کد خبر : 1804059 | 23 دی 1400 ساعت 11:21 | 77.6K بازدید | 63 دیدگاه

یک بازی پر از تاکتیک در ملک فهد

آنالیز؛ ال‌کلاسیکو بارسا را احیا کرد (عکس)

دیدار دیشب بارسلونا و رئال مادرید حاوی نکات تاکتیکی قابل توجه و مهمی بود.

آنالیز؛ ال‌کلاسیکو بارسا را احیا کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ال‌کلاسیکوی عربستان یک پیروزی دیگر برای رئال مادرید و البته در برخی موارد امیدواری بزرگ برای بارسلونا به حساب می آمد. از طرفی این بازی پر از نکات تاکتیکی بود. کارلو آنچلوتی و ژاوی هرناندز تغییر نقش هایی داشتند و این کلید بازی ال‌کلاسیکو از روی نیمکت بود.

 

پست مارکو آسنسیو و مشکل جوردی آلبا
قابل پیش بینی بود که چنین مشکلی در عمق بارسلونا مشاهده شود. مارکو آسنسیو همیشه به سمت مرکز حرکت می کرد و این موضوع جوردی آلبا را در یک تردید بزرگ قرار می‌داد که آیا باید به همراه پیکه فضاها را ببندد یا این که حواسش به گوشه‌ها باشد؛ جایی که دنی کارواخال حرکات زیادی انجام می داد.

 

 

1682236

 

 

فشار بارسا و حرکات وینیسیوس
بارسلونا سعی می‌کرد به فلسفه خود وفادار باشد و هنگام از دست دادن توپ سریعاً برای بازپس‌گیری آن تلاش کند. البته رئال مادرید در نیمه اول به‌راحتی راهی برای فرار از این موضوع پیدا کرد و توانست موقعیت هایی روی دروازه بارسلونا ایجاد کند. در این بین وینیسیوس نیز فضای بیشتری برای حرکت پیدا کرد اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و بارسا توانست از این نقطه قوت خود استفاده کند.

 

 

1682233

 

 

گاوی، بازیکن آزاد بارسلونا
ترکیب بارسا به شکل کلی 3-3-4 بود. خط میانی بارسا را گاوی و فرانکی دی یونگ در کنار سرخیو بوسکتس تشکیل داده بودند، در حالی که فران تورس و عثمان دمبله جلوتر از آنها قرار داشتند. از طرفی گاوی با توپ و بدون توپ انجام وظیفه می کرد. در واقع او یک بازیکن آزاد در بارسلونا به شمار می‌آمد که بعضا بین ناچو و مندی حضور پیدا می‌کرد و وظیفه تخریب بازی هافبک های رئال را هم برعهده داشت.

 

تغییر تیم با دمبله
با توجه به وضعیت دنی کارواخال، ژاوی تصمیم گرفته بود که بیشتر حملات بارسلونا از سمت او و توسط عثمان دمبله صورت بگیرد. در نیمه اول بازی مشخص شد که این تصمیم سرمربی بارسلونا کاملا درست بوده است چرا که از این طریق چند حمله بارسا و گل تساوی این تیم شکل گرفت. این در حالی بود که در نیمه دوم نیز همین مسئله مهمترین نقطه قوت بارسا بود.

 

 

1682229

 

 

تصمیم ژاوی، امید و محکومیت بارسا
بعد از اینکه رئال مادرید گل دوم خود را به ثمر رساند، ژاوی مجبور شد تغییراتی را در تیمش ایجاد کند. او دفاع سه نفره پیکه، آرائوخو، آلبا را تشکیل داد، فشار را از بالا نگه داشت و به نوعی خط دفاعی تیمش را به هافبک تبدیل کرد. با این اقدام ژاوی به نوعی به رئال مادرید دستبند زد و می‌توانست شایسته صعود به فینال باشد. گل آنسو فاتی بارسا را به این هدف نزدیک کرد اما در ادامه شرایط برای آنها خوب پیش نرفت و گل والورده در وقت‌های اضافه همه چیز را به هم ریخت.

 

 

1682235

 

 

به طور کلی با نمایشی که بارسلونا در بازی دیشب از خود به نمایش گذاشت بسیاری از هواداران‌شان به آینده این تیم با ژاوی هرناندز امیدوار شده‌اند. بارسا در ماه های اخیر روزهای بسیار دشواری را سپری کرده و حالا ژاوی قصد دارد این تیم را به روزهای خوب گذشته بازگرداند؛ موضوعی که قطعاً عملکرد بارسا در ال‌کلاسیکوی دیشب نوید آن را می‌دهد.

 

مارکا

دیدگاه‌ها