کد خبر : 1800868 | 07 دی 1400 ساعت 13:26 | 16.7K بازدید | 15 دیدگاه

اگر به AFC قول هایی بدهند،ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد

اولیایی: واگذاری استقلال و پرسپولیس صوری است!

سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای می گوید که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صوری است!

اولیایی: واگذاری استقلال و پرسپولیس صوری است!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته و در راستای حل مشکلات دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، این دو تیم به وزارت های صمت و اقتصاد و دارایی واگذار شدند. کاظم اولیایی سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در گفتگویی تلویزیونی اعتقاد دارد که این واگذاری صوری است.

 

اولیایی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان مالکان این دو باشگاه معرفی شده اند، پاسخ داد: اقدامی انجام شده که مورد اعتراض خود سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است و نمی دانم ضوابط داخلی چنین اجازه ای را می دهد یا خیر اما اگر چنین اجازه ای هم داده شود، می دانیم که این یک کار صوری است و آیا اینکه مورد تأیید AFC قرار بگیرد یا خیر را نمی دانیم چون بحث دولتی بودن دو وزارت خانه مطرح است. در این زمینه اقدام شده، ولی اینکه پذیرفته شده است یا خیر را باید ببینیم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا چه خواهد بود.

وی در مورد بحث مالیاتی دو تیم نیز پاسخ داد: در قوانین داخلی چیزی به نام ماده 216 مکرر وجود دارد. برای هر کسی که برگه مالیاتی ارسال می شود، حق اعتراض دارد و در یک کمیته ای 3 نفره به آن رسیدگی می شود که اعضای آن از نماینده سازمان مالیاتی، اتحادیه و دادگستری تشکیل می دهند. آنها اعتراض را بررسی می کنند. این درخواست ارسال شده و شامل ماده 216 مکرر شده و در هر صورت موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

اولیایی درخصوص اینکه آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئله را می پذیرد، پاسخ داد: ظاهرا در سالهای قبل این مطلب پذیرفته شده است چون بحث بدهی مالیاتی از قطعی بودن خارج شد چون AFC با بدهکاران قطعی سر و کار دارد و بدهکاری های ادعایی کار ندارد. بعضی از مربیان با من تماس گرفتند که از باشگاه طلب داریم چون باید مراحل قانونی طی شود و رأی قطعی که صادر شد، آن زمان می شود ادعا کرد.

 

سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه صدور رأی مطالبات دیاباته و اوساگوانا پنجره نقل و انتقالاتی دو باشگاه را با چالش روبرو کرده است، پاسخ داد: سال قبل یکی از باشگاه های چینی، بدهی خود را چند روز پس از ددلاین در نظر گرفته شده پرداخت کرده بود ولی توانایی شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را نداشت. گل گهر هم از کمیته بدوی و هم استیناف مجوز حرفه ای را دریافت کرد ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا این مجوز را نپذیرفت. زمانی که ما دقت کردیم که اشتباهمان کجا بوده، فهمیدیم یکی از بدهی هایی که این تیم به مربی خودش داشته، با تأخیر کمتر از یک ماه آن را پرداخت کرده بود. حالا این تیم مورد سوال قرار گرفته است چرا در زمان مشخص پرداخت نشده است.

او در پایان درخصوص اینکه آیا به حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در آسیا امیدوار است یا خیر، گفت: اگر مانند سالهای گذشته رایزنی هایی صورت بگیرد و این دو تیم قول هایی مبنی بر حل مشکلات بدهند، ممکن است با این وعده ها اتفاقاتی رخ بدهد.

دیدگاه‌ها