کد خبر : 1804078 | 23 دی 1400 ساعت 12:14 | 54.1K بازدید | 19 دیدگاه

قانون آفساید و VAR رقیب اصلی تاتنهام

کپا با اشتباه بزرگ چلسی را نجات داد!

تاتنهام در بازی شب گذشته برابر چلسی چندان خوش شانس نبود و کمک داور ویدیویی نیز روی خوشش را به این تیم نشان نداد.

کپا با اشتباه بزرگ چلسی را نجات داد!

به گزارش "ورزش سه"، چلسی و تاتنهام شب گذشته دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه را برگزار کردند و در نهایت این شاگردان توماس توخل بودند که با یک گل در این دیدار به پیروزی رسیدند.

چلسی با پیروزی در این بازی موفق شد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 0-3 به دیدار فینال صعود کند.

با این حال، یکی از اتفاقات عجیب و جالبی که در این بازی رخ داد و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت، گلی بود که هری کین روی اشتباه کپا آریزابالاگا به ثمر رساند.

در دقیقه 64 هری کین در حالی موفق به باز کردن دروازه حریف شد که این دروازه‌بان اسپانیایی از محوطه شش قدم هم خارج شده و در نزدیکی قوس محوطه جریمه حضور داشت.

از سوی دیگر، آنتونیو رودیگر سعی کرد جای کپا را پر کرده و با قرار گرفتن در چارچوب دروازه، شوت احتمالی کین را دفع کند که در این زمینه موفق نبود و این کاپیتان تیم ملی انگلیس موفق شد دروازه چلسی را باز کند.

 

1682262

 

اما سیستم کمک داور ویدیویی پس از بررسی دقیق این صحنه اعلام کرد که گل کین به دلیل خطای آفساید مردود اعلام شده است.

این موضوع باعث شد که بسیاری از فوتبال‌دوستان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به رد شدن این گل اعتراض کنند. با این حال بسیاری نیز به دفاع از این تصمیم برخاستند و با استناد به قوانین فوتبال از تصمیم کمک داور ویدیویی حمایت کردند.

بر اساس قوانین آفساید در واقع رودیگر در این صحنه جای کپا را در دروازه دارد و چون دروازه‌بان روی این صحنه از دروازه خارج شده و در کنار کین ایستاده پس خط آفساید تغییر کرده و از آخرین مدافع که موازی با بازیکن مهاجم قرار دارد سنجیده می‌شود،  بنابراین کین نباید در حین ارسال توپ جلوتر از آخرین مدافع قرار بگیرد تا از آفساید فرار کند.

 

1682263

 

این قانون اعتراض بسیاری را به همراه داشت و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که چنین قانونی در واقع برتری ایجاد شده بر اثر اشتباه دروازه‌بان حریف برای تیمی که در فاز هجومی قرار دارد را می‌گیرد و مانع از استفاده آنها از این موقعیت می‌شود.

با این حال و با وجود تمامی حواشی ایجاد شده روی این صحنه، به نظر می‌رسید که خروج فاجعه‌بار کپا این بار با تکیه بر این قانون آفساید به سود چلسی شد، چرا که اگر این بازیکن این تصمیم اشتباه را نگرفته و از محوطه شش قدم خارج نشده بود، احتمال این که دروازه باز شود باز هم زیاد بود اما این بار قانونی نبود که به کمک چلسی بیاید و گل کین را مردود اعلام کند.

در هر حال کمک داور ویدیویی شب گذشته رابطه چندان خوبی با تاتنهام نداشت و پیش از آن نیز پنالتی اعلام شده روی پیر امیل هویبرگ در دقیقه 42 و همچنین پنالتی اعلام شده روی لوکاس مورا در دقیقه 57 با نظر داور بازی را رد کرده بود تا شاگردان کونته در نهایت موفق به جبران نتیجه بازی رفت نشده و از صعود به فینال جام اتحادیه بازبمانند.

دیدگاه‌ها