کد خبر : 1799744 | 01 دی 1400 ساعت 14:16 | 14.1K بازدید | 6 دیدگاه

قبول دارم باید کنار خط آرام باشم، اما ...

عنایتی: حذف شدیم، چون نمی‌خواستم ریسک کنم

سرمربی تیم فوتبال هوادار می گوید تیمش شرایط خوبی دارد ولی تاکید دارد که باید برای موفقیت در ماراتن لیگ، در نیم فصل باید با حمایت مدیران باشگاه تقویت شوند.

عنایتی: حذف شدیم، چون نمی‌خواستم ریسک کنم

به گزارش "ورزش سه"، هوادار در اولین سال حضور در لیگ برتر توانسته نتایج خوبی بگیرد و در پایان هفته دهم مسابقات بالاتر از شهرخودرو، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان رتبه سیزدهم را با 9 امتیاز به خودش اختصاص داده است. آنها در آخرین بازی لیگ موفق شدند در نقش جهان با یک گل مقابل ذوب‌آهن به برتری دست پیدا کنند ولی چند روز بعد در جام حذفی مقابل خلیج فارس ماهشهر بازی را واگذار کردند؛ باختی که البته مهاجم سابق استقلال و تیم ملی معتقد است برایش اهمیتی ندارد و تاکیدش روی مسابقات لیگ برتر است.


گفتگو با رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال هوادار را در ادامه می خوانید:

 

*نمی‌خواستیم بیشتر از این ریسک کنیم
شروع صحبت‌هایمان با رضا عنایتی در رابطه با دیدار برابر خلیج فارس و شکست در این مسابقه بود. سرمربی هوادار در واکنش به این سوال که آیا ادامه حضور در مسابقات جام حذفی برایش مهم بوده یا خیر بیان کرد: با توجه به مصدومیت ها و شکل تیمی ای که داشتیم، برای من اولویت اول لیگ بود؛ چون بازیکنانی که گذاشتیم بیشترشان رده امید بودند یا بازیکنانی بودند که خیلی کمتر بازی کرده بودند. دغدغه فکری ما در حال حاضر لیگ برتر است و باید تمام تمرکزمان را با توجه به فشردگی‌ای که بازی‌های لیگ در این فصل دارد، روی این مسابقات بگذاریم. چند مهره اصلی ما هم نیستند و همینطوری هم به مشکل خورده بودیم و نمی خواستیم بیشتر ریسک کنیم تا اتفاق بدتری برای تیممان بیفتد.

 

*تمام انگیزه‌هایمان را برای لیگ برتر نگه داشته ایم
بخش بعدی صحبت‌های عنایتی در رابطه با جریان بازی بود و او ضمن تشکر از مسئولان برگزاری مسابقه در ماهشهر بیان کرد: آنجا رفتیم و تمام تلاشمان را کردیم ولی با توجه به شرایطی که زمین و توپ های بازی و خود استادیوم داشت، مسابقه را واگذار کردیم. البته باید واقعا از دوستان خوبمان که آنجا مسئول بودند، تشکر کنم، چون خیلی به ما محبت داشتند ولی تمام انگیزه‌ را نگه داشتیم برای لیگ و کارهایی که باید آنجا انجام دهیم.

 

*تازه بازی‌های 6 امتیازی‌ ما شروع شده
از عنایتی در رابطه با شرایط هوادار در لیگ برتر و کسب 5 امتیاز در سه بازی اخیر این تیم پرسیدیم و او در واکنش به این سوال و اینکه از شرایط تیمش رضایت دارد، اینطور پاسخ داد: خب ببینید رضایتمندی ما از این جهت است که هفته به هفته شرایط تیمی ما بهتر شده است ولی متاسفانه ما چهار، پنج بازیکن اصلی را سه چهار بازی اخیر در اختیار نداشته ایم. ضمن اینکه تمام بازی هایی که انجام دادیم، با تیم های بالای جدول بوده و تیم هایی که ساختار خوبی داشته اند. از این هفته بازی های 6 امتیازی ما شروع می شود؛ یعنی باید تمام تمرکزمان را بگذاریم روی بازی های باقی مانده و حریفانی که سرسختند و سخت در تلاش هستند. ما هم با رسیدن یکی دو بازیکن مصدوممان شرایطمان بهتر می شود و خیلی  به آینده امیدوار هستیم. این امیدواری البته فقط مختص به حرف زدن نیست و باید برویم و در داخل زمین نشان بدهیم که نسبت به اول فصل تغییر کرده ایم. پیش بینی هفته های اول سخت را داشتیم؛ به هر حال تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر آمده، کمی با فضای سطح اول فوتبال کشور نا آشناست ولی خدا را شکر بچه ها خیلی زود شرایط را درک می‌کنند و بازی به بازی بهتر می‌شوند.

