کد خبر : 1801847 | 12 دی 1400 ساعت 15:48 | 57.6K بازدید | 24 دیدگاه

زندگی را فروختیم تا هوادار صعود کند

عنایتی جدید در پیراهن استقلال (عکس)

معین عنایتی، فرزند رضا عنایتی حالا راه پدر را پیش گرفته و در امیدهای استقلال مشغول به بازی است تا یک روزی همانند پدر نامش را به عنوان برترین گلزن در تاریخ فوتبال به ثبت برساند.

عنایتی جدید در پیراهن استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، معین عنایتی در طی مصاحبه ای مفصل از خودش و سختی های مقایسه با پدر صحبت می کند و دوست دارد که به زودی پیراهن بزرگسالان استقلال را بر تن کند. او که شباهت بسیار زیادی با پدرش از نظر ظاهر و استایل  و حتی پست فوتبالی دارد از طریق این گفتگو خودش را بیشتر به فوتبال دوستان معرفی می کند.

 

مصاحبه جالب با پسر رضا عنایتی را در زیر بخوانید:

 

*در ابتدا از وضعیت تیم امید استقلال بگو تو با زدن ۶ گل در صدر جدول گلزنان هستی؟
تیم ما کمی دیر بسته شد و همین موضوع باعث شد در ابتدای فصل نتایج خوبی نگیریم ولی با کمک کادر فنی و هماهنگی هایی که ایجاد شد توانستیم امتیازات را جمع کنیم و الان هم چهارم جدول هستیم. بازی دربی خیلی مهم است که حتما سه امتیاز را بگیریم و اختلاف را با صدر کمتر کنیم تا بهتر از اینی که هستیم بشویم.


*در مورد حساسیت دربی امیدها صحبت کن
بازی دربی برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا فاصله ما با تیم پرسپولیس ۴ امتیاز است و اگر این بازی را ببریم اوضاعمان خیلی بهتر می شود. تیم پرسپولیس را در دو سه روز گذشته خیلی خوب آنالیز کردیم و فقط به پیروزی فکر می کنیم.


*از تجربه های پدرت برای دربی و کلاً بازی های دیگر استفاده می‌کنی؟
بله صددرصد از کمک هایی که پدرم می کند استفاده می کنم. توقع او خیلی بیشتر از چیزی است که در زمین ارائه می‌دهم، هر اتفاقی که می‌افتد و یا اینکه گل می زنم، همیشه به من می گوید چرا فلان کار را نکردی؟ یا برای مثال می گوید این کار را انجام بدهی بهتر است.


*این که تصمیم گرفتی پست مهاجم را انتخاب کنی به خاطر پدرت بود یا خودت دوست داشتی در خط حمله قرار بگیری؟و اینکه به آقای گلی در لیگ امیدها امیدوار هستی یا خیر؟
من از بچگی دوست داشتم مهاجم بازی کنم و گل بزنم زیرا گل زدن به من حس خوبی می دهد. هدف ما قهرمانی استقلال است و نیم نگاهی هم به آقای گلی دارم و تمام تلاشم را می کنم. بیشتر از اینکه به آقای گلی فکر کنم در خدمت تیم هستم. در برخی از بازیها به صلاحدید کادر فنی  پشت مهاجم بازی می کنم و این موضوع کار را برای گل زدن سخت می‌کند ولی خیلی امیدوار هستم امسال آقای گل بشوم.


*پدرت در حال حاضر همچنان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است
پدر من به همراه دو نفر دیگر که بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر هستند فوتبال شان تمام شده ولی همچنان بیشترین تعداد گل زده را دارند!


*از نظر ظاهر و استایل خیلی شبیه پدرت هستی.
بله همه این موضوع را می‌گویند و واقعا شبیه پدرم هستم و باعث افتخار من است.

 

1679114

 


*اینکه تو را با پدرت مقایسه می‌کنند نکته مثبتی است یا منفی؟
اینکه من را با پدر مقایسه می کنند بعضی از اوقات خیلی کار را سخت می‌کند و هر کاری در زمین انجام می‌دهم به من می گویند پدر تو این کار را می‌کرد یا به این شیوه جایگیری می‌کرد ولی جنبه مثبت هم دارد و از هر دو بعد می توان به این موضوع نگاه کرد.


