باشگاه پرسپولیس و تامین مخارج پرداخت بدهی ها و قراردادها در شرایط اقتصادی فعلی قابل قبول بوده‌است.

 

1675778


باتوجه به افزایش سه برابری نرخ دلار نسبت به پاییز ۱۳۹۸، به عبارتی پرسپولیس با ۲۱ برابر بیشتر از رقمی که می‌توانست پرونده کالدرون را مختومه کند، دست به این کار زد.

 

1675779

 

پرسپولیس درآمد خالص خود از تبلیغات محیطی سه بازی را برای پرداخت مطالبات کالدرون صرف کرد؛ یعنی چیزی در حدود ۲۵٪ کل درآمد این فصل!

 

البته با وجود اعلام خبر گشایش پنجره پرسپولیس و رفع مشکل کالدرون صدری چندان از این موضوع خوشحال نیست چرا که پول ارسالی از سوی باشگاه به سرمربی آرژانتینی می‌توانست حل کننده مشکلات بسیاری در باشگاه پرسپولیس باشد که با مسائل جدیدی مثل عدم پرداخت حقوق کارمندان هم مواجه است. بار سنگینی که تعلل عجیب وزیر در انتخاب مدیرعامل و روی هوا نگه داشتن صدری نیز به سنگین تر شدن آن کمک کرده آن هم در شرایطی که تیم رقیب نزدیک به سه ماه است که با مدیرعامل و هیات مدیره گوش به فرمان آجورلو به کار خود ادامه می‌دهد.

 

این خبر هم به گوش رسیده که ممکن است‌ صدری پس از انجام ماموریتش در باز کردن پنجره پرسپولیس از سمت خود کنار بکشد ...

 

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها