کد خبر : 1803523 | 20 دی 1400 ساعت 19:38 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

کمیل قاسمی: من اینجا از صفر شروع کردم

استارت قهرمان ایرانی المپیک در کامبوج!

قهرمان المپیک 2012 لندن به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد کامبوج آغاز به کار کرد.

استارت قهرمان ایرانی المپیک در کامبوج!

به گزارش "ورزش سه"، کمیل قاسمی که اخیرا با رای نهایی اتحادیه جهانی و کمیته بین المللی المپیک به عنوان قهرمان وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2012 لندن با توجه به دوپینگ نفرات اول و دوم این وزن معرفی شد، چند سال بعد از کنار گذاشتن دوران قهرمانی تصمیم گرفته در یک کشور تقریبا گمنام کار خود را به عنوان مربی آغاز کند. 


دارنده دو مدال المپیک که می توانست در ایران و کشورهای دیگر موقعیت های بهتری را تجربه کند، با قبول سرمربیگری تیم ملی کشتی در کشوری که در هیچ ورزشی پیشرفته نیست، انگیزه های خاصی را دنبال می کند.


کمیل قاسمی در اولین مصاحبه خود بعد از قبول این سمت می گوید: « کشتی در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها محبوبیت ندارد. این توجه نکردن باعث می‌شود که کشتی‌گیران از روش‌های جدید و پیشرفته‌تر تمرین دوری کنند. بحث ضعف تکنیک‌ها و تاکتیک‌های کشتی نیز وجود دارد. این‌ها کار را برای من سخت می‌کند. من از صفر شروع کردم، از اصول اولیه کشتی. البته من عاشق کشتی هستم و از آموزش کشتی‌گیران کامبوجی لذت می‌برم.»


وی در ادامه هم درباره آرزوهای بزرگ خود برای کشتی کامبوج می گوید: « کشتی‌گیران کامبوج این پتانسیل را دارند که در آینده در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد خوبی داشته باشند. اما این امر مستلزم برنامه‌ریزی طولانی مدت و بودجه کافی برای این ورزش است.»

دیدگاه‌ها