* آن سالی که رضا عنایتی از فوتبال خداحافظی کرد در استادیوم بودی و بعد از آن قضیه خیلی گریه می‌کردی در مورد آن روز صحبت می‌کنی؟
سخت ترین روز یک فوتبالیست قطعاً روز خداحافظی از فوتبال است. من هم آن روز خیلی ناراحت بودم که دیگر پدرم را به عنوان یک فوتبالیست در تلویزیون نمی بینم. تمام خاطرات بچگی من این بود که دور هم جمع می شدیم و بازی های پدرم را نگاه می کردیم و یا اینکه به استادیوم می رفتیم. به خاطر دارم که دو سه هفته بعد از آن روز خداحافظی، پدرم حال روحی خوبی نداشت و مدام با او صحبت می کردیم که حالش را خوب کنیم و روزهای خیلی سختی بود و من هم حال خوشی نداشتم.

 


*شما سه برادر هستید آنها هم فوتبال بازی می کنند؟
امید که سه سال از من کوچکتر است و فعلا فوتبال بازی نمی‌کند ولی دوقلوها یعنی آریا و ارمیا مدام در زمین چمن روبروی خانه ما هستند و به دلیل اینکه ۱۰ سالشان است خیلی زود است که وارد فوتبال حرفه‌ای شوند اما علاقه‌مند و پیگیر هستند.

 


*در حال حاضر به پایه های استقلال توجه می شود؟
سال گذشته زمانی که آقای فکری سرمربی استقلال بود نیم نگاهی به پایه ها داشتند و به همراه حنیف عمران زاده و آرش برهانی بازی های ما را نگاه می کردند. آقا آرش هم مربی بزرگسالان و هم امید ها بود و همه ما یکی دوبار سر تمرین  بزرگسالان حاضر شده بودیم، ولی امسال توجهی به پایه ها نمی شود. البته آقای مجیدی مقصر نیست زیرا مشغله‌های خودش را دارد و به نظر من بهتر است از داخل باشگاه  یک نفر را مامور کنند تا نیم نگاهی هم به تیم‌های پایه داشته باشد.

 

*راجع به کار با آرش برهانی صحبت کن. او که خودش زمانی مهاجم بوده با تو تبادل فکری دارد یا خیر؟
کار با آقا آرش خیلی لذت بخش است. او یکی از بزرگان و بهترین گلزنان باشگاه استقلال به شمار می‌رود. آقای برهانی خودش مهاجم بوده و من در جایی گیری و گلزنی خیلی چیزها از او یاد گرفتم و خیلی خوشحالم که با آقا آرش و کادر خوبش کار می کنم.

 

1679121

 


*از بحث استقلال که بگذریم به هوادار می رسیم فکر می‌کنم تیم دومت به دلیل سرمربیگری رضا عنایتی هوادار است
صددرصد همینطور است‌. بازی ها و نتایج هوادار را همیشه دنبال می کنم نتایجی که پدرم می گیرد برایم خیلی مهم است. سال گذشته به دلیل مسائلی که برای هوادار پیش آمد اصلا شرایط خوبی نداشتیم و ماشین و خانه مان را فروختیم و به تنهایی تیم هوادار را اداره کردیم. پدرم روزهای سختی داشت و هیچ کس پشتش نبود. در نهایت هوادار به لیگ برتر صعود کرد و ثمره تلاش هایی که انجام دادیم، دیدیم.

 


*تو متولد 80 هستی و امسال آخرین سال حضورت در رده امید ها است برای سال بعد چه برنامه ای داری؟
در زمان آقای فکری ۴,۵ دفعه در تمرین بزرگسالان حاضر شدم و خیلی دوست دارم که بعد از پایان امسال پیراهن استقلال اما این بار بزرگ ها را  بر تن کنم. این موضوع آرزوی هر بازیکنی است ولی اگر هم نشد انشاالله در تیم‌های دیگر به فوتبالم ادامه خواهم داد.

دیدگاه‌ها