 

 

 

*انگیزه ما از رقبایمان باید بیشتر باشد
سرمربی هوادار در رابطه با بازی های باقی مانده تا پایان نیم فصل به صورت جزئی تر توضیح داد و گفت: تمام بازی های ما حساس است و ما باید هر چه در توان داریم بگذاریم. مطمئنا همانطور که ما انگیزه های بالایی برای نتیجه گرفتن داریم، رقبای ما هم این انگیزه را دارند و ما باید انگیزه بیشتری داشته باشیم تا به چیزی که می خواهیم برسیم.

 

 

*فوتبال ایران نسبت به گذشته تغییری نکرده
سوال بعدی از عنایتی در رابطه با فضای کلی حاکم بر فوتبال کشور بود و او به این سوال اینطور واکنش نشان داد: اگر بخواهیم در مورد ساختار کلی فوتبال کشور صحبت کنیم، واقعیت این است که نسبت به سال های گذشته هیچ اتفاقی در آن رخ نداده است. چهار پنج تیمی که برای قهرمانی کاملا مشخص هستند و هفت هشت تیمی که برای نیفتادن می جنگند هم کاملا مشخص هستند. این دوگانگی فوتبال ما به لحاظ جدا شدن برخی تیم ها و به لحاظ غنی بودن خب کاملا مشخص است و همه می بینند؛ یک سری تیم‌ها تمام ستاره‌ها را جمع می‌کنند و بقیه تیم ها هم باید بروند از لیگ یک یا دو بازیکن بگیرند و استعداد پیدا کنند. این دو قطبی بودن فوتبال ما یک مقدار شرایط را سخت کرده است. باید به سمت و سویی برویم که مساوات برای تمام تیم های لیگ برتری انجام بشود. اگر قرار است دولت حمایت بکند، از همه تیم ها باید حمایت کند و اگر قرار است شخصی بشود، باید همه تیم ها شخصی بشوند. این دو گانگی را چندین و چندین سال است که یدک می کشیم؛ می بریم و آوریم و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. امیدوارم روزی برسد که فوتبال روی پای خودش باشد و دوستانی که فوتبالی هستند روی کار باشند و با تفکرات فوتبالی فوتبال بچرخد.

 

*در جریان تبلیغات محیطی نیستم
سرمربی هوادار در رابطه با موضوع تبلیغات محیطی گفت: من اطلاعات کاملی ندارم. از وقتی مالکیت را تحویل داده ام، سعی کرده ام خودم را از این فضا دور کنم. مدیران تیم بهتر در جریان هستند. الان تنها دغدغه من مسائل فنی است.

 

*منشا اعتراضات حساسیت است
سوال بعدی از سرمربی هوادار در رابطه با اعتراضات شدیدی بود که در برخی بازی های لیگ برتر شاهد هستیم. مهاجم تیم ملی در جام جهانی 2006 که خودش هم یکبار پس از شکست تیمش در رفسنجان به شدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه معترض شده بود، درباره این سوال عنوان کرد: منشا این موضوع حساسیت ها است. ماها قبول داریم کنار خط نباید تنش داشته باشیم تا داور با ارامش کارش را انجام بدهد، ولی بعضی اوقات از شرایط عادی خارج می شود و به عنوان مثال منی که کنار خط ایستاده ام و انرژی می گذارم برای کار خودم، استرس غالب می شود و نمی توانم خودم را کنترل کنم. به خاطر همین است که تکنولوژی وارد شده و مسائل را خیلی راحت‌‍تر کرده است. حالا وی ای آر مختص وسط زمین و خطاهای کوچک نیست؛ VAR کلیت فوتبال را در نظر دارد؛ یعنی گلی که به ناحق در موقعیت آفساید زده می شود؛ گلی که گرفته نمی شود و این چیزهایی است که در دنیا خیلی روی آن بررسی کرده اند تا اشتباه به حداقل برسد و حق کسی ضایع نشود؛ وگرنه این تنش ها و حساسیت ها وجود دارد. شما داوری های این چند هفته را که ببینید، خیلی تیم ها عجیب و غریب ضرر کرده اند و خیلی از تیم ها هم عجیب و غریب سود برده اند. از این جهت خیلی نمی توان عادلانه در مورد جایگاه تیم ها در بالا و پایین جدول صحبت کرد و این ها است که تحت الشعاع قرار داده زحمات مربیان.


*باید در نیم فصل تقویت شویم
آخرین سوال از عنایتی این بود که چقدر تیمش زمان نیاز دارد تا به چیزی که در ذهن او وجود دارد، نزدیک شود. او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد و حرف هایش را خاتمه داد: خدا را شکر تیم شرایط خوبی دارد ولی مطمئنا باید در نیم فصل دست به تغییرات بزنیم تا بتوانیم در این ماراتن خیلی سخت موفق باشیم. مطمئنا تمام تیم ها برای این تغییر برنامه ریزی دارند و ما هم امیدوارم با کمک مدیریت بتوانیم بازیکنان مورد نظر خودمان را جذب کنیم.
 

دیدگاه‌